کمک های اولیه تاب آوری برای پیشگیری از خودکشی

5 راه کمک های اولیه تاب آوری برای تغییر روایت در مسیر پیشگیری از خودکشی

کمک های اولیه تاب آوری برای پیشگیری از خودکشی: با تغییر روایت از مداخله واکنشی به پیشگیریِ پیشگیرانه، RFA به ایجاد یک فرهنگ حمایتی و تاب آور کمک می کند که می تواند خطر خودکشی را به میزان قابل توجهی کاهش داده و سلامت روان کلی را افزایش می دهد.

کمک های اولیه تاب آوری برای پیشگیری از خودکشی

۵ راه کمک های اولیه تاب آوری برای تغییر روایت در مسیر پیشگیری از خودکشی
Five Ways Resilience First Aid Changes the Narrative

اگر می‌خواهید در مورد پیشگیری از خودکشی کارهای بیشتری انجام دهید، اما درصدد هستید این کار را به شیوه‌ای نشاط‌بخش و انگیزه‌بخش‌تر انجام دهید، کمک‌های اولیه تاب‌آوری ایده‌آل خواهد بود.کمک های اولیه تاب آوری برای پیشگیری از خودکشی

روز پیشگیری از خودکشی در ماه سپتامبر می باشد و موضوع امسال تحت عنوان «تغییر روایت» اعلام شده است.

موضوع امسال شامل موارد زیر است:

  • آگاهی – بر اهمیت افزایش آگاهی در مورد خودکشی و قابلیت پیشگیری از آن تاکید می کند
  • تغییر فرهنگی – حامی تغییر از سکوت و ننگ به صراحت، درک و حمایت
  • تغییر سیستمیک – خواستار سیاست ها و قوانینی است که سلامت روان را در اولویت قرار دهد و دسترسی به مراقبت را افزایش دهد
  • تحقیقات و مداخلات – سرمایه گذاری در تحقیقات و مداخلات مبتنی بر شواهد را ترویج می کند
  • فراخوان اقدام – افراد، جوامع و سازمان‌ها را تشویق می‌کند تا در گفتگوهای آزاد درباره سلامت روان و خودکشی شرکت کنند.

این مبحث به طور کامل با برنامه Resilience First Aid (RFA)، دوره معتبری که از مهارت‌های تاب‌آوری به‌عنوان پیشگیری اولیه برای جلوگیری از ایجاد بحران‌های سلامت روان استفاده می‌کند، مطابقت دارد.

چگونه RFA رویکرد متفاوتی اتخاذ می کند؟

در اینجا پنج روشی که RFA روایت را تغییر می‌دهد، ارائه بینش ارزشمندی برای متخصصان منابع انسانی و رهبران تیم در مورد مزایای فعال سرمایه‌گذاری در این آموزش است.Ways Resilience First Aid Changes the Narrative

پیشگیری پیشگیرانه نسبت به واکنش واکنشی

رویکردهای سنتی نسبت به سلامت روان اغلب بر مداخله پس از وقوع یک بحران متمرکز هستند.

RFA این پارادایم را با تأکید بر پیشگیری از طریق آموزش تاب آوری تغییر می دهد. به جای انتظار برای تشدید مسائل مربوط به سلامت روان، RFA افراد را به مهارت‌های مکالمه و دانش تاب‌آوری مجهز می‌کند تا از سلامت روان به طور فعال محافظت کنند. این موضع پیشگیرانه می تواند بروز بحران های بهداشت روانی را کاهش دهد و محیط کار سالم تر و تاب آورتری را تقویت کند.

کمک های اولیه تاب آوری برای پیشگیری از خودکشی
کمک های اولیه تاب آوری برای پیشگیری از خودکشی

ایجاد فرهنگ تاب آوری

RFA فرهنگ تاب آوری را با آموزش مردم در همه سطوح ایجاد و حفظ می کند و یک محیط امن روانی- اجتماعی را تقویت می نماید. این فرهنگ بحث های باز در مورد سلامت روان، کاهش انگ و ترویج شبکه های حمایتی را تشویق می کند.

دوره RFA شش حوزه تاب آوری را پوشش می دهد: چشم انداز، متانت، استدلال، سرسختی، همکاری و سلامت، که همگی به یک فرهنگ حمایتی و مرتبط در محل کار کمک می کنند. Ways Resilience First Aid Changes the Narrative

بنیاد علمی و تاثیر قابل اندازه گیری

RFA مبتنی بر مُدل تاب‌آوری ۶ عاملی پیش‌بینی‌کننده (PR6) است، یک چارچوب علمی معتبر که مهارت‌های تاب آوری شخصی و همتایان را افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که RFA به طور قابل‌توجهی تاب آوری شخصی را به میزان ۱۰.۲% و مهارت‌های پشتیبانی همتایان را تا ۱۱.۳% بلافاصله پس از آموزش بهبود می‌بخشد، با این پیشرفت‌ها همچنان ادامه می‌یابد و حتی در طول زمان افزایش می‌یابد.

به طور خاص، توانایی تشخیص علائم هشدار دهنده خودکشی ۳۳.۳٪ بهبود یافته است که اثربخشی RFA را به عنوان یک ابزار پیشگیری از خودکشی نشان می دهد.کمک های اولیه تاب آوری برای پیشگیری از خودکشی

تقویت مهارت های پیشگیری از خودکشی

یکی از حیاتی ترین تأثیرات RFA، افزایش مهارت های پیشگیری از خودکشی است. شرکت‌کنندگان یاد می‌گیرند که علائم اولیه پریشانی را شناسایی کنند و با استفاده از پروتکل ALL (قدردانی، گوش دادن، بلند کردن) در گفتگوهای فعالانه شرکت کنند.

این سیستم برای تقویت تعاملات معنی‌دار طراحی شده است که به طور فعال روابط قوی ایجاد می‌کند و امید را بالا می‌برد و می‌تواند بحران‌های بالقوه را قبل از توسعه کامل کاهش دهد.

با تجهیز کارکنان به این مهارت ها، می توان محیطی تاب آور در محل کار ایجاد کرد که در آن افراد احساس حمایت و ارزش داشته باشند و خطر خودکشی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 پشتیبانی جامع و توسعه مستمر

RFA از طریق ترکیبی از آموزش‌های تاب آور، کیت پاسخ‌دهنده کمک‌های اولیه تاب‌آوری، و دسترسی به اپلیکیشن Driven Resilience برای یادگیری مداوم، پشتیبانی جامعی را ارائه می‌کند. این توسعه مستمر تضمین می کند که مهارت ها و دانش به دست آمده از آموزش، تقویت و گسترش می یابد و به مزایای سلامت روان در دراز مدت کمک می کند. برای محیط های کاری، این به معنای مهارت های ارزشمند برای مدیران جهت ایجاد یک محیط حمایتی، کمک به نیروی کار تاب آور، مجهزتر برای کنترل استرس و حمایت از یکدیگر می باشد.

به دنبال پیشگیری هستید؟

RFA بر پیشگیری از طریق تمرینات نشاط بخشی متمرکز است که باعث ایجاد نقاط قوت در افراد می شود.

این یک برنامه اثبات شده و معتبر عالی برای سرمایه گذاری است، به خصوص اگر قبلاً برنامه های مداخله در بحران را در محل کار خود اجرا کرده اید. اگر به دنبال سرمایه گذاری در زمینه پیشگیری برای محل کار خود هستید، با ما تماس بگیرید زیرا رسانه تاب آوری ایران می تواند به شما در شروع کار کمک کنیم.

RFA را کاوش کنید

سرمایه‌گذاری در کمک‌های اولیه تاب‌آوری فقط در مورد رعایت یا علامت زدن یک جعبه برای آموزش سلامت روان نیست.

این موضوع در مورد ایجاد تأثیر واقعی و قابل اندازه گیری بر روی رفاه کارکنان شما خواهد بود. با تغییر روایت از مداخله واکنشی به پیشگیریِ پیشگیرانه، RFA به ایجاد یک فرهنگ حمایتی و تاب آور کمک می کند که می تواند خطر خودکشی را به میزان قابل توجهی کاهش داده و سلامت روان کلی را افزایش دهد.

همانطور که به سمت روز پیشگیری از خودکشی پیش می رویم، بیایید متعهد شویم که گفتگو را شروع کنیم و محیط هایی را ایجاد کنیم که در آن هر فرد احساس دیده شده، حمایت می شود و ارزش دارد.

Five Ways Resilience First Aid Changes the Narrative

Investing in Resilience First Aid is not just about compliance or ticking a box for mental health training. It’s about making a real, measurable impact on the wellbeing of your employees

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا