تاب آوری در انتظارات

Resiliency in Expectations: Challenging the 'Don't have Expectations'​ Myth

تاب آوری در انتظارات: به چالش کشیدن افسانه “انتظار نداشته باشید”

Resiliency in Expectations: Challenging the ‘Don’t have Expectations’​ Myth

تاب آوری در انتظارات: یک رشته کلام رایج توصیه ای که اغلب به عنوان یک امر نگهدارنده در مواقع سخت یا مکالمات ناراحت کننده استفاده می شود این است که “انتظار نداشته باشید”. در حالی که این پادزهر اغلب به عنوان نسخه ای برای درد، به عنوان یک داستان هشدار دهنده، یا به عنوان وسیله ای برای اطمینان استفاده می شود.Resiliency in Expectations: Challenging the ‘Don’t have Expectations’​ Myth

تاب آوری در انتظارات

واقعیت این است که این حالت بی توقع چیزی جز یک داستان اتوپیایی نیست. مغز ما دائماً در حال پردازش اطلاعاتی است که تصویر، احساس یا ایده ای از آینده را نشان می دهد که مانند اسبی که هویج را دنبال می کند دنبال می کنیم. اگر مغز ما در پیش بینی ها و درک الگوریتمیِ خود به عنوان خائن عمل می کند، چگونه می توان این توصیه قدیمی را دنبال کرد؟ آیا این سنت حمل شده نسلی “بدون توقع” چیزی جز دروغ و ساختگی نیست؟

پس از تأمل بیشتر، پی به این موضوع می بریم که در هسته اصلیِ این توصیه، گوهری گرانبها وجود دارد. در تمام طول این توصیه نه عدم وجود توقع و نه حذف کامل انتظارات، بلکه فشار به سمت تاب آوری آنها بود.

در انتظارات خود تاب آور باشید

در انتظارات خود تاب آور باشید. توانایی گزاف گویی از استانداردهای انتظار مانند یک توپ فنری تازه آزاد شده از یک دستگاه یک چهارم را پیدا کنید و نیروی حرکتی را برای ایجاد انتظارات جدید بیابید. جزر و مد مداوم مذاکرات داخلی ما که انتظارات را مدیریت می کند یک عضله است و ماهیچه ای است که ما باید آن را تمرین کنیم. و مانند هر عضله دیگری که جهت پرورش آن نیاز به ورزش داریم. ما باید آن را آموزش دهیم

درست مانند نرفتن به باشگاه پس از مدتی طولانی، تمرین مجدد این عضله نیز احساس ناراحتی و حتی دردناکی خواهد داشت، اما تمرین آگاهانه آن به مرور زمان باعث عضله سازی می شود.

تاب آوری در انتظارات یک رویکرد کل نگر است که ما را مجبور می کند تا به چرخه کامل انتظارات بپردازیم.

اولین قدم در ایجاد تاب آوری در انتظارات

اولین قدم در ایجاد تاب آوری در انتظارات، ایجاد فضایی در فرآیند فکری ما برای پرسش‌های چالش‌برانگیز است که محدودیت‌ها و موانعی را که انتظارات ایجاد می‌کند باز می‌کند.

تاب آوری در انتظارات
تاب آوری در انتظارات

انتظارات دیدگاه محدودی در مورد نتیجه یک رویداد، فکر یا احساس ایجاد می کند که معیار سنجشی را برای ما ایجاد می نماید تا رویدادها، موقعیت ها یا افکار را ارزیابی کنیم. اگر تا به حال از یک لیوان روی میز که فکر می‌کردید آب سرد است بنوشید و وقتی به دهانتان برخورد می‌کند، آب داغ یا اسپرایت است و مبهوت می‌شوید، به قدرت انتظارات پی برده‌اید.

انتظاراتمان از نتایج را با شروع فرآیند فکرمان به چالش بکشیم

مغز شما روایتی درباره نتیجه رفتار ایجاد کرد و نتیجه آن انتظارات را برآورده نکرد. در حالی که این یک مثال سطح پایین است و نتیجه آن می‌تواند شوک یا ناباوری جزئی باشد، دریچه‌ای به سمت فرصت‌هایی در اختیار ما می‌گذارد تا انتظاراتمان از نتایج را با شروع فرآیند فکرمان به چالش بکشیم.Resiliency in Expectations: Challenging the ‘Don’t have Expectations’​ Myth

در حالی که در مثال آب، ممکن است بتوانیم با ایجاد یک چهره حواس پرت و پایین گذاشتن لیوان با سرعت نور باورنکردنی به عقب برگردیم، اما برای تاب آوری در موقعیت هایی که سرمایه گذاریِ احساسی بیشتری داریم، کار بیشتری می طلبد.

همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید!

اگر گفته‌های قدیمی را بررسی کنید، این روند جدیدی نیست و می‌توانیم ببینیم که در تمام مدت درست در مقابل ما بوده است. “همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید” نمونه ای بارز از بخشی از فرآیند تاب آوری در انتظارات است.

این موضوع در مورد ضرورت جلوگیری از ایجاد محدودیت در نتایج صحبت می کند. در حالی که این ضرب المثل بیشتر عمل محور به نظر می رسد، می تواند به سادگیِ پرسیدن سوالات چالش برانگیز در مورد یک موقعیت باشد.

به نظر می‌رسد فیلم کوتاهی را که در حال بازی کردن هستید، بر روی حلقه‌ای در ذهنتان قطع می‌کنید تا بپرسید «چه می‌شد اگر؟». این وضعیت ما را به چالش می کشد تا انتظارات خود را ارزیابی کنیم و سعی کنیم فیلم های دیگر یا پایان های دیگر را در داستان بگنجانیم.

این موضوع ممکن است غیر شهودی به نظر برسد زیرا در سطح پایین به نظر می رسد انتظارات بیشتری را اضافه می کند، اما در واقعیت، طیفی را ایجاد می کند. با تک فیلم کوتاه روی حلقه، سوزن برای آن نتیجه در جای خود قفل شد، اما با ایجاد نتایج جایگزین، طیفی ایجاد می کنید.

این دو انتهای قطبیِ یک طیف را ایجاد می کند که از آن صفحه انتظار شما می تواند حرکت کند. اگر به چالش کشیدنِ نتیجه و ایجاد سناریوهای بیشتر ادامه دهید، این مرحله چند لایه است، اکنون در حال یافتنِ فضاهای بین انتهای طیف هستید و گاهی اوقات حتی انتهای طیف را بیشتر می‌برید. این مرحله در مورد ایجاد فضایی برای تاب آوری است زیرا بر حرکت خلاقانه ای متمرکز شده است که محدودیت ها را بر روی خودمان قطع می کنیم. این قدرت را از یک داستانی که به عنوان وسیله ای برای ایجاد امکان برای خود تعریف می کنیم، می گیرد.Resiliency in Expectations: Challenging the ‘Don’t have Expectations’​ Myth

Resiliency in Expectations: Challenging the 'Don't have Expectations'​ Myth
Resiliency in Expectations: Challenging the ‘Don’t have Expectations’​ Myth

امکان در انتظارات، قدرت یک انتظار را از بین می برد

امکان در انتظارات، قدرت یک انتظار را از بین می برد.

تغییر قدرت، فضایی را ایجاد می‌کند تا نتایج رضایت‌بخشِ کمتری ذهن‌افکن و ناتوان‌کننده باشند.

این موضوع به کاهش یک انتظار یا ظرفیت دو انتظار کمک می کند تا تأثیر شدیدی بر شما داشته باشد. از ایده نداشتن توقع دوری کنید و انتظارات بیشتر را در آغوش بگیرید تا فضایی برای تاب آوری بیشتر ایجاد کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا