تاب آوری در جهان گرم تر

کسب و کار پایدار

تاب آوری در جهان گرم تر

کاری از کارگروه آموزش رسانه تاب آوری ایران

تاب آوری در جهان گرم تر: با گرم تر شدن کره زمین، طوفان ها و سیل ها وحشی تر می شوند – هزاران نفر را می کشد، زنجیره تأمین و شبکه های برق را مختل می کند و میلیاردها دلار خسارت وارد می کند.

در همین حال، عرضه انواع منابع رو به کاهش و میزان تقاضا در حال افزایش است.

وینستون هشدار می دهد که این دو چالش بزرگ «آب و هوای شدید و کمبود منابع» می توانند تأثیر بی سابقه ای بر سودآوری شرکت ها و رونق جهانی داشته باشند.

برای مدیریت این تهدیدات، شرکت ها باید کاری را انجام دهند که او آن را “محور بزرگ” می نامد.

محور بزرگ نشان دهنده یک تغییر اساسی در استراتژی، عملیات و طرز فکر است.

شرکت‌ها به جای تمرکز بر درآمدهای کوتاه‌مدت و تلقی چالش‌های زیست‌محیطی به‌عنوان مسائل مهم، باید رسیدگی به مشکلات بزرگ جهان را در اولویت قرار دهند و از ابزار سرمایه‌داری برای انجام این کار سودآور استفاده کنند.

این به معنای اتخاذ رویکردهای جدید برای چشم‌انداز، ارزش‌گذاری و همکاری است: شرکت‌ها باید اهدافی بلندمدت را بر اساس علم تعیین کنند و نوآوری‌هایی را دنبال نمایند که بدعت‌گذار به نظر می‌رسند (مثلاً رنگ‌هایی که نیازی به آب ندارند یا خدماتی که جایگزین محصولات می‌شوند).

آنها به ابزارهای ROI جدیدی نیاز دارند که هزینه ها و مزایای فاقد قیمت را تعیین می کند. و آنها باید با سازمان های دیگر، از جمله رقبا، برای کاهش وابستگی به منابع (به عنوان مثال، روش های به اشتراک گذاری برای کاهش مصرف انرژی) کار کنند.

تاب آوری در جهان گرم تر
تاب آوری در جهان گرم تر

با انجام این تحرکات و اقدامات، شرکت‌ها و سازمان ها، انعطاف‌پذیری و تاب آوری خود را در برابر قیمت‌های متغیر منابع، قطع برق و تغییر نیازهای مشتریان افزایش می‌دهند.

آنها عملکرد تجاریِ خود را بهبود می بخشند و در عین حال منفعت عمومی را پیش می برند و توسعه می بخشند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا