پنجشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-07-04
کد خبر: 84873 |
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۶:۰۹ |
201 بازدید
۰
2
پ

ارتباط موثر در بخش عمومی کشورها (موضوع بررسی کشور بریتانیا) از اهمیت بالایی برخوردار است. سازمان‌های اجتماعی و حمایتی (بخش عمومی) مسئول حفظ اعتماد، شأن و کرامت مردم آن جامعه هستند که در طول بحران‌ها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برخلاف بخش خصوصی، سازمان‌های بخش دولتی باید به نگرانی‌های عمومی بپردازند. از این رو، انتظارات بالاتری از خدمات نهادهای دولتی در رابطه با پاسخگویی، همدلی و هم افزایی در مبحث ارتباطاتِ در یک بحران وجود دارد.

اهمیت ارتباط مؤثر در بحران ها (با تأکید بر کشور بریتانیا)

ارتباط مؤثر در بخش عمومی کشورها (موضوع بررسی کشور بریتانیا) از اهمیت بالایی برخوردار است. سازمان‌های اجتماعی و حمایتی (بخش عمومی) مسئول حفظ اعتماد، شأن و کرامت مردم آن جامعه هستند که در طول بحران‌ها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برخلاف بخش خصوصی، سازمان‌های بخش دولتی باید به نگرانی‌های عمومی بپردازند. از این رو، انتظارات بالاتری از خدمات نهادهای دولتی در رابطه با پاسخگویی، همدلی و هم افزایی در مبحث ارتباطاتِ در یک بحران وجود دارد.

توانایی شما برای ارائه اطلاعات دقیق و به موقع، چه در دولت محلی و چه در سایر جنبه های جامعه، بسیار مهم است. ارتباط مؤثر همچنین در همسویی اولویت‌ها و تلاش‌های شما با ذینفعان، سازمان‌های اجتماعی و رسانه‌ها حیاتی است. شما باید در مواجهه با بحران یک واکنش واحد (وحدت رویه) داشته باشید.

انواع بحران هایی که بخش دولتی (موضوع بررسی کشور بریتانیا) با آن مواجه است:

سازمان های متعلق به دولت ها یا بخش عمومی با چالش های مختلفی روبرو هستند. توانایی شما برای شناسایی و ایجاد یک برنامه ارتباطی برای چنین چالش هایی بسیار مهم است، بنابراین می توانید رویکرد خود را بین برخورد با مشکلات جاری متعادل کنید تا از حداقلِ آسیب و سایر هزینه ها و تبعات اطمینان حاصل کنید و در عین حال اطمینان خاطر کسب کنید که می توانید اعتماد عمومی را حفظ نمایید.

نمونه‌هایی از رایج‌ترین بحران‌هایی که باید بدانید و ایده‌هایی برای انتقال آن‌ها به مخاطبین، کارمندان و عموم جامعه (با تأکید بر کشور بریتانیا)

بلایای طبیعی

بلایای طبیعی یک تهدید رایج برای هر سازمانی است، چه در بخش دولتی، چه در بخش خدمات غیردولتی و چه در بخش خصوصی. هیچ کس از بلایای طبیعی مصون نیست. بدترین قسمت ماجرا این است که همیشه نمی توانید پیش بینی کنید که چه زمانی اتفاق می افتد. بنابراین، برنامه ریزی مناسب هنگام برقراری ارتباط در یک بحران ضروری است تا اطمینان حاصل شود که می توانید فوراً پاسخ دهید و آسیب احتمالی چنین بحرانی را کنترل کنید.

برخی از رایج ترین بلایای طبیعی در کشور بریتانیا شامل سیل، امواج گرما و طوفان های شدید است. برای هر بلای طبیعی مهم یک برنامه ارتباطی قوی ایجاد کنید تا تیم شما از نحوه واکنش به هر اختلال و نحوه اطلاع عموم از اقداماتی که برای کنترل تأثیر آن بر جامعه انجام می دهید آگاه باشد.

فوریت های بهداشتی

بحران در حوزه سلامت عمومی نیازمند توجه فوری موسسات درگیر در این بخش است. همه گیری اخیر بهترین نمونه برای مدیریت و برقراری ارتباط در بحرانی است که نیاز به فوریت دارد.

هنگامی که سلامت عمومی در معرض تهدید است، نهادهای عمومی (اجتماعی حمایتی مردمی) باید به موقع، دقیق و مؤثر ارتباط برقرار کنند تا نگرانی عمومی را کاهش دهند. این امر همچنین مستلزم هماهنگی آژانس‌های متعدد خدمات اجتماعی می باشد که اتفاقاً در همه‌گیری اخیر نیز اینچنین بوده است. این فقط بخش بهداشت نبوده که در رسیدگی و انتقال بحران به مردم نقش داشته است بلکه چندین آژانس دیگر نیز در این امر دخیل بوده اند.

تروریسم

تروریسم یکی از شدیدترین اشکال بحرانی است که بخش دولتی ممکن است با آن مواجه شود. این نوع تهدید نیازمند ارتباطات فوری بحران برای تضمین امنیت عمومی است. در مواجهه با تهدیدات تروریستی، ارتباطات همچنین نقش مهمی در اطمینان بخشیدن و به روز رسانی عمومی در مورد وضعیت در زمان وقوع آن ایفا می کند. شما می توانید مردم را در مورد دستورالعمل های ایمنی اولیه آگاه کنید و نگرانی های ایمنی آنها را با یک برنامه ارتباطی موثر برطرف کنید.

بحران زیست محیطی

نهادهای بخش دولتی همچنین باید در مورد برقراری ارتباط در بحرانی که شامل بلایای زیست محیطی است، مانند آتش سوزی، نشت نفت، آلودگی آب، تغییرات آب و هوا، و نشت های سمی، بیاموزند. مانند تروریسم، این مورد نیز نیاز به اقدام فوری دارد زیرا می تواند جان و امنیت مردم را به خطر بیندازد.

توسعه یک برنامه و استراتژی ارتباطی مستحکم مستلزم اطلاع رسانی به مردم در مورد واکنش فوری و برنامه اقدام بلندمدت در پاسخ به بحران است.

بحران اقتصادی

به غیر از بخش دولتی، حوزه های صنعتی- اقتصادی بیشترین تأثیر را از بحران های اقتصادی، مانند رکودهای مالی، محدودیت های بودجه و سایر بی ثباتی های مالی می بینند.

ارتباط در مورد بحران اقتصادی مستلزم تشریح و تبیین اقداماتی برای بازگرداندن ثبات مالی است. این استراتژی همچنین باید بینشی در مورد گام های برداشته شده برای رسیدگی به چالش های دیگر، با هدف اطمینان خاطر از تداوم خدمات مالی، اقتصادی و عمومی ارائه دهد.

اهمیت ارتباط مؤثر در بحران ها
اهمیت ارتباط مؤثر در بحران ها

ناآرامی های مدنی

هنگامی که اعتراضات اجتماعی، جنبش ها و سایر اشکال ناآرامی مدنی وجود دارد، کسانی که به بخش آسیب دیده تعلق دارند باید ارتباط باز با مردم و طرف های درگیر را حفظ کنند. شما باید بینش و راهنمایی در مورد نحوه برخورد با این اعتراضات و اینکه مردم چه راه حلی می توانند داشته باشند ارائه دهید.

بحران مدیریتی

مدیران بخش دولتی نقش حیاتی در حفظ اعتماد و انسجام و مشارکتهای عمومی دارند. بنابراین، هر بحران مدیریتی، به‌ویژه در دولت محلی، می‌تواند به سرعت اعتماد عمومی را، عمدتاً ناشی از فساد یا سوء رفتار، از بین ببرد. ارتباطات شفاف مبتنی بر پاسخگویی صحیح و به موقع، گام اساسی در مدیریت چنین بحران هایی است. همچنین باید در مورد اقدامات اصلاحی که اجرا می شود، ارتباطات روشنی وجود داشته باشد.

منبع:

https://continuity2.com/blog/communicating-in-a-crisis-10-step-strategy-for-public-sector-organisations

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری تاب آوری | رسانه تاب آوری ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.