ایمنی آنلاین و اهمیت ایجاد تاب آوری دیجیتال

ایجاد تاب آوری دیجیتالیِ کودک بهترین راه مدیریت کودکان در فضای مجازی

ایمنی آنلاین و اهمیت ایجاد تاب آوری دیجیتال

ایمنی آنلاین و اهمیت ایجاد تاب آوری دیجیتال: در جامعه امروزی، دنیای آنلاین بر وجود هر کودکی تأثیر می گذارد. با واقعیت بزرگ شدن در چنین عصر تکنولوژیکی، والدین تلاش می کنند تا از فرزندان خود در برابر خطرات و تهدیدات بالقوه ای که ممکن است در فضای مجازی با آنها مواجه شوند محافظت کنند.

آفکام گزارش می دهد که تبلت ها و تلفن های همراه محبوب ترین وسایلی هستند که توسط کودکان برای آنلاین شدن استفاده می شود. این امر باعث می‌شود که والدین جهت کنترل بر آنچه فرزندانشان در زمان آنلاین بودن دریافت می کنند دچار چالش های مهمی شوند. با این حال، ایجاد توانایی فرزندتان برای مبارزه با تهدیدات آنلاین و استقامت، بهترین روش برای مقابله با خطر اجتناب‌ناپذیر حضور دیجیتالی است.

چقدر کنترل؟

نمی توان تجارب آنلاین کودک را ۱۰۰٪ ایمن کرد. رسانه‌های اجتماعی مرکز تعامل اجتماعی پیش نوجوانان و نوجوانان است، و در حالی که آن‌ها معمولاً تمایل دارند با دوستان واقعی خود در زمان آنلاین معاشرت کنند، به افراد غریبه‌ نیز دسترسی خواهند داشت.

دوستان فرزندان شما نیز ممکن است خطرآفرین باشند: والدین می‌توانند فیلترها و کنترل‌هایی را روی هر دستگاهی که فرزندشان استفاده می‌کند تنظیم کنند، اما دوستانِ فرزندشان ممکن است آن سطح از محافظت را نداشته باشند. برای نظارت و کنترل چگونگی استفاده کودک دیگر از دنیای دیجیتال، والدین نمی توانند کاری انجام دهند.

ایمنی آنلاین و اهمیت ایجاد تاب آوری دیجیتال
ایمنی آنلاین و اهمیت ایجاد تاب آوری دیجیتال

ایجاد تاب آوری دیجیتال

درست است که محتواهای مشکوک زیادی وجود دارند، از ویدئوهای دارای رتبه X گرفته تا انجمن‌های مملو از نظرات مضر و ناشناس. از آنجایی که هیچ راهی برای محافظت کامل از کودکان از قرار گرفتن در معرض چنین سایت‌هایی وجود ندارد، بهترین اقدام این است که تاب آوری دیجیتالی آنها را ایجاد کنید.

تاب‌آوری دیجیتالی، توانایی کودک برای کنترل استرس، خطر و آسیب آنلاین و نجات از این تجربیات ناخوشایند آنلاین است. برای اینکه یاد بگیرند چگونه این نوع موقعیت ها را مدیریت و از آنها عقب نشینی کنند، باید به کودکان اجازه داده شود تا آنها را تجربه کنند. بدون دانش دست اول، این کودکان فرصتی برای یادگیری نحوه مدیریت ریسک نخواهند داشت.

یادگیری تاب آوری دیجیتال یک فرآیند مداوم است که کودکان، والدین و جامعه را درگیر می کند. بهترین راه برای ایجاد مقاومت دیجیتال، اتخاذ یک رویکرد سه جانبه به شرح زیر است:

  • پیشگیری و کاهش قرار گرفتن در معرض خطر در صورت امکان.
  • تمرکز بر منابعی که به تقویت تاب آوری در کودکان کمک می کند (مانند برنامه های آموزش ایمنی آنلاین).
  • حمایت از توانایی طبیعی کودکان برای سازگاری، در عین حال تقویت روابط کودکان با مربیان، احترام به سنت های فرهنگی و تشویق رشد شناختی سالم.
ایجاد تاب آوری دیجیتالیِ کودک بهترین راه مدیریت کودکان در فضای مجازی
ایجاد تاب آوری دیجیتالیِ کودک بهترین راه مدیریت کودکان در فضای مجازی

محافظت کامل از کودک در برابر واقعیت های خشن دنیای آنلاین غیرممکن است.

ایجاد تاب آوری دیجیتالیِ کودک بهترین راهی است که کودک می‌تواند یاد بگیرد که با این واقعیت‌ها کنار بیاید تا بتواند از کودکیِ سالم و پر جنب و جوش لذت ببرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا