تاب آوری در برابر احساسات مرتبط با پول

تاب آوری در برابر احساسات مرتبط با پول

احساسات مرتبط با پول: شناخت احساسات و عواطفی که در مورد پول دارید ممکن است به شما کمک کند تا الگوهای رفتار خود را تشخیص دهید و احساس کنید که کنترل بیشتری دارید.

احساسات مرتبط با پول

تاب آوری در برابر احساسات مرتبط با پول

فکر کردن به پول می تواند احساسی باشد و ممکن است احساسات متفاوتی در مورد پول داشته باشید. اینها برخی از احساسات رایجی است که ممکن است داشته باشید:

  • ممکن است به خاطر خرج کردن پول احساس گناه کنید، حتی وقتی بدانید که توانایی پرداخت آن را دارید. یا ممکن است به خاطر جستجوی حمایت احساس گناه کنید، حتی اگر بدانید به آن نیاز دارید.
  • ممکن است از نگاه کردن به موجودی بانک یا صحبت با بانک بترسید.
  • ممکن است از اینکه به حمایت نیاز دارید احساس شرمندگی کنید. مهم است که به یاد داشته باشید که همه حق دارند احساس خوبی داشته باشند و حق داشتن وسایل ضروری مانند غذا و مسکن را دارند. دریافت حمایت مالی راه خوبی برای اطمینان از داشتن چیزهایی است که نیاز دارید.
  • ممکن است احساس استرس کنید، برای مثال اگر برای حمایت از خود و دیگران تحت فشار زیادی هستید. یا، تلاش برای پیمایش سیستم مزایا ممکن است استرس زا باشد.
  • ممکن است احساس خستگی یا فرسودگی کنید، به خصوص اگر برای مدت طولانی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنید.
  • اگر در گذشته سوء استفاده مالی را تجربه کرده اید، این ممکن است بر احساس شما نسبت به پول در حال حاضر تأثیر بگذارد.
احساسات مرتبط با پول
احساسات مرتبط با پول

شناخت احساسات و عواطفی که در مورد پول دارید ممکن است به شما کمک کند تا الگوهای رفتار خود را تشخیص دهید و احساس کنید که کنترل بیشتری دارید.

الگوهای پول و خُلق و خوی خود را بشناسید

ممکن است برایتان مفید باشد که کمی وقت بگذارید و درباره احساستان درباره پول و چرایی فکر کنید. به عنوان مثال، اگر در گذشته با پول دست و پنجه نرم کرده اید یا در دوران رشد پول زیادی نداشتید، این ممکن است بر احساس شما نسبت به پول در حال حاضر تأثیر بگذارد.

می توانید سعی کنید به این سوالات پاسخ دهید:

  • آیا زمان های خاصی وجود دارد که احتمال خرج کردن پول بیشتر است؟
  • آیا زمان های خاصی وجود دارد که احتمال پس انداز پول بیشتر است؟
  • وقتی پول خرج می کنید چه احساسی دارید؟
  • آیا هنگام خرج کردن و پس انداز کردن احساس متفاوتی دارید؟
  • وقتی به پول فکر می کنید، چه احساسات و عواطفی را در ذهنتان می بینید؟
  • کدام جنبه از برخورد با پول سلامت روان شما را بدتر می کند؟ به عنوان مثال، ممکن است مواردی مانند حضور در قرار ملاقات، باز کردن پاکت نامه، درگیری یا سوء تفاهم باشد.

این موضوع ممکن است کمک کند که یک دفتر خاطرات از هزینه ها و خُلق و خوی خود داشته باشید، یادداشت کنید که چه چیزی و چرا خرج می کنید. همچنین می توانید احساس خود را قبل و بعد از آن نیز ثبت کنید.

Feelings associated with money
Feelings associated with money

هنگامی که این کار را انجام دادید، ممکن است احساس کنید که عادات و الگوهای خود را در مورد پول کمی بیشتر درک می کنید. دانستن این موارد می تواند به شما در برنامه ریزی برای زمان های سخت کمک کند.

البته این موضوع که سلامت روانی چه تأثیری بر توانایی‌ مان در مدیریت پول دارد، یا تأثیری که مدیریت ضعیف پول بر سلامت روان ما گذاشته است می تواند مباحث آینده ما در این خصوص باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا