آموزش فشرده مددکاری اجتماعی برگزار می شود

آموزش فشرده مددکاری اجتماعی ویژه سازمانهای مردم نهاد گیلان

آموزش فشرده مددکاری اجتماعی ویژه سازمانهای مردم نهاد گیلان

آموزش فشرده مددکاری اجتماعی: بدینوسیله به اطلاع می رساند موسسه خیریه بخشش جاوید مهر آموزش فشرده یک روزه با موضوعات مصاحبه، گزارش نویسی و بازدید از منزل در مددکاری اجتماعی را با هدف ارتقاء سطوح کمی و کیفی خدمات قابل ارائه مددکاری در موسسات خیریه و مردم نهاد استان گیلان برگزار می نماید.

جواد طلسچی یکتا؛ آموزش فشرده مددکاری اجتماعی برای سازمانهای مردم نهاد
جواد طلسچی یکتا؛ آموزش فشرده مددکاری اجتماعی برای سازمانهای مردم نهاد

این برنامه آموزشی یکروزه با تدریس دکتر جواد طلسچی یکتا در سالن همایش نظام پزشکی لاهیجان برگزار خواهد شد.

درباره چالش های آموزش مددکاری اجتماعی بیشتر بدانید

مددکاری اجتماعی حرفه ای است مبتنی بر ارزش ها، دانش ها و مهارت ها که هدف از آن کمک به افراد، گروه ها و جوامع می باشد تا بتوانند استقلال شخصی، اجتماعی و رضایت خاطر فردی و اجتماعی بدست آورند.

در جدیدترین تعاریف از مددکاری اجتماعی در سال ۲۰۱۴ مددکاری اجتماعی را حرفه ای کاربردی و رشته دانشگاهی می باشد که هدف آن توسعه و تغییر اجتماعی، انسجام اجتماعی و توانمند سازی افراد است. در ساده ترین نعریف می توان گفت مددکاری اجتماعی آمیزه ای از ارزش ها، دانش ها و مهارت ها است.

تعاریف متعددی در رابطه با حرفه و رشته دانشگاهی مددکاری اجتماعی وجود دارد که هر یک به نوعی به واژه های ارزش، دانش و مهارت اشاره می کنند اما بحثی که می توان به آن اشاره کرد این است که این دانش تا چه اندازه محقق می شود؟

دانش با ارزش ها و مهارت ها چگونه پیوند می خورد و در کنار هم و در راستای هم به کار برده می شوند؟ شاید به صورت کلی بتوان این ارزش ها، دانش ها و مهارت ها را به نوعی با آموزش مرتبط دانست.

آموزش و دانش در هر جای دنیا کاستی هایی دارد که به نوعی این کاستی ها به آن حرفه یا رشته خساراتی را وارد می کند و از آنجایی که حرفه و رشته دانشگاهی مددکاری اجتماعی جزء حرفه های حساس (به دلیل کار با آسیب دیدگان و آسیب پذیران) است، بنابراین این خسارت گاهاً بیشتر هم می شود و این خسارت بیشتر در آیندهء دانشجویانی است که وارد بازار کار می شوند.

حال با توجه به اهمیت دانش و آموزش در حرفه، به طور خلاصه به چند مورد از موارد آموزشی که تأثیرات سوء بر حرفه و رشته مددکاری می گذارد اشاره می شود که به شرح زیر است:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا