آموزش تاب آوری در ستاد فرماندهی مرزبانی گیلان برگزار شد

آموزش تاب آوری در ستاد مرزبانی گیلان برگزار شد

در تاریخ سی ام خردادماه سال جاری و به مناسبت فرا رسیدن هفته مبارزه با موادمخدر، یک دوره کارگاه آموزشی تاب آوری در برابر آسیبهای اجتماعی برای پرسنل مرزبانی استان گیلان برگزار شد.

قابل به ذکر است پیش از برگزاری این برنامه آموزشی طی یک نشست اولیه با حضور نمایندگان بهزیستی با فرماندهی مرزبانی در خصوص ابعاد مختلف این آموزش و نیز ظرفیت های سازمان بهزیستی جهت ارائه خدمات تخصصی مشاوره ای به پرسنل و خانواده های آنان موارد مهمی بین دو طرف مطرح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانها در رسانه تاب آوری ایران در ابتدای این کارگاه آموزشی و در محل برگزاری این دوره، فیروزه شاهنظری «رئیس بهزیستی شهرستان بندرانزلی» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و همچنین اشاره به فرارسیدن هفته جهانی مبارزه با موادمخدر، به اهمیت جایگاه علم و ارتقاء دانش فردی، گروهی و اجتماعی پیرامون مباحث مرتبط با آسیب های اجتماعی پرداختند.

رئیس بهزیستی بندرانزلی در این سخنرانی کوتاه اذعان داشت: بیماری اعتیاد پیچیدگی های خاص خود را دارد که لازم است مصون سازی در برابر آن، با دقت هرچه تمام در جامعه صورت بپذیرد.

آموزش تاب آوری در ستاد مرزبانی گیلان برگزار شد
آموزش تاب آوری در ستاد مرزبانی گیلان برگزار شد

در ادامه دکتر جواد طلسچی یکتا به عنوان مدرس این کارگاه آموزشی یک روزه پیرامون ابعاد مختلف آسیبهای اجتماعی در محیط های کاری و اداری و همچنین نحوه مقابله با آن، با تأکید بر موضوع تاب آوری مطالب نوین در این حوزه را طرح نمودند.

مدیر و مؤسس رسانه تاب آوری ایران اظهار داشت:  آموزش موثر و کارآمد می بایست دارای نقشه راه، نظم، استمرار و ارزیابی باشد و تأکید نمودند که در غیر اینصورت، هرگونه آموزشِ فاقد ویژگی های مذکور، از اثربخشی لازم برخوردار نخواهد بود.

ایشان تأکید نمودند مهمترین مهارتهای اجتماعی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی تأثیرات چندسویه بر روی افراد و خانواده ها دارد و لازم است از اوان کودکی این آموزش ها بر اساس پروتکل های تخصصی آموزش به کودکان و از مهدهای کودک آغاز و تا بزرگسالی ادامه یابند تا با این اقدامات آموزشی، نسبت به واکسینه شدنِ آحاد مختلف جامعه با هدف مصون سازی اجتماعی در برابر اعتیاد به موادمخدر اقدام نماییم.

آموزش تاب آوری در ستاد مرزبانی گیلان برگزار شد
آموزش تاب آوری در ستاد مرزبانی گیلان برگزار شد

در خاتمه لازم به ذکر است همه ساله به مناسبت فرارسیدن هفته مبارزه با موادمخدر، مجموعه اقداماتی از جمله برپایی کارزار های پیشگیری از اعتیاد و نیز آموزش های اجتماعی و سازمانی به همت سازمان بهزیستی کشور در استانهای مختلف کشور صورت می پذیرد.

 

  • تهیه خبر: کارگروه اخبار تاب آوری استانها | رسانه تاب آوری ایران
  • مهسا مسلمی زاده

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا