تاب آوری و دوام رسانه های خبری

در موضوع تاب آوری و دوام رسانه‌ای، ما به سمت سازمان‌های رسانه‌ای پایدار، مستقل و تاب‌آور کار می‌کنیم

تاب آوری و دوام رسانه‌ها: در موضوع تاب آوری و دوام رسانه‌ای، ما به سمت سازمان‌های رسانه‌ای پایدار، مستقل و تاب‌آور کار می‌کنیم.

تاب آوری و ماندگاری رسانه ها

تاب آوری و دوام رسانه‌ها دائماً در معرض تهدید هستند
Media Resilience and Viability

رسانه های مستقل در سرتاسر جهان با موانع مهمی روبرو هستند که مانع از توانایی آنها برای فعالیت آزادانه و پایدار می شود. از مناطق پر درگیری با اقتصادهای شکننده گرفته تا کشورهایی که با اقتدارگرایی و دوقطبی شدن فزاینده مشخص شده‌اند، تاب آوری و دوام رسانه‌ها دائماً در معرض تهدید هستند. این امر نقش حیاتی آنها را به عنوان نگهبان جامعه به خطر می اندازد.

در موضوع تاب آوری و دوام رسانه‌ای، ما به سمت سازمان‌های رسانه‌ای پایدار، مستقل و تاب‌آور کار می‌کنیم که به طور مؤثر در خدمت منافع عمومی، حفظ استقلال روزنامه‌نگاری و سازگاری با محیط‌های در حال تغییر هستند.

در اینجا تعدادی از چالش های اصلی را شناسایی می کنیم.

فناوری بزرگ

رقابت غول‌های فناوری و پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی یک چالش بزرگ برای دوام رسانه‌ها است که منجر به کاهش گفتمان عمومی و اعتماد به روزنامه‌نگاری، افزایش اجتناب از اخبار و مانع از فرصت‌های رشد می‌شود.

علاوه بر این، گسترش گسترده اطلاعات و اخبار نادرست، همراه با ورود هوش مصنوعی، چشم انداز رسانه ها را پیچیده تر می کند. دانش محدود و دسترسی به ابزارها و شیوه‌های نوآورانه در کنار مُدل‌های تجاری ناکارآمد، سازگاریِ سازمان‌های رسانه‌ای با محیط‌های در حال تغییر را دشوارتر می‌کند.

ضبط رسانه ای

تهدید دیگر برای زنده ماندنِ رسانه ها، تصرف رسانه ها است: زمانی که گروه های قدرتمند دولتی یا خصوصی اقداماتی از پیش برنامه ریزی شده برای کنترل نهادهای رسانه ای انجام می دهند.

ضبط رسانه‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که دولت‌ها با تشدید مقررات بر رسانه‌ها فشار می‌آورند، پول عمومیِ بیشتری به افراد وفادار به آنها می‌دهند، یا زمانی که شرکت‌های الیگارشی می‌توانند رسانه‌های خصوصی را خریداری و کنترل کنند.

وقتی تعداد زیادی از سازمان‌های رسانه‌ای تحت مالکیت یک شرکت واحد باشند، به آنها کنگلومرا می‌گویند. تبلیغ‌کنندگان بزرگ ترجیح می‌دهند به این شرکت‌ها بروند، زیرا این امر به آنها دسترسی بالاتری می‌دهد و رسانه‌های مستقل کوچک‌تر را محروم می‌کنند. به ویژه در حوالی انتخابات، این وسیله ای برای کنترل مقامات سرکوبگر است.

تاب آوری و ماندگاری رسانه ها
تاب آوری و ماندگاری رسانه ها

در نهایت، فقدان چارچوب های حقوقی، سیاسی و دیجیتالیِ حمایت کننده برای روزنامه نگاری مستقل، به طور قابل توجهی بر پایداری و اثربخشی رسانه های مستقل تأثیر می گذارد.

رسانه در تبعید

پایداری مالی، چالشی دائمی برای رسانه های مستقل در تبعید است. کمک های مالی منبع اصلی درآمد اکثر رسانه های تبعیدی است. با این حال، سرمایه گذاران اغلب ترجیح می دهند به جای ارائه پشتیبانی عملیاتی عمومی و اصلی، روی نتایج خاص سرمایه گذاری کنند.

این خطر بزرگی برای بقای رسانه ها در تبعید است، که بسیاری از آنها شاهد افزایش هزینه های عملیاتی آنها در نتیجه جابجایی (اجباری) آنها بوده اند.

ایجاد درآمد کافی مبتنی بر بازار برای حمایت از عملیات آنها بسیار دشوار است. درآمد حاصل از تبلیغات به طور جدی کمبود دارد، زیرا کشورهای اصلیِ رسانه های در تبعید عموماً به شدت بسته، احتمالاً سرکوبگر یا مشغول درگیری های فعال هستند. علاوه بر آن، رسانه‌های در تبعید در ایجاد مداومِ محتوای معتبر و مستقل و مرتبط ماندن در هنگام تبعید با چالش‌های مهمی روبرو هستند.

پاسخ ما، تاب آوری و دوام روزنامه‌نگاری

برای حفظ استقلال، تاب آوری و دوام روزنامه‌نگاری، مطبوعات آزاد نامحدود Free Press Unlimited رویکردی چند وجهی اتخاذ می‌کند و از رسانه‌های مستقل از طریق اشتراک ظرفیت، کمک مالی، آزمایش، ایجاد ائتلاف، تحقیق و حمایت پشتیبانی می‌کند.

با تکیه بر چندین دهه تجربه، می‌توانیم مداخلات استراتژیکِ خود را با زمینه‌های منحصربه‌فرد و در همکاری نزدیک با شرکای رسانه‌ای مستقل تنظیم کنیم.

ما در سه زمینه مختلف در این موضوع کار می کنیم

تعامل با مخاطب: ما بر روی ایجاد اعتماد و پر کردن شکاف‌های اجتماعی بر مشارکت مخاطب تمرکز می‌کنیم. در همکاری خود با شرکای رسانه ای، ما در جهت درک بیشتر و ارتباط با مخاطبان از طریق تحقیقاتِ مخاطبان و تولید محتوایی که با نیازها و علایق مختلف عمومی هماهنگی بیشتری دارد، کار می کنیم.

این موضوع منجر به ایجاد جوامع مخاطب پویاتر و فعال تر می شود که برای ایجاد حمایت عمومی، اعتماد و اعتبار بیشتر برای دوام و تاب آوری رسانه های مستقل بسیار مهم است.

همکاری برای نوآوری و تاب آوری: ما مشارکت بین سازمان های رسانه ای، جامعه مدنی، دانشگاه ها و توسعه دهندگانِ فناوری را برای ارتقای تبادلِ دانش و اشتراک منابع تسهیل می کنیم. این موضوع منجر به استفاده بهتر از فناوری‌های فعلی و جدید برای ایجاد و توزیع محتوا، تنوع بخشیدن به جریان‌های درآمد و بهبود ثبات مالی و استقلال رسانه‌ها می‌شود.

پشتیبانی: ما تلاش‌های حمایتی را با تجهیز شرکا برای تأثیرگذاری بر سیاست‌ها و تصمیم‌گیرندگان، با هدف ایجاد یک محیط حمایتی برای روزنامه‌نگاری مستقل، تقویت می‌کنیم. حمایت از شرکت های فناوری برای محافظت از شهروندان و روزنامه نگاریِ با کیفیت در برابر انتشار اطلاعات نادرست، افترا و سخنان نفرت انگیز بسیار مهم است.

تلاش‌های حمایتی، ظرفیت سازمان‌های رسانه‌ای را برای تعامل با ذینفعان تقویت می‌کند، که منجر به تقویت چارچوب‌های قانونی برای دوام رسانه‌ها و افزایش حمایت از سوی شرکت‌های فناوری می‌شود.

<strong>تاب آوری و دوام رسانه‌ها</strong>

تاب آوری و دوام رسانه‌ها

در موضوع تاب آوری و دوام رسانه‌ای، ما به سمت سازمان‌های رسانه‌ای پایدار، مستقل و تاب‌آور کار می‌کنیم.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا