دوشنبه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-06-17
کد خبر: 9667 |
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹ |
64 بازدید
۰
2
پ

شیوه فروش مکمل، ویتامین ها و…، به شیوه جایزه، اخیرا وارد برخی از داروخانه ها شده و بعضا مشاهده می شود از تبلیغات «دو تا بخر، یکی جایزه بگیر»، استفاده می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محصولات سلامت محور و البته دارو، از تبلیغات در سطح داروخانه‌ها منع هستند و هیچ داروخانه‌ای اجازه ندارد برای افزایش فروش خود، از تبلیغات استفاده کند.

افزایش تعداد داروخانه‌ها در جوار یکدیگر، به ویژه در مناطق مرکزی شهرهای بزرگ، باعث شده که داروخانه‌ها برای افزایش فروش خود، به تبلیغات شرکت‌ها گرایش پیدا کنند و بعضاً، محصولات آنها را به شیوه «دو تا بخر، یکی جایزه بگیر»، تبلیغ کنند.

این در حالی است که داروخانه‌ها اجازه چنین تبلیغاتی را ندارند و نمی‌بایست محصولات یک شرکت خاص را به شیوه‌ای در فروشگاه‌ها و…، کاربرد دارد؛ تبلیغ کنند.

در مراجعه به یکی از داروخانه‌ها، به این شیوه تبلیغات برخوردیم.

تبلیغ «دو تا بخر یکی جایزه بگیر» در داروخانه‌ها+ تصویر

سید علی فاطمی نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا چنین شیوه‌ای در داروخانه‌ها مجاز است یا خیر، گفت: بر اساس تبصره ۳ ماده ۳ قانون مقررات امور پزشکی و دارویی، ویتامین‌ها و مواد نیروزا جزو داروها محسوب می‌شوند. تبلیغ مصرف داروها و ایجاد تقاضای مصرف هم بر اساس قانون ممنوع است.

منبع: سلامت نیوز

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسانه تاب آوری ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.