ایجاد تاب آوری عاطفی توسط مددکاران اجتماعی چگونه است؟

حرفه مددکاری اجتماعی شغلی استرس زا است - اما شما می توانید یاد بگیرید که چگونه تاب آورتر شوید

ایجاد تاب آوری عاطفی توسط مددکاران اجتماعی: مددکاری اجتماعی می تواند شغلی چالش برانگیز و پر استرس باشد. مددکاران اجتماعی برای اینکه بتوانند برای مدت طولانی در این حرفه زنده بمانند و دچار فرسودگی نشوند، باید از نظر عاطفی تاب آور باشند، به عبارتی دیگر، قادر به عقب نشینی از مشکلات و مقابله با استرس.

ایجاد تاب آوری عاطفی توسط مددکاران اجتماعی

حرفه مددکاری اجتماعی شغلی استرس زا است – اما شما می توانید یاد بگیرید که چگونه تاب آورتر شوید
How social workers can build their emotional resilience

در یک راهنمای اطلاع رسانی مراقبت اجتماعی، لوئیز گرانت و دکتر گیل کینمن از دانشگاه بدفوردشایر نگاهی عمیق به نحوه افزایش تاب آوری فردی مددکاران اجتماعی داشته اند.

مخاطبین پایگاه مراقبت اجتماعی می‌توانند راهنمای کامل را که در سایت‌های Inform Children و Inform Adults موجود است، مطالعه کنند. اینها چند نکته ضروری از راهنمای مذکور هستند.

ایجاد تاب آوری عاطفی توسط مددکاران اجتماعی
ایجاد تاب آوری عاطفی توسط مددکاران اجتماعی

مددکاری اجتماعی می تواند شغلی چالش برانگیز و پر استرس باشد. مددکاران اجتماعی برای اینکه بتوانند برای مدت طولانی در این حرفه زنده بمانند و دچار فرسودگی نشوند، باید از نظر عاطفی تاب آور باشند، به عبارتی دیگر، قادر به عقب نشینی از مشکلات و مقابله با استرس.

تاب آوری در مواجهه با مشکلات رشد می کند

تاب آوری یک امر ذاتی نیست که برخی از مددکاران اجتماعی دارای آن باشند و برخی دیگر فاقد آن. بلکه مجموعه مهارتهایی است که می توان آموخت.

افراد تاب آور هنوز با همان مشکلاتی روبرو هستند که دیگران با آن مواجه می شوند، اما در مواجهه با مشکلات به جای تسلیم شدن، استقامت می کنند. آنها احساسات منفی – مانند اضطراب و خشم – را با تجربیات و احساسات مثبت جبران می کنند و شکست درک شده را در چشم انداز قرار می دهند.

با گذشت زمان، این تجربیات و احساسات مثبت، منابع شخصی فرد را افزایش می دهد، نه اینکه آنها را تهی کند. این موضوع منجر به تاب آوری می شود.

شما می توانید یاد بگیرید که چگونه تاب آور باشید

توسعه تاب آوری عاطفی نیازمند تلاش است، اما سرمایه‌گذاری برای رفاه آینده شماست. این موضوع شامل محافظت از سلامت جسمی و روانی شما، مدیریت استرس، حفظ تعادل عاطفی، تقویت روابط حمایتی هم در خانه و هم در محل کار، و داشتنِ مرزهای بین خانه و زندگی کاری است.

البته استراتژی‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای توسعه تاب آوری شخصی استفاده کنید، از جمله ذهن آگاهی، مهارت‌های تفکر و نظارت بازتابی.

تکنیک های شناختی رفتاری

«مهارت‌های تفکر» یا تکنیک‌های رفتاری شناختی، می‌تواند به افراد کمک کند تا با به چالش کشیدنِ روش‌های فکر کردن شما در مورد موقعیت‌ها، راهبردهای جایگزینی برای مدیریت مشکلات عاطفی یا رفتاری ایجاد کنند. پرداختن به الگوی تفکر منفی می تواند به شما در تنظیم احساسات، بهبود اعتماد به نفس و در نهایت ایجاد تاب آوری کمک کند.

نظارت

نظارت می تواند فرصتی برای توسعه تفکر انعکاسی باشد، البته اگر تشخیص داده شود که این فرآیند لازم است در مورد توسعه و پشتیبانی باشد – نه فقط توسعه و مدیریت. آماده سازی حیاتی است.

در نظر داشته باشید که یک دفتر خاطرات انعکاسی داشته باشید که در آن واکنش‌های احساسی نسبت به آنچه در عمل تجربه می‌کنید بررسی شود. پذیرای بازخوردها باشید و در این مورد فکر کنید. نظارت می تواند تا حد زیادی به توسعه مهارت های مدیریت هیجان کمک کند.

How social workers can build their emotional resilience
How social workers can build their emotional resilience

ماراتن، نه دوی سرعت

ایجاد و حفظ تاب‌آوری یک سفر مداوم است و احتمالاً گاهی اوقات یک چالش تلقی می گردد. همه ما روزهایی را خواهیم داشت که احساس می کنیم به خوبی از پس آن بر نمی آییم و روزهای دیگر احساس می کنیم سریع به جایی نمی رسیم، اما روزهایی خواهند بود که احساس تاب آوری و آمادگی برای مقابله با چالش های جدید می کنیم.

How social workers can build their emotional resilience

In a guide for Community Care Inform, Louise Grant and Dr Gail Kinman from the University of Bedfordshire provide an in-depth look at how social workers can enhance their personal resilience. Community Care Inform subscribers can read the full guide, available on both the Inform Children and Inform Adults sites

These are some quick tips from the guide. Social work can be a challenging and stressful career. In order to survive for any length of time in the profession and not suffer burnout, social workers must be emotionally resilient; able to bounce back from setbacks and cope with stress

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا