استراتژی های افراد موفق جهت ایجاد تاب آوری

هشت استراتژی برای افراد موفق جهت ایجاد تاب آوری و ادامه رشد

استراتژی های افراد موفق جهت ایجاد تاب آوری

هشت استراتژی برای افراد موفق جهت ایجاد تاب آوری و ادامه رشد
The strategies successful people use to build their resilience

استراتژی های افراد موفق جهت ایجاد تاب آوری: تاب آوری یک مهارت شگفت انگیز است که به ما کمک می کند تا به سرعت از مشکلات نجات پیدا کنیم. اگر تاب آور هستید، توانایی ذاتی دارید که وقتی زندگی شما را زمین می زند، به بلند شدن ادامه دهید. شما یاد گرفته اید که چگونه به عقب برگردید و به راه خود ادامه دهید.استراتژی های افراد موفق جهت ایجاد تاب آوری

ما تاب‌آوری خود را با یادگیری مقابله با چالش‌ها ایجاد می‌کنیم — این فرآیندی است برای سازگاری مطلوب در مواجهه با آسیب، تراژدی یا استرس قابل توجه. اساساً، شما باید زمین بخورید تا یاد بگیرید چگونه خودتان را پشت سر بگذارید.

با گذشت زمان، افراد موفق نه تنهایی یاد می گیرند که چگونه بر این چالش ها غلبه کنند، بلکه باید از آنها استقبال کنند. آنها می دانند که هر بحرانی که با آن مواجه می شوند فرصتی برای یادگیری و رشد است.

تاب آوری مهارت مهمی است که باید برای موفقیت در طولانی مدت به آن مسلط شد. در اینجا هشت استراتژی برای افراد موفق جهت ایجاد تاب آوری و ادامه رشد فراتر از بحران‌هایی که وجود دارند که در غیر این صورت آنها را عقب نگه می‌دارد.

یک دایره اعتماد بسازید

همه ما در زندگی خود به افرادی نیاز داریم که بتوانیم به آنها تکیه کنیم. ایجاد یک دایره فشرده از افرادی که می توانید به آنها اعتماد کنید، بخش مهمی از تقویت تاب آوری شما و تحمل شرایط سخت است. دوستان نزدیک، خانواده و عزیزان منابع حمایت اجتماعی ما هستند — آنها ما را تشویق می کنند و به ما انگیزه می دهند و برای ما حامل این پیام خواهند بود که تنها نیستیم. وقتی اطراف خود را با افراد حامی احاطه می کنیم، می توانیم احساسات و نگرانی های خود را بدون ترس از قضاوت شدن در میان بگذاریم.

استراتژی های افراد موفق جهت تسلط بر تاب آوری
استراتژی های افراد موفق جهت تسلط بر تاب آوری

مطالعات نشان می دهد که عامل اولیه در تاب آوری، داشتنِ روابط مراقبتی و حمایتی در داخل و خارج از خانواده است. افرادی که سطح حمایت اجتماعیِ بالایی دارند افسردگی کمتری دارند و بهتر می توانند در مواقع استرس زا با خود کنار بیایند. فقط به یاد داشته باشید که در صورت نیاز کمک بخواهید!استراتژی های افراد موفق جهت ایجاد تاب آوری

نحوه نگرش خود به موقعیت های استرس زا را مجدداً چیدمان کنید

نحوه نگرش ما به یک موقعیتِ بالقوه استرس زا می تواند بحران را در ذهن ما بدتر کند یا آن را به حداقل برساند. به این کار چارچوب‌بندیِ مجددِ شناختی می‌گویند و شامل نگاه کردن به موضوعات مختلفِ پیرامون ما به گونه‌ای است که استرس کمتری ایجاد می‌کند و حس کنترل و آرامش بیشتری را تقویت می‌کند. چیدمانِ مجدد چیزها به روشی مثبت تر می تواند ادراکات ما را تغییر دهد و احساسات استرس زا را از بین ببرد.

این ترفند ذهنی در واقع می تواند پاسخ های فیزیکی شما به استرس را تغییر دهد زیرا پاسخ استرس بدن شما توسط استرس درک شده ایجاد می شود. به عبارت دیگر، اگر دائماً احساس می‌کنید که یک بحران در حال وقوع است، بدن شما به گونه‌ای واکنش نشان می‌دهد که گویی این درست است و واکنش مقابله ای یا گریز شما آغاز می‌شود.

از نحوه تفکر خود در مورد چیزها آگاه باشید — آیا در هنگام بررسی موقعیت های آینده تمایل به خوش بین بودن یا بدبین بودن دارید؟ از لغزش در الگوهای تفکر بیش از حد منفی جلوگیری کنید. به جای اینکه یک موقعیت دشوار را به عنوان یک مشکل حل نشدنی ببینید، سعی کنید آن را به عنوان چالشی که قادر به غلبه بر آن هستید، در نظر بگیرید.

اقدام کنید

به خود اجازه ندهید که در طول یک ضربه یا بحران فلج، بی‌حس یا جدا شوید. به خود یادآوری کنید که تحت کنترلِ وقایعِ خارج از کنترل خود نیستید — همیشه می توانید کاری انجام دهید. با شروع اقدام و برداشتنِ اولین قدم های کوچک، می توانید اعتماد به نفس لازم جهت برداشتنِ گام های بزرگتر را به دست آورید.

شما می توانید با یادگیری اقداماتِ قاطع در موقعیت های بحرانی، تاب آوری خود را افزایش دهید. منتظر نباشید تا شخص دیگری وارد عمل شود و شما را نجات دهد. فوراً به این فکر کنید که چه گام هایی می توانید بردارید و خود را تحت فرمانِ یک موقعیت قرار دهید. چگونه می توانید خود را از یک فاجعه یا دوراهی بیرون بکشید؟ شما نمی توانید مشکلات خود را آرزو کنید، و انجام این کار باعث می شود احساس درماندگی کنید. خود را قدرتمند کنید و از نیروی اراده خود برای به دست گرفتنِ کنترل و اصلاح یک موقعیت منفی استفاده نمایید.

 نگرش مثبت داشته باشید

طرز فکر و نگرشی که با آن به یک مشکل برخورد می کنید می تواند تفاوت بزرگی در میزان تاب آوری شما در مواجهه با یک بن بست یا شرایط دردسرساز ایجاد کند. حفظ یک چشم انداز امیدوارانه و خوش بینانه به شما کمک می کند تا فراتر از مخمصه فعلی را که در آن قرار دارید ببینید.eight strategies successful people use to build their resilience and continue to grow

استراتژی های افراد موفق جهت تسلط بر تاب آوری
استراتژی های افراد موفق جهت تسلط بر تاب آوری

به حلقه‌های افکار منفی که ممکن است در آنها گیر بیفتید توجه کنید. زمانی که در الگوهای تفکر استرس‌زا فرو می‌روید، خودتان را درگیر کنید. وقتی به آینده فکر می کنید، آیا بر این تمرکز می کنید که چطور می توانید بهتر باشید و به دنبال امکانات و فرصت های پیش رو هستید؟ یا در مورد مشکلاتی که احساس ناامید کننده هستند، فکر می کنید؟ این افکار منفی را با افکار مثبت جایگزین کنید.

بپذیرید که تغییر بخشی از زندگی است

بسیاری از مردم زندگی خود را صرف اجتناب از تغییر می کنند. چشم انداز مواجهه با تغییر، آنها را از ناشناخته ها می ترساند. اما تغییر ناگزیر شما را فرا خواهد گرفت. یکی از راه‌های مهم برای ایجاد تاب آوری افراد موفق این است که بپذیرند که تغییر خواهد آمد. آنها بر آمادگی برای تغییر تمرکز می‌کنند و یاد می‌گیرند که وقتی تغییر قریب‌الوقوع است، خود را وفق دهند. افراد موفق تغییر را جزء ضروری بازنگریِ روش های قدیمی و پذیرشِ نوآوری می دانند.استراتژی های افراد موفق جهت ایجاد تاب آوری

ما دائماً در زندگی خود، از طریق روابط و بدن فیزیکی خود، تغییراتی را تجربه خواهیم کرد. محیط کار و خانه ما تغییر خواهد کرد و در واقع کل دنیای اطراف ما دچار تحولات و دگرگونی ها خواهد شد.

همه ما باید یاد بگیریم که با تغییر کنار بیاییم و از طریق آن به پیشرفت و رشد ادامه دهیم. به نحوه واکنش خود نسبت به استرسِ ناشی از تغییر توجه کنید. تلاش کنید تا نحوه تفکر خود در مورد تغییر را مجدداً تنظیم کنید — امکانات و فرصت هایی را که با هر پیشرفت جدیدی به وجود می آید را ببینید.

همه چیز را در چشم انداز نگه دارید

به قول معروف از کاه کوه نسازید. ممکن است رایانه شما خراب شود، نماینده خدمات مشترکین ممکن است بی ادب یا مفید باشد و ممکن است فایل ها یا اسنادی را از دست داده باشید که باعث می شود فرصت را از دست بدهید. در حال حاضر، این ممکن است به نظر یک معامله بزرگ باشد. ممکن است خود را آماده انفجار کنید و بخواهید خشم و پرخاشگری خود را روی دیگران خالی کنید. قبل از انجام این کار، خود را بررسی کنید.eight strategies successful people use to build their resilience and continue to grow

آیا عکس العمل شما واقعاً مطابق با شرایط است؟ بله، استرس زا، آزاردهنده و خسته کننده است. اما آیا کسی صدمه دیده است؟ آیا کسی به خاطر اتفاقی که افتاده فوت کرده است؟ آیا می توانید از این وضعیت خلاص شوید؟ اگر پاسخ سوال آخر مثبت است، پس مطمئن شوید که چیزهای نامتناسبی را منفجر نمی کنید.

آنچه در زندگی شما خوب پیش می رود را به خود یادآوری کنید. بهترین و بدترین اتفاقی که می تواند رخ دهد را در نظر بگیرید. بدترین سناریو در اینجا چیست؟ آیا واقعاً این وضعیت به همان اندازه بد است؟ احتمالا نه. برای رفع مشکل اقدام کنید و ادامه دهید.

ایجاد اعتماد به نفس

گاهی اوقات ما باید به عمق بپردازیم و در درون خود قدرتی برای مقابله با مشکلات پیدا کنیم. ما باید راه‌هایی برای پرورش اعتماد به نفس و اطمینان از اینکه می‌توانیم یک موقعیت را مدیریت کنیم، پیدا کنیم.

پیدا کردن راه از یک نقطه سخت هرگز آسان نیست، اما شما می توانید آن را انجام دهید! چیز کوچکی را پیدا کنید که نشان دهنده قدرت شما باشد – میراثی از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ، یک جفت کفش که در آن احساس شگفت انگیزی می کنید – هر چه هست، از آن برای تقویت اعتماد به نفس خود استفاده کنید. در آینه نگاه کنید و به خودتان بگویید که به خود ایمان دارید و می توانید این کار را انجام دهید. بایستید، نفس عمیق بکشید و به جلو حرکت کنید.استراتژی های افراد موفق جهت ایجاد تاب آوری

The strategies successful people use to build their resilience
The strategies successful people use to build their resilience

هنگامی که با یک موقعیت بحرانی یا یک فاجعه رو به رو شدید، به یاد داشته باشید که در زندگی خود از چه شرایط و موانعی عبور کرده اید. شما قبلاً از مشکلات عبور کرده اید بنابراین می توانید و دوباره اینطور خواهد شد. باور به خود و دانستنِ اینکه می توانید بر هر طوفانی غلبه کنید به شما این امکان را می دهد که بر تاب آوری تسلط داشته باشید و بر هر بحرانی غلبه کنید.

شادی های روزمره را بیابید

حتی در تاریک ترین روزها، ممکن است چیز کوچکی برای خوشحالی پیدا کنید. حتی زمانی که اوضاع در بدترین حالت خود قرار دارد و شما در پایین ترین نقطه خود حضور دارید، چیزهایی دارید که باید بابت آنها سپاسگزار باشید. ایجاد تاب آوری فقط به معنای مقابله با طوفان نیست. این مهارت همچنین در مورد جستجوی شادی های روزمره نیز می باشد که زندگی را ارزش زیستن می دهد. وقتی زندگی بالا می‌برد و شما را به زمین می‌اندازد، دیدن طنز خوب است. خندیدن در مواجهه با ناملایمات یک راه عالی برای کاهش استرس و ایجاد تاب آوری است.

همچنین، به یاد داشته باشید که با اختصاص دادنِ زمان برای مراقبت از خود، هم از بدن و هم از ذهن، احساس رفاه عمومیِ شما پشتیبانی می شود. خوردنِ غذاهای سالم، ورزش و خواب کافی به شما تاب آوری لازم را جهت مقابله با فشارهای روزانه و همچنین بحران های غیرمنتظره خواهد داد.

تاب آوری چیست؟

تاب آوری مهارت مهمی است که باید برای موفقیت در طولانی مدت به آن مسلط شد. در اینجا هشت استراتژی برای افراد موفق جهت ایجاد تاب آوری و ادامه رشد فراتر از بحران‌هایی که وجود دارند که در غیر این صورت آنها را عقب نگه می‌دارد.

eight strategies successful people use to build their resilience and continue to grow

Resilience is an amazing skill that helps us recover quickly from difficulties. If you are resilient, you have an innate ability to keep getting up when life knocks you down. You have learned how to bounce back and keep going We build our resilience by learning to cope with challenges — it’s a process of adapting well in the face of trauma, tragedy or significant stress

Basically, you have to get knocked down in order to learn how to pick yourself back up. Over time, successful people learn not only how to overcome, but to embrace these challenges. They understand that each crisis they face is a chance to learn and grow Resilience is an important skill to master in order to be successful for the long haul. Here are eight strategies successful people use to build their resilience and continue to grow beyond the crises that would otherwise hold them back

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا