رسانه تاب آوری Resilience Media

تجمیع مطالب انتشاریافته پیرامون رسانه تاب آوری ایران، مهمترین اطلاعیه های رسانه تاب آوری و درباره مدیر و موسس اولین رسانه تاب آوری ایران

درباره رسانه تاب آوری Resilience Media: این مطلب تجمیع برخی مطالب مهم انتشاریافته طی ماههای اخیر درباره رسانه تاب آوری ایران، مهمترین اطلاعیه های رسانه تاب آوری و نیز درباره مدیر و موسس اولین رسانه تاب آوری ایران می باشد.

فهرست عناوین

درباره رسانه تاب آوری Resilience Media

تجمیع مطالب انتشاریافته پیرامون رسانه تاب آوری ایران، مهمترین اطلاعیه های رسانه تاب آوری و درباره مدیر و موسس اولین رسانه تاب آوری ایران

درباره بنیانگذار رسانه تاب آوری

The founder of Iran’s Reailiency news agency

دکتر جواد طلسچی یکتا بنیانگذار اولین خبرگزاری تاب آوری کشور در بیستم مهرماه سال ۱۳۵۷ چشم به جهان گشود.    

از دوران کودکی بنابه اظهارات نزدیکان و اطرافیان نگاهی عمیق به مسائل مختلف فردی خانوادگی و اجتماعی داشت و تحصیلات دوره ابتدایی خود را در دبستان صابرحنان و راهنمایی را در مدرسه نبوّت و همچنین دبیرستان در مدرسه شهید فرامرزی سپری نمود.

از همان اوان کودکی در درس و تحصیل بسیار موفق بود به طوریکه همه ساله در المپیادهای علمی در سطوح مختلف شهرستانی تا استانی حائز بالاترین مقام های علمی شده است. نفر اول المپیاد علمی دبیرستان های بندرانزلی در سال ۱۳۷۲ تا کسب مقام اول استانی در المپیاد ادبیات نمونه های کوچکی از این دست موفقیت های تحصیلی ایشان بوده اند.

از سن دوازده سالگی در کنار درس و تحصیل و ورزش در رشته بستکبال، وارد دنیای موسیقی شده و ساز پیانو در رسته موسیقی کلاسیک را در محضر استانید پیشکسوت  از جمله خانم اوهانجانیان و همچنین آقایان ممتازی، آندره مرادیان و  احمدزاده (از پیانیست های مطرح کشور) آموخت و در رشته پیانو کلاسیک در بالاترین سطح پیش رفت.

وی در سال ۱۳۷۵ در رشته مددکاری اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر اصفهان مشغول به تحصیل شد. پس از فارغ التحصیلی در قالب امریه سربازی در رسته شغلی مددکاری اجتماعی مسئول بند اطفال زندان بندرانزلی شد و طی دو سال فعالیت در این عرصه تجربیات مهمی آموخت به طوریکه وی در گفتگوهای متعددی از این دو سال خدمت در زندان، به عنوان نقطه عطفی در زندگی اش یاد کرده است.

وی بلافاصله بعد از اتمام خدمت سربازی به کشور ارمنستان سفر کرد و در رشته موسیقی کلاسیک (ساز پیانو) مشغول به تحصیل شد و با توجه به تسلط بالا به زبان انگلیسی، همزمان با تحصیل در رشته موسیقی در کنسرواتوار کمیتاس ارمنستان (که در آن مقطع زمانی جزء ده کنسواتوار برتر جهانی محسوب می گشت) در رشته روانشناسی بالینی در یکی از دانشکده های خارجی فعال در کشور ارمنستان، تحصیلات تکمیلی خود را در این حوزه آغاز نمود.

جواد طلسچی یکتا از همان مقطع زمانی (سال ۱۳۸۳) به روانشناسی مثبت و کارگاه های تخصصی فوق برنامه دانشکده روانشناسی علاقه فراوانی نشان داد و طرح های مختلفی در زمینه تاب آوری روانشناختی (از همان مقطع زمانی) توسط ایشان در آن مرکز علمی تحقیقاتی ارائه شده است.

وی پس از اتمام تحصیلات تکمیلی در کشور ارمنستان به ایران بازگشت و با اخذ مجوز رسمی از سازمان بهزیستی استان گیلان در حیطه کلینیک های مددکاری اجتماعی، در فیلدهای متنوع تخصصی همچون توانمندسازی زنان سرپرست خانوار،

ارائه خدمات تخصصی مددکاری و مشاوره به فرزندان امدادبگیر بهزیستی، اجرای طرح های متنوع در زمینه آسیبهای اجتماعی و تدریس در حوزه های مختلف مددکاری اجتماعی و روانشناسی برای جامعه هدف سازمانهای حمایتی فعالیت نمود.

درباره بنیانگذار رسانه تاب آوری ایران
درباره بنیانگذار رسانه تاب آوری ایران

از سال ۱۳۹۰ به موازات همه فعالیتهای ایشان در دنیای واقعی، بنابه اظهارات خود ایشان در مصاحبه های خبری ضمن نیازسنجی در حیطه خلاءهای رسانه ایِ مددکاری اجتماعی ایران، وبلاگ های متعددی در این حوزه تأسیس و با دانشگاهها و سازمانهای غیردولتی فعال در عرصه مددکاری اجتماعی ارتباط برقرار نمود.

در سال ۱۳۹۲ با تأسیس رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان مسیر جدیدی در زندگی وی آغاز گردید به طوریکه از همان زمان تا کنون این مسیر ادامه دار می باشد. بر اساس علاقه ذاتی وی به کار رسانه و با آموخته های بسیار از دوره های مختلف تخصصی رسانه ای همچون اتودهای کُنشگری اجتماعی و  دیده بانی اجتماعی که در خارج از کشور سپری نموده است

با تمام توان و بعضاً به صورت شبانه روزی به فعالیت در حوزه رسانه های مددکاری اجتماعی ایران پردخت و در این مسیر موفقیتهای بسیار کسب نمود، به طوریکه وبسایت مددکاران اجتماعی ایرانیان بعد از دو سال فعالیت، به عنوان یکی از سه رسانه برتر ایران در حوزه مددکاری اجتماعی ایران شناخته شد.

در سال ۱۳۹۲ ایشان پس از حضور در یک کارگاه آموزشی با موضوع تاب آوری که در شهر رشت برگزار شد، به این حوزه کاری علاقمند شده و یکی از بخش های اصلی فعالیت رسانه ای خود را از همان اوان فعالیت رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان به این فیلد تخصصی اختصاص داد.

در سال ۱۳۹۳ وبگاه اختصاصی تاب آوری را به عنوان یکی از بخش های اساسی پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران (که بخش خبری وبسایت مددکاری اجتماعی ایرانیان را شامل می شده است) ایجاد نمود.

برنامه های متنوع آموزشی پژوهشی مطالعاتی و تحقیقاتی، عمده محورهای اساسیِ این وبگاه و باشگاه تاب آوری ایران بوده اند که به عنوان یک وبگاه موازی در پایگاه خبری اختصاصی مددکارنیوز (که در آن مقطع زمانی مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران نام داشت) در دستور کار رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان قرار گرفت.

وی از سال ۱۳۹۹ پس از اخذ مدرک دکتری در رشته مدیریت کوچینگ به شکل حرفه ای وارد عرصه تدریس در فیلدهای تاب آوری و مددکاری اجتماعی شد. بطوریکه از آن زمان تا سال ۱۴۰۲  در کارگاهها و برنامه های آموزشی دانشگاههای متعددی از جمله خوارزمی، علامه طباطبایی، علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه گیلان تدریس نمود.

دکتر جواد طلسچی یکتا بنیانگذار اولین خبرگزاری تاب آوری ایران
دکتر جواد طلسچی یکتا بنیانگذار اولین خبرگزاری تاب آوری ایران

در سال ۱۴۰۲ پس از سالها فعالیت رسانه ای، موفق به تأسیس پایگاه خبری اختصاصی مددکارنیوز گشت که با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دفتر مرکزی در شهرستان بندرانزلی و گردش کار ملی، فعالیت های رسانه ای خود را در یک چارچوب رسمی تر و به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی مددکاری اجتماعی در کشور دنبال نمود.درباره رسانه تاب آوری Resilience Media

پس از آن و با گذشت بیش از یک دهه  فعالیت رسانه ای در مجموعه رسانه های مددکاری اجتماعی ایرانیان و همچنین برخورداری از تجارب ارزنده ناشی از اجرای چندین کارزار رسانه ای و پوشش های خبری رسانه ای همایشات و کنفرانس های داخلی و خارجی، تصمیم به تأسیس اولین خبرگزاری تاب آوری ایران گرفت و با تیم تخصصی رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان در میان نهاد.

طراحی یک پلن تخصصی رسانه ای با برخورداری از امکانات لازم و کافی برای ایجاد یک خبرگزاری قدرتمند (در حد و اندازه خبرگزاری های مطرح ایران) به همت ایشان انجام و پس از تأیید مشاورین رسانه ای وی به مرحله اجرایی شدن در آمد.

در سال ۱۴۰۲ پس از سپری نمودنِ بیش از یک دهه کار رسانه ای، خبر تأسیس اولین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران که به اختصار رسانه تاب آوری ایران نام نهاده شد از سوی ایشان در رسانه ها و پایگاههای مختلف شبکه های اجتماعی اعلام گردید.

با اجرای برنامه های طراحی شده در این وبسایت و طی شدنِ مسیر از پیش تعیین شده امورات این رسانه، دستور کار نهایی مربوطه که ایجاد خبرگزاری تاب آوری ایران بود در فرایند امور اجراییِ رسانه تاب آوری ایران قرار گرفت که در نهایت در تابستان سال ۱۴۰۳ اولین خبرگزاری تاب آوری ایران به همت دکتر جواد طلسچی یکتا رونمایی شد.

در پایان لازم به ذکر است به عنوان مهمترین خروجی از مجموعه فعالیت های تخصصی ایشان، چه در حیطه امور رسانه ای و چه کلیه موارد مطالعاتی و تحقیقاتی و تجارب کار عملی مددکاری اجتماعی تا به امروز بیش از  ۱۵ کتاب (چه به صورت فردی و چه مشارکتی) در حوزه های مختلف مددکاری اجتماعی و تاب آوری موجود می باشد که همگی آنها در کتابخانه ملی ایران ثبت گردیده اند.درباره رسانه تاب آوری Resilience Media

مجموعه کتاب های سه مورد کارزارهای رسانه ای مددکاران جتماعی و تحرکاتی همچون فوریتهای اجتماعی در بلایا و نیز باشگاه تاب آوری و تاب آوری در دنیای امروز، نمونه هایی از کتابهای ایشان می باشد.درباره رسانه تاب آوری Resilience Media

در حال حاضر تعداد ۳ رسانه قدرتمند کشور با نام های ۱- رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان به نشانی iraniansocialworkers.ir  و ۲- پایگاه خبری مددکارنیوز به نشانی madadkarnews.ir و همچنین ۳- خبرگزاری تاب آوری ایران اولین رسانه تاب آوری اجتماعی کشور به نشانی talisweb.ir تحت مدیریت مستقیم ایشان اداره می شوند.

مصاحبه و گردآورنده: یلدا فتوحی؛ دکتری مدیریت رسانه

رسانه تاب آوری ایران talisweb.ir

تهیه شده در واحد روابط عمومی رسانه تاب آوری ایران
Resilience Media in Pursuit of World Resilience News

رسانه تاب آوری ایران talisweb.ir در راستای اهداف مجموعه رسانه های تخصصی مددکاری اجتماعی ایرانیان به همت مدیرکل این رسانه (دکتر جواد طلسچی یکتا) در سال ۱۴۰۲ رونمایی شد و فعالیت خود را آغاز نمود.

این رسانه با زیرساخت های قوی فناوری اطلاعات و پیشرفته ترین ابزارهای اینترنتی مبتنی بر فعالیت خبرگزاری ها فعالیت خود را شکل داد.درباره رسانه تاب آوری Resilience Media

رسانه تاب آوری در پی تازه های تاب آوری دنیا

رسانه تاب آوری ایران با برخورداری از تیم تخصصی رسانه ای که متشکل از افرادی که از طریق رسانه های مختلف همکار معرفی گردیدند و همچنین اعضائی برجسته اما فعال در پشت صحنه، فعالیت خود را با رصد لحظه به لحظه تازه های تاب آوری در سطح دنیا آغاز کرد.

رسانه تاب آوری ایران با شناسایی خلاءهای موجود رسانه ای تا قبل از حیات این رسانه، درصدد پرداختن به مباحث کاربردی و عملیاتی ارتقاء تاب آوری در ابعاد گوناگون فردی گروهی و جامعه ای با تأکید بر مددکاری اجتماعی برآمده و تا این لحظه بیش از یکصد یادداشت و مقاله تخصصی از مهمترین و بهترین پایگاههای مرجع تاب آوری دنیا در این پایگه اینترنتی منتشر شده است.

رسانه تاب آوری ایران و میزگردهای تخصصی تاب آوری

در ادامه لازم به ذکر است بخش چندرسانه ای این پایگاه اینترنتی با تعامل درخور توجه با پایگاه خبری مددکارنیوز در مسیر تولید محتوای آموزشی ویدئویی همکاری مثبت و مطلوبی برقرار نموده است و ضمن تهیه و انتشار ویدئوهای آموزشی کاربردی و عملیاتی با محوریت موضوعی

چگونگی ایجاد و تقویت تاب آوری فردی و گروهی و نیز اجتماعی، در جهت برگزاری چندین میزگرد تخصصی تاب آوری با موضوعات متنوع اقدامات لازم را مبذول داشته که به تناوب و در ادامه تحرکات این رسانه انتشار خواهند یافت.درباره رسانه تاب آوری Resilience Media

نکته قابل توجه وجود پایگاههای این رسانه در سطح شبکه های اجتماعی می باشد که همسو با این رسانه در جهت بازنشر همزمان مطالب انتشاریافته در رسانه تاب آوری ایران اقدام می نمایند.

بخش های مختلف رسانه تاب آوری ایران

بخش های مختلف رسانه تاب آوری ایران مبتنی بر تقسیم کار رسانه ای فعالیت می نمایند و هر بخش در اختیار کارگروه ویژه همان حوزه فعالیت می نماید به طوریکه تا این لحظه

کارگروههای تخصصی آموزش، پژوهش و مترجمین و چندرسانه ای مهمترین آنها می باشند که به شکل متمرکز به موضوعات مبتنی بر تاب آوری می پردازند.

درباره بنیانگذار رسانه تاب آوری ایران
درباره بنیانگذار رسانه تاب آوری ایران
بر اساس آخرین تصمیمات اخذ شده در اتاق فکر رسانه تاب آوری ایران زمینه سازی های لازم جهت پذیرش و اجرای برنامه های آموزشی تاب آوری برای نهادها و سازمانهای مختلف دولتی و غیردولتی مصوب شده است که به عنوان اولین خروجی از این جلسات،پروپوزال آموزش تاب آوری به دو نهاد دولتی ارائه شده است و در آینده برنامه های آموزشی مربوطه از طریق وبسایت رسانه تاب آوری ایران و نیز پایگاه خبری مددکارنیوز به شکل منظم و برنامه مند پوشش خبری نیز داده خواهند شد.

نشانی رسانه تاب آوری ایران www.talisweb.ir می باشد

خاطرنشان می گردد رسانه تاب آوری ایران به نشانی www.talisweb.ir می باشد و در سطح کشور هیچگونه شعبه یا نمایندگی تا این لحظه ندارد.درباره رسانه تاب آوری Resilience Media

این رسانه با کمال افتخار پذیرای همکاری و همراهی پژوهشگران، محققین و کلیه علاقمندان به مبحث تاب آوری می باشد علاقمندان می توانند از طریق نشانی پست الکترونیک info@talisweb.ir با این رسانه هرگونه ایده های همکاری را به اشتراک بگذارند.

در پایان تأکید می گردد مدیرکل و کلیه عوامل دست اندرکاران رسانه تاب آوری ایران بر این باورند که نشانی اینترنتی این رسانه نشانی تاب آوری ایران نیست بلکه صرفاً نشانی این پایگاه اینترنتی بوده

و لذا این حق را برای کلیه علاقمندان این حوزه در راستای توسعه و تقویت رسانه های تاب آوری محفوظ می داند و حتی در این خصوص از هرگونه همکاری داوطلبانه دریغ نخواهد داشت.

اطلاعیه مهم رسانه تاب آوری ایران

اطلاعیه مهم رسانه تاب آوری ایران درباره تحرکات رسانه ای اخیر برخی رسانه نماها
Important Announcement of Iranian Resilience Media

بدینوسیله به اطلاع می رساند، رسانه تاب آوری اجتماعی ایران موسوم به رسانه تاب آوری ایران به نشانی talisweb.ir در سال ۱۴۰۲ به همت مدیرکل مجموعه رسانه های مددکاری اجتماعی ایرانیان (دکتر جواد طلسچی یکتا) تأسیس و افتتاح گردیده است.درباره رسانه تاب آوری Resilience Media

با توجه به مطالبِ اخیراً  انتشاریافته (که به واقع غیر از سوءاستفاده گری از امکانِ یادداشت گذاری در پایگاههای معتبری همچون سیویلکا و … نبوده است) خدمت جامعه بزرگ مخاطبینِ مجموعه رسانه های مددکاری اجتماعی ایرانیان (که با افتخار جامعه محترم مددکاران اجتماعی، روانشناسان و نیز جامعه شناسان عزیز و عالیقدر کشور می باشند) مؤکداً اعلام می گردد که: نشانی رسمی رسانه تاب آوری ایران talisweb.ir  یا socialresilience.ir می باشد

و سایر نشانی های فعال در حوزه های مختلف روانشناسی و تاب آوری به این پایگاه رسانه ای مردم نهاد مربوط نمی شوند و بدیهی است تبعات اخلاقی – اجتماعی – مالی و … هرگونه مراجعه به سایتهای غیر از نشانی های اعلام شده فوق، متوجه رسانه های تاب آوری اجتماعی ایران و مددکاری اجتماعی ایرانیان نخواهد بود.

لازم به ذکر است موارد پیش آمده فوق الذکر در دسته تخلفات اینترنتی و در زمره آسیبهای مبتنی بر فضای مجازی تلقی می گردند که لازم است ضمن حفظ آرامش و تمرکز، صرفاً با کمی دقت و تأمل در ارتباط گیری با رسانه ها و وبسایتها و تمیز دادنِ آنها از یکدیگر، نسبت به هرگونه بهره برداری از مطالب تولید محتوایی و محصولات پایگاههای اینترنتی اقدام نماییم تا انشاالله حضور و فعالیتهایمان در فضای مجازی، هیچگونه مخاطراتی برای مخاطبین محترم دربرنداشته باشد.

سالهاست در هر مورد کارگاهها و یا ویدئوهای آموزشی مبتنی بر موضوعات رسانه ای که توسط رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان برگزار و یا منتشر گردیده اند بر ضرورت ارتقاء دانش و سواد رسانه ایِ کاربران اینترنتی تأکید نموده ایم تا انشاالله با بصیرت و درایت درخور توجه هموطنان عزیزمان، از آسیبهای احتمالیِ هرگونه فعالیت در این حوزه در امان باشیم.درباره رسانه تاب آوری Resilience Media

در پایان ضمن احترام وافر نسبت به کلیه همکاران زحمتکش رسانه ای و جایگاه ارزشمند پایگاههای سالم، صادق و فعال در عرصه های مختلف سلامت روانی اجتماعی خاطر نشان می گردد؛ درباره رسانه تاب آوری Resilience Media

مجموعه رسانه های مددکاری اجتماعی ایرانیان iraniansocialworkers.ir (به انضمام وبگاههای زیرشاخه آن یعنی پایگاه های فارسی و انگلیسی مددکاری اجتماعی ایران iraniansocialworkers.ir/site   و  en.iraniansocialworkers.ir)، پایگاه خبری اختصاصی مددکارنیوز madadkarnews.ir ،

رسانه تاب آوری اجتماعی ایرا talisweb.ir  و socialresilience.ir  و نیز خبرگزاری سلامت نیوز salamatnews.com پایگاههای اینترنتی مورد قبول و معتمدین رسانه ای مان می باشند و سایر پایگاههای محترم اینترنتی با این رسانه هیچگونه ارتباطی نداشته و ندارند.Important Announcement of Iranian Resilience Media

آموزش تاب آوری در ستاد مرزبانی گیلان برگزار شد
درباره رسانه تاب آوری Resilience Media

رسانه تاب آوری و خانه تاب آوری، تفاوتها و شباهتها

Resiliency Media and Home of Resilience, Differences and Similarities
رسانه تاب آوری ایران از خانه تاب آوری ایران متفاوت است. رسانه تاب آوری ایران به نشانی talisweb.ir که نام و عنوان دیگرش رسانه تاب آوری اجتماعی ایران است در سال ۱۴۰۲ به همت رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان که یکی از با قدمت ترین رسانه های تاریخ مددکاری اجتماعی ایران می باشد و با مدیریت دکتر جواد طلسچی یکتا ایجاد گشته است در صورتیکه تاریخچه ایجاد خانه تاب آوری ایران به نشانی resilienc به عنوان یک سایت با قدمت در تاریخ تاب آوری کشور از این مبحث متفاوت و متمایز است.درباره رسانه تاب آوری Resilience Media
 
رسانه تاب آوری ایران نخستین مرجع رسمی تاب آوری اجتماعی کشور است که در سال ۱۴۰۲ تاسیس شد. این رسانه با انتشار مقالات، کتاب های تخصصی و تازه های تاب آوری در سطح ایران و جهان فعالیت خود را شروع کرد.
امروزه تاب آوری در علوم طبیعی، انسانی، اجتماعی و گفتمان های سیاسی، تجاری و اجتماعی کاربرد دارد. همه افراد جامعه برای مقابله با خطرات جدیدی همچون بحران های مالی، همه گیری، تنش های ژئوپلیتیکی و… لازم است با مفهوم انعطاف پذیری و تاب آوری به خوبی آشنا شوند.
 
رسانه تاب آوری ایران به عنوان یک مرجع رسمی آموزش و پژوهش این مفاهیم را به همه گروه های جامعه یاد می دهد و به آنها می آموزد که در بحران ها و چالش ها چگونه انعطاف داشته باشند.
به بیانی ساده تر این رسانه با اطلاع رسانی صحیح، آموزش و سرگرمی افراد جامعه را منسجم و متعادل می کند. بنابراین می توان گفت که آشنایی با رسانه های تاب آور برای همه افراد جامعه اهمیت زیادی دارد.Resiliency Media and Home of Resilience, Differences and Similarities
 
دکتر جواد طلسچی یکتا
درباره رسانه تاب آوری Resilience Media

رسانه تاب آوری ایران با چه اهدافی تشکیل شده است؟

یکی از اصلی ترین اهداف رسانه تاب آوری ایران آموزش های حقیقی و مجازی در حوزه تاب آوری می باشد. معمولا این آموزش ها در راستای بالا بردن آگاهی و اطلاعات اقشار مختلف جامعه برای مقابله با ناملایمات و بحران های زندگی انجام می شوند. مفید و موثر بودن این آموزش ها اهمیت زیادی دارد؛
چرا که افراد جامعه با اتکا به این رسانه ها می بایست سطح تاب آوری فردی و اجتماعی خود را بالا ببرند. به عبارتی دیگر، رسانه تاب آوری ایران همواره در تلاش است با افزایش کیفیت آموزش ها، وحدت و هماهنگی را در میان افراد مختلف جامعه به وجود بیاورد.
 
کیفیت زندگی افراد جامعه در شرایط بحرانی کاملاً به رسانه های تاب آوری بستگی دارد. هرچقدر که آموزش ها مناسب تر باشند، جامعه منسجم تر خواهد بود. بد نیست که بدانید استفاده از ابزارهای قدرتمند، سرورهای اختصاصی، بررسی دقیق اخبار و…
در موفقیت یک رسانه تاب آوری ایران بی تاثیر نیست. شایان ذکر است که همفکری و همکاری با اعضای مختلف تیم به جهت تعیین زیرساخت های لازم برای تاسیس رسانه تاب آوری اجتماعی از دیگر اهداف رسانه تاب آوری ایران به شمار می رود.
 

بررسی تاریخچه رسانه تاب آوری و بنیانگذار آن

تمامی اقدامات و فعالیت های رسانه تاب آوری ایران از سال ۱۴۰۲ تحت نظارت مستقیم دکتر جواد طلیسچی یکتا انجام می شوند. ناگفته نماند که از ایشان به عنوان بنیانگذار رسانه تاب آوری ایران یاد می شود. رسانه تخصصی مددکاری اجتماعی ایرانیان از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را در زمینه تاب آوری شروع کرد.
این مجموعه با داشتن یک تیم حرفه ای و متخصص شاخه جدیدی با عنوان خانه تاب آوری ایرانیان را تشکیل داد. رسانه ایرانیان در حوزه تاب آوری فعالیت های علمی تحقیقاتی زیادی انجام داده است. از مهمترین اهداف این رسانه تاب آوری ایران می توان به ارتقاء سطح دانش و افزایش آگاهی اجتماعی از مفهوم تاب آوری اشاره نمود.
 

رسانه تاب آوری و خانه تاب آوری، تفاوتها و شباهتها

در پایان لازم به ذکر است رسانه تاب آوری ایران از خانه تاب آوری ایران متفاوت است.
رسانه تاب آوری ایران به نشانی talisweb.ir که نام و عنوان دیگرش رسانه تاب آوری اجتماعی ایران است در سال ۱۴۰۲ به همت رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان که یکی از با قدمت ترین رسانه های تاریخ مددکاری اجتماعی ایران می باشد و با مدیریت دکتر جواد طلسچی یکتا ایجاد گشته است
در صورتیکه تاریخچه ایجاد خانه تاب آوری ایران به نشانی resilienc  به عنوان یک سایت با قدمت در تاریخ تاب آوری کشور از این مبحث متفاوت و متمایز است لذا با توجه به مطالب غیررسمی انتشاریافته در برخی وبگاهها خاطرنشان می گردد که این دو وبسایت با دامنه های متفاوت و نیز بنیانگذارانش متفاوت از هم هستند و نباید به اشتباه گرفته بشوند.

درباره بنیانگذار اولین رسانه تخصصی تاب آوری ایران
اولین رسانه تاب آوری ایران

بنیانگذار رسانه تاب آوری ایران: در این مطلب به معرفی بنیانگذار رسانه تاب آوری ایران (دکتر جواد طلسچی یکتا) مدیر و موسس اولین رسانه تولید محتوای تخصصی تاب آوری در کشور خواهیم پرداخت. مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان جواد طلسچی یکتا، متولد ۱۳۵۷/۰۷/۲۰ ساکن شهرستان بندرانزلی می باشد.

بنیانگذار رسانه تاب آوری ایران: در این مطلب به معرفی بنیانگذار رسانه تاب آوری ایران (دکتر جواد طلسچی یکتا) به عنوان مدیر و موسس اولین رسانه تولید محتوای تخصصی تاب آوری کشور می پردازیم.

بنیانگذار رسانه های تخصصی تاب آوری در ایران

جواد طلسچی یکتا، متولد ۱۳۵۷/۰۷/۲۰ ساکن شهرستان بندرانزلی، در سال ۱۳۸۱ بلافاصله پس از فارغ التحصیلی از رشته مددکاری اجتماعی، در قالب خدمت سربازی بعنوان لیسانس وظیفه مسئول بنداطفال زندان بندرانزلی شد و به مدت دو سال مددکار اجتماعی زندان بندرانزلی بوده اند و تجارب بسیار مهمی در این دوران کسب نمودند.

وی پس از اتمام دوره سربازی در کشور ارمنستان به تحصیل در رشته های تحصیلی موسیقی کلاسیک و نیز روانشناسی بالینی به شکل آکادمیک پرداختند.

تاسیس کلینیک مددکاری اجتماعی

پس از بازگشت به ایران با تاسیس کلینیک مددکاری اجتماعی معراج با مجوز سازمان بهزیستی به طور مستقیم و میدانی به امور تخصصی مددکاری اجتماعی عمدتا در شاخه های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و نیز فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست سازمان بهزیستی و همچنین اجرای طرح های مختلف در زمینه پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی پرداختند.

تاسیس وبسایت جامع مددکاری اجتماعی

از سال ۱۳۹۰ به موازات فعالیتهای عملیاتی و میدانی در حوزه مددکاری اجتماعی، پس از یک دوره شش ماهه نیازسنجی از وضعیت فضای رسانه ای و مجازی مددکاری اجتماعی کشور، در صدد تاسیس وبسایت جامع مددکاری اجتماعی برآمدند

و لذا با همفکری تعدادی از دوستان و نزدیکان این حوزه، زیر ساخت های لازم جهت تاسیس و راه اندازی وبسایت رسمی مددکاری اجتماعی ایرانیان را ایجاد نمودند و در نهایت در سال ۱۳۹۲ به شکل رسمی این رسانه جامع را با گستره پوشش رسانه ای ملی و فراملی ایجاد نمودند.

موسس خانه تاب آوری ایران

پس از مدت کمی با اجرای چند کارزار رسانه ای با موضوعات متنوع اجتماعی در سطح کشور کاملا شناخته شدند بطوری که روزانه چند صد آی پی مختلف این رسانه را رصد می نمودند. پس از مدتی با توجه به خلاء روابط بین المللی که در این رسانه احساس شد

لذا زمینه های لازم جهت ایجاد بخش انگلیسی این وبسایت فراهم گردید و لذا وبسایت انگلیسی مددکاری اجتماعی ایرانیان نیز از سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را با همراهی پایگاههای متعدد در شبکه های اجتماعی مختلف آغاز نمودند.

قابل به ذکر است بر اساس تصمیمات تیم تخصصی این رسانه (مددکاری اجتماعی ایرانیان) قرار بر ثبت مطالب و تولید محتوای اختصاصی این رسانه بصورت کتاب به شکل سالانه تحت عنوان کتاب سال پایگاه شد لذا تاکنون طی ۱۳ سال فعالیت این رسانه، تعداد ۶ کتاب از محتوای تخصصی آن به صورت سالانه به چاپ رسیده است که همگی کتابهای در کتابخانه ملی ایران ثبت گردیده اند.

خانه تاب آوری ایرانیان از پیشگامان حوزه تاب آوری در ایران
خانه تاب آوری ایرانیان از پیشگامان حوزه تاب آوری در ایران

خانه تاب آوری ایرانیان کجاست؟

قابل به ذکر است باشگاه تاب آوری ایرانیان مستقر در پایگاه خبری اختصاصی مددکارنیوز و خانه تاب آوری ایران به عنوان شاخه ای مستقل در پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران، تحت نظارت و پشتیبانی فنی عملیاتی و تخصصی مجموعه رسانه های مددکاری اجتماعی ایرانیان فعال می باشند.

خانه تاب آوری ایران بر اساس مستندات موجود در همین پایگاه اینترنتی، در دی ماه سال ۱۳۹۳ به منظور ایجاد مرکزی برای دسترسی و هم افزایی فعالیت های علمی و پژوهشی در حوزه های مختلف تاب آوری، با اهداف ذیل آغاز به کار نموده است:

  • ایجاد بانک اطلاعات جامع و روزآمد مقالات، با دسترسی آسان، رویه یکسان و رفع محدودیت های شکلی، زمانی و سازمانی موجود
  • معرفی متخصصین، پژوهشگران و اساتید در حوزه های مختلف تاب آوری جهت تقویت حقوق معنوی
  • فراهم نمودن بستری برای جریان سازی و مدیریت محتوای تاب آوری جهت جلوگیری از تضییع منابع مادی و معنوی جامعه متخصصین تاب آوری کشور، در روندهای تکراری و کلیشه ای کنونی
  • ایجاد زمینه مساعد برای بومی سازی مباحث مختلف تاب آوری در کشور
    گسترش پایگاه های مجازی در حوزه تاب آوری ایران

مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان

پس از مدت کمی با اجرای چند کارزار رسانه ای با موضوعات متنوع اجتماعی در سطح کشور کاملا شناخته شدند بطوری که روزانه چند صد آی پی مختلف این رسانه را رصد می نمودند. پس از مدتی با توجه به خلاء روابط بین المللی که در این رسانه احساس شد

لذا زمینه های لازم جهت ایجاد بخش انگلیسی این وبسایت فراهم گردید و لذا وبسایت انگلیسی مددکاری اجتماعی ایرانیان نیز از سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را با همراهی پایگاههای متعدد در شبکه های اجتماعی مختلف آغاز نمودند.

دکتر جواد طلسچی یکتا؛ موسس خانه تاب آوری ایرانیان
دکتر جواد طلسچی یکتا؛ موسس خانه تاب آوری ایرانیان

قابل به ذکر است بر اساس تصمیمات تیم تخصصی این رسانه (مددکاری اجتماعی ایرانیان) قرار بر ثبت مطالب و تولید محتوای اختصاصی این رسانه بصورت کتاب به شکل سالانه تحت عنوان کتاب سال پایگاه شد لذا تاکنون طی ۱۳ سال فعالیت این رسانه، تعداد ۶ کتاب از محتوای تخصصی آن به صورت سالانه به چاپ رسیده است که همگی کتابهای در کتابخانه ملی ایران ثبت گردیده اند.

بنیانگذار رسانه تاب آوری ایران | دکتر جواد طلسچی یکتا

خانه تاب آوری ایرانیان کجاست؟

قابل به ذکر است باشگاه تاب آوری ایرانیان مستقر در پایگاه خبری اختصاصی مددکارنیوز و خانه تاب آوری ایران به عنوان شاخه ای مستقل در پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران، تحت نظارت و پشتیبانی فنی عملیاتی و تخصصی مجموعه رسانه های مددکاری اجتماعی ایرانیان فعال می باشند.

کانال خانه تاب آوری ایران

خانه تاب آوری ایران در شبکه اجتماعی تلگرام در مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۸ راه اندازی شد و شروع به کار کرد.

کانال خانه تاب آوری در تلاش است به موازات فعالیت سایر کانالهای معتبر و فعال مددکاری اجتماعی ایرانیان در شبکه اجتماعی تلگرام، به اطلاع رسانی در حوزه های مختلف تاب آوری اعم از جدیدترین یادداشت ها و مقالات تخصصی انتشار یافته در پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی و مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران با محوریت تاب آوری به گونه ای متفاوت از قبل بپردازد.

رسانه تاب آوری ایران: رسانه تاب آوری اجتماعی ایران، به عنوان مرجع رسمی آموزش، پژوهش، نشر کتاب، مقالات تخصصی و تازه های تاب آوری ایران و جهان رونمایی شد و شروع به کار کرد.

بنیانگذار رسانه های تاب آوری ایران دکتر جواد طلسچی یکتا
بنیانگذار رسانه های تاب آوری ایران دکتر جواد طلسچی یکتا

رسانه تاب آوری چیست؟

مفهوم تاب آوری امروزه به طور گسترده در علوم طبیعی، انسانی و اجتماعی و همچنین در طیف وسیعی از گفتمان های تجاری، اجتماعی و سیاسی استفاده می شود.

در عصر خطرات جهانی جدید مانند همه گیری، بحران های مالی و افزایش تنش های ژئوپلیتیکی، انعطاف پذیری و تاب آوری جامعه و مردم بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

رسانه تاب آوری اجتماعی ایران، به عنوان مرجع رسمی آموزش، پژوهش، نشر کتاب، مقالات تخصصی و تازه های تاب آوری ایران و جهان رونمایی شد و شروع به کار کرد.

رسانه تاب آوری ایران، تاریخچه تاسیس و اهداف

مفهوم انعطاف پذیری اجتماعی بر توانایی همه گروه های جامعه برای عبور از یک شوک یا فاجعه اشاره دارد. تاب آوری و انعطاف افراد یک جامعه در هنگام وقوع یک بحران، می تواند انسجام تعادل را در آن جامعه حفظ کند. از این رو تاب آوری می تواند نقش بسزای در کیفیت زندگی در مواقع بحرانی ایجاد کند.

رسانه تاب آوری اجتماعی ایران «اطلس فارسی تاب آوری کشور» به عنوان اولین مرجع رسمی تاب آوری اجتماعی کشور در سال ۱۴۰۲ به همت دکتر جواد طلسچی یکتا (مدیر و موسس مجموعه رسانه های تاب آوری ایران) تاسیس شد و تحت نظر مستقیم ایشان اداره می شود.

بنیانگذار رسانه تاب آوری ایران دکتر جواد طلسچی یکتا
بنیانگذار رسانه تاب آوری ایران دکتر جواد طلسچی یکتا

رسانه تاب آوری ایران کجاست؟

رسانه تخصصی مددکاری اجتماعی ایرانیان از سال ۱۳۹۳ با درک صحیح اهمیت موضوع تاب آوری برای جامعه ایران، در وهله اول با هدف ارتقاء سطح دانش و آگاهی اجتماعی در زمینه مفهوم واقعی تاب آوری و در مراحل بعدی با هدف آموزش های مجازی و حقیقی

در زمینه تاب آوری، با برخورداری از تیم حرفه ای متخصص، اقدام به ایجاد شاخه جدیدی تحت عنوان خانه تاب آوری ایرانیان نمود و تاکنون قریب به یک دهه می باشد که در حوزه تاب آوری فعالیت مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

از ابتدای فعالیت علمی تحقیقی رسانه ایرانیان در زمینه موضوع تاب آوری، در صدد شناسایی و بازتعریف مولفه های اجتماعی تاب آوری برآمدیم و با برگزاری میزگردهای تخصصی با مشارکت حداکثری جامعه مددکاران اجتماعی ایرانیان پیرامون موضوع تاب آوری احتماعی، هم افزایی و بارش افکار درخور توجهی صورت گرفت و متعاقبا با تقویت تیم تخصصی خانه تاب آوری ایرانیان،

ضرورت ایحاد یک رسانه مستقل (تحت نظارت مجموعه رسانه های ایرانیان) متمرکز بر موضوع تاب آوری احساس شد و بدین ترتیب با همفکری و همراهی دوستان تیم تخصصی خانه تاب آوری ایرانیان زیرساخت های لازم جهت تاسیس رسانه تاب آوری اجتماعی ایجاد شد.

پاسخ به سوالات متداول درباره تاب آوری

کاری از مجموعه رسانه های مددکاری اجتماعی ایرانیان

تاب آور بودن به چه معناست؟

پاسخ به سوالات متداول درباره تاب آوری: مدیر و مؤسس رسانه تاب آوری: معنای واقعی تاب آوری این است که شما بتوانید به چالش هایی که با آن روبرو هستید پاسخ دهید به گونه ای که نه تنها به شما کمک می کند از سختی ها جان سالم به در ببرید، بلکه به عقب برگردید.

وقتی فردی تاب آور هستید، می‌توانید از شکست‌ها خلاص شوید و در عین حال آرامش خود را حفظ کنید و در این فرآیند کنترل داشته باشید.

چرا تاب آوری مهم است؟

مدیر و مؤسس رسانه تاب آوری: سطح تاب آوری شما، توانایی شما را برای نزدیک شدن به چالش‌های فردی که با آن‌ها روبرو می‌شوید از موضع قدرت و رشد تعیین می‌کند. از نظر حرفه ای، تاب آور بودن می تواند خطر فرسودگی شغلی شما را کاهش دهد.

مصداق تاب آوری چیست؟

اگر با از دست دادن یک رابطه یا مرگ کسی که دوستش دارید مواجه می شوید و به روشی پاسخ می دهید که رشد شما را تقویت می کند – مانند تمرکز بر آنچه می توانید کنترل کنید در مقابل آنچه نمی توانید – این نمونه ای از تاب آوری است.

مثال دیگر درگیر شدن در یک بلای طبیعی و ارائه راه حل هایی برای مشکلاتی که فاجعه ایجاد کرده است، در عین حال تنظیم واکنش عاطفی شماست.

عوامل کلیدی در تاب آوری چیست؟

مدیر و مؤسس رسانه تاب آوری: تعدادی از عوامل مختلف وجود دارند که نقش اساسی در تاب آوری دارند. آنها شامل مهارت های مقابله ای، تنظیم هیجانی، احساس کنترل، مهارت های ارتباطی و حمایت اجتماعی هستند.

اینها با هم تعامل می کنند تا به افراد اجازه دهند در توانایی های خود برای مقابله با آنها اطمینان داشته باشند، برنامه ریزی های واقع بینانه برای مقابله با مشکلات انجام دهند، پاسخ های عاطفی را در مواجهه با استرس مدیریت کنند، و در مواقع بحران به دنبال حمایت و کمک مورد نیاز خود باشند.

تروما چگونه بر تاب آوری تأثیر می گذارد؟

مدیر و مؤسس رسانه تاب آوری: تأثیر تروما می تواند به عوامل مختلفی از جمله سن فرد، منابع موجود و ماهیت تروما بستگی داشته باشد. افرادی که از حمایت قوی و منابع عاطفی موجود برخوردار هستند، احتمالاً با احساس تاب آوری بیشتری از تروما بیرون می آیند.

کودکان اغلب در برابر تروما تاب آور هستند، اما آسیب های مداوم یا تجمعی می تواند به طور قابل توجهی بر توانایی کودک برای بهبودی تأثیر بگذارد و ممکن است بر تاب آوری آینده تأثیر بگذارد.

مقیاس تاب آوری مختصر چیست؟

مدیر و مؤسس رسانه تاب آوری: مقیاس تاب‌آوری مختصر از شش عبارت تشکیل شده است که هر کدام از آنها را مشخص می‌کنید که آیا کاملاً موافق هستید، کاملاً مخالف هستید یا جایی در این بین.

این مقیاس تنها مقیاسی در نظر گرفته می‌شود که تاب‌آوری را بر اساس اساسی‌ترین معنای آن، یعنی «بازگشت یا بهبودی از استرس» اندازه‌گیری می‌کند.

درباره رسانه تاب آوری Resilience Media
درباره رسانه تاب آوری Resilience Media

آیا تاب آوری یک مهارت است یا کیفیت؟

مدیر و مؤسس رسانه تاب آوری: گاهی اوقات از افراد به عنوان تاب آور یاد می شود که نشان می دهد این یک ویژگی یا کیفیت شخصیتی است. با این حال، تاب آوری در واقع یک مهارت است. این به این معنی است که هر چه بیشتر تاب آوری خود را تمرین کنید، می توانید تاب آورتر شوید.

۷ مهارت تاب آوری چیست؟

مدیر و مؤسس رسانه تاب آوری: مهارت‌های تاب‌آوری، مهارت‌هایی هستند که وقتی تقویت شوند، می‌توانند تاب‌آوری شما را بهبود بخشند.

تحقیقات نشان می‌دهد که این مهارت‌های تاب‌آوری شامل استفاده از قدرت‌های شخصی، تعیین مرزهای سالم، تنظیم احساسات، تشخیص تحریف شناختی، توسعه انتظارات واقع‌بینانه، یافتن معنا در کاری که انجام می‌دهید و متعهد شدن به توسعه بلندمدت است.

درباره رسانه تاب آوری

درباره رسانه تاب آوری

تجمیع مطالب انتشاریافته پیرامون رسانه تاب آوری ایران، مهمترین اطلاعیه های رسانه تاب آوری و درباره مدیر و موسس اولین رسانه تاب آوری ایران
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا