رادار تاب آوری؛ ابزاری کاربردی برای سنجش تاب آوری جامعه

چگونه تاب آوری را اندازه گیری می کنید؟

رادار تاب آوری؛ ابزاری کاربردی برای سنجش تاب آوری جامعه

چگونه تاب آوری را اندازه گیری می کنید؟ هم در مورد تعاریف و هم در مورد اندازه‌گیری تاب آوری مباحث زیادی وجود دارد، اما بی تردید اقدامات کمی در این زمینه صورت گرفه است: تاکنون تعداد اندکی از پروژه‌های بشردوستانه و توسعه رویکردی سیستماتیک با هدف ارزیابی ابعاد چندگانه تاب‌آوری طراحی و یا برنامه ریزی عملیاتی شده اند.رادار تاب آوری

در حالی که چندین ابزار وجود دارد، اکثر آنها زمان بر و پیچیده هستند. Banyaneer ابزاری رایگان، انعطاف‌پذیر و نسبتاً ساده برای کمک به تیم‌های پروژه توسعه داد: رادار تاب آوری مبتنی بر یک بررسی استاندارد است و دارای برگه تجزیه و تحلیل داده‌ها و سایر اجزا می باشد. می توان آن را به راحتی با نیازهای پروژه تطبیق داد و در مطالعات پایه ادغام نمود. به این ترتیب، هدف آن پر کردن خلاءهای شکاف «تاب آوری در عمل» استمی باشد.

دفترچه راهنمای کاربر رادار تاب آوری در اینجا موجود است و می توانید فایل های کاری (به عنوان مثال پرسشنامه) را در www.banyaneer.com/resilience-radar دانلود کنید، پس از آشنایی با ابزار، لطفاً تجربیات خود را به اشتراک بگذارید و به انجمن تمرین در لینکدین https://www.linkedin.com/groups/10336682 بپیوندید. رادار تاب آوری

چگونه تاب آوری را اندازه گیری می کنید؟
چگونه تاب آوری را اندازه گیری می کنید؟

رادار تاب آوری با چشم انداز کمک به برنامه ریزی های جامع تر، شناسایی بهتر فرآیندها و نیز ویژگی های تاب آوری اجتماعی جوامع ایجاد شده است.

این ابزار به بهترین وجه در دو مرحله اعمال می شود (به عنوان بخشی از خطوط مبنا و خطوط پایانی)، می تواند با ارزیابی تأثیرات همراه گردد و به صورت مکمل با ابزارهای کیفی مانند “نقشه راه برای تاب آوری جامعه” IFRC استفاده شود.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا