آموزش تاب آوری در رسانه تاب آوری

گزارش کوتاه از پایش محور بودنِ آموزش های تاب آوری از طریق رسانه تاب آوری ایران

آموزش تاب آوری در رسانه تاب آوری: در این مطلب درباره نحوه آموزش تاب آوری از طریق رسانه تاب آوری ایران مطالب مهمی ارائه خواهیم داد. امید است مورد استفاده علاقمندان به موضوع آموزش تاب آوری واقع گردد.

آموزش تاب آوری در رسانه تاب آوری

پایش محور بودنِ آموزش‌های تاب آوری رسانه تاب‌آوری ایران
Resilience Training Through Iranian Resilience Media

رسانه تاب آوری ایران اولین مجموعه اینترنتی آموزشی پژوهشی است که آموزش در این رسانه از ابتدای امر با پایش و ارزیابی همراه می باشد.

آموزش تاب آوری همانطور که از عنوانش بر می آید رسالت آن ارتقاء سطح کمی و کیفی آگاهی ها پیرامون موضوع تاب آوری در حوزه های گوناگون و نیز چه بسا ارتقاء تاب آوری در ابعاد گوناگون فردی، خانوادگی، گروهی و اجتماعی می باشد.

به همین دلیل و با توجه به اهمیت موضوع، پایش محور بودنِ آموزش های تاب آوری از طریق رسانه های تاب آوری ایرانیان در دستور کار این رسانه قرار گرفت. به طوریکه طرح پایش محور آموزش تاب آوری برای اولین در سطح کشور از طریق مجموعه رسانه های تاب آوری ایرانیان مطرح و اجرایی گشته است.آموزش تاب آوری در رسانه تاب آوری

کلیه آموزش های انجام یافته توسط این رسانه و با تدریس دکتر جواد طلسچی یکتا “مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان” و بنیانگذار رسانه تاب آوری اجتماعی ایران به شکل پایش محور همراه با سوسیوگرام صورت پذیرفته است.

آموزش تاب آوری در دانشگاههای علامه طباطبایی، دانشگاه سلامت اجتماعی و توانبخشی، دانشگاه گیلان و نیز سمن های مطرح کشور پایش محور بوده اند.Resilience Training Through Iranian Resilience Media

پایش محور بودن آموزش تاب آوری چگونه است؟

منظور از پایش محور بودنِ آموزش های تاب آوری بدین صورت است که در ابتدای امر شناسایی گروه هدف آموزشی (مخاطبین آموزش ها) مورد نظر است، بدین صورت که در وهله اول سن جنس میزان تحصیلات و علایق اجتماعی فرد شرکت کننده در فرم طراحی شده الکترونیکی ثبت می گردد.آموزش تاب آوری در رسانه تاب آوری

آموزش تاب آوری در رسانه تاب آوری
آموزش تاب آوری در رسانه تاب آوری

در ادامه میزان آگاهی وی نسبت به موضوع تاب آوری در فیلد موردنظر آموزشی مورد بررسی قرار می گیرد و سطح دانش فردی پیرامون موضوع آموزشی مورد نظر ارزیابی و ثبت می شود. سپس در قالب نمودار های سوسیوگرام این عوامل مورد بررسی مقایسه ای قرار می گیرد بدین صورت که:

  • در ابتدای و قبل از آغاز آموزش میزان آگاهی و دانش فردی درباره موضوع آموزش به چه صورت بوده است؟
  • حین آموزش تاب آوری نگرش و بینش فردی آموزش گیرنده پیرامون مباحث آموزشی مربوطه مورد ارزیابی قرار میگیرد.
  • بعد از اتمام فرایند آموزش تاب آوری میزان آگاهی و کیفیت بینش و دانش فردی شرکت کننده مورد ارزیابی قرار می گردد.

بنابراین با استفاده از قابلیت های انکارناپذیر سوسیوگرام در جهت جامعه سنجیِ آموزشی بهره برداری مستقیم صورت می پذیرد و کلیه چالش ها و نوسانات و نتایج مربوطه به دقت هرچه تمام مورد تفسیر و ارزیابی تحلیلی واقع می شود.

از طریق پایش محور بودن آموزش تاب آوری می شود حتی نیازهای استمرار آموزش ها را نیز تشخیص داد و به این نتیجه دست یافت که گروه مخاطب آموزشی تا چه میزان توانسته از آموزش مربوطه استفاده ببرد و نقطه مقابل این حالت، اینکه مخاطب آموزشی چقدر از این آموزش بهره نبرده است! نیز از طریق پایش و ارزیابی های مبتنی بر سوسیوگرام محرز می گردند.

رسانه تاب آوری ایران، رسانه پیشرو در امر آموزش های تاب آوری

در سال جاری آموزش های متنوع تاب آوری به همت مدیر و موسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا برای چندین نهاد و سازمان دولتی و غیردولتی از ابتدای سال تا کنون صورت پذیرفته است به طوریکه در قالب گزارش شش ماهه آموزشی این رسانه که به چند سازمان حمایتی اجتماعی ارائه شده است به پایش های سوسیوگرام محور آموزش های تاب آوری صورت گرفته به تفصیل پرداخته شده است.

Resilience Training Through Iranian Resilience Media
Resilience Training Through Iranian Resilience Media

آموزش تاب آوری در رسانه تاب آوری

آموزش تاب آوری در دانشگاه علامه طباطبایی، آموزش تاب آوری در موسسه خیریه کودکان ساحل بهشتی، آموزش تاب آوری برای گروههای هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیز آموزش تاب آوری برای سازمان بهزیستی طی شش ماهه نخست سال جاری محقق گردیده است.آموزش تاب آوری در رسانه تاب آوری

برای شش ماهه دوم نیز روند آموزش های تاب آوری قابل ارائه برای چندین دانشگاه برتر علمی پژوهشی کشور صورت خواهد پذیرفت که طبق روال عملکرد این رسانه، کلیه اخبار کارگاههای آموزشیِ پیش رو از طریق همین رسانه اطلاع رسانی خواهند شد.

پایش محور بودنِ آموزش های تاب آوری در رسانه تاب آوری

پایش محور بودنِ آموزش های تاب آوری در رسانه تاب آوری

گزارشی کوتاه پیرامون چگونگیِ پایش محور بودنِ آموزش های تاب آوری از طریق رسانه تاب آوری ایران Resilience Training Through Iranian Resilience Media
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا