سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-07-02
کد خبر: 57334 |
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸ |
83 بازدید
۰
3
پ

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]این کتاب مجموعه‌­ای منسجم و راهبردی از اصول را همراه با مثال­هایی از مطالعه موردی ارائه می‌­دهد که تجربه پیچیده و چندلایه خشونت بین شخصی، به ویژه در بافت خانواده را قابل­ فهم می‌­سازد و شامل گنجینه‌­ای از مداخلات عملی در این حوزه است.[/box] فاطمه قدیری لشکاجانی مترجم کتاب «کمک به […]

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]این کتاب مجموعه‌­ای منسجم و راهبردی از اصول را همراه با مثال­هایی از مطالعه موردی ارائه می‌­دهد که تجربه پیچیده و چندلایه خشونت بین شخصی، به ویژه در بافت خانواده را قابل­ فهم می‌­سازد و شامل گنجینه‌­ای از مداخلات عملی در این حوزه است.[/box]

فاطمه قدیری لشکاجانی مترجم کتاب «کمک به خردسالان آسیب ­دیده: راهنمای کاربردی برای التیام کودکان زیر ۶ سال پس از خشونت در خانواده» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره این اثر توضیح داد: با وجود این که شیرخواران و خردسالان اغلب در حوادث خشونت در خانواده حضور دارند و بیش از هر گروه سنی دیگری نسبت به آن آسیب ­پذیر هستند، حمایت و خدمات تخصصی مستقیمی‌ برای آنها فراهم نمی‌­شود. نویسنده با معرفی نمونه‌های بالینی در زندگی واقعی تلاش می‌­کند با معرفی رویکرد شیرخوار و کودک‌رهنمون، شیوه تفکر در مورد شیرخواران را تغییر داده و نحوه ورود امنی را به دنیای هیجانی، روان­شناختی و رابطه‌­ای خردسالان نشان دهد.

او افزود: مترجم با در نظر گرفتن شیوع پدیده خشونت در خانواده و تأثیر ماندگار آسیب روانی ناشی از این پدیده بر زندگی کودکان زیر ۶ سال بر آن شد تا با ترجمه این کتاب مجموعه‌ای از مداخلات کاربردی مفید و خلاقانه را برای برخورد و تصحیح پیامدهای بالقوه ویرانگر خشونت در خانواده در اختیار درمانگران، مددکاران و خانواده‌ها قرار دهد.

او ادامه داد: این کتاب علاوه بر این که دانشجویان رشته‌های روان­شناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی را با پدیده خشونت در خانواده و آثار ویرانگر آن بر خردسالان و روش‌­های کاربردی برای التیام آنها آشنا می‌­کند، منبعی استثنائی برای بالینگران و همه کاربرانی است که در خط مقدم خدمات خشونت در خانواده کار می‌ کنند از جمله  مددکاران، مراقبان پرورشگاهی، پرستاران، مشاوران، معلمان و سایر افراد حرفه­ای  که با شیرخواران، کودکان و خانواده‌ها کار می‌­کنند.

به گفته قدیری لشکاجانی، متن کتاب به زبانی ساده و سلیس به نگارش درآمده و حاوی نمونه‌ها و مثال‌­های بالینی است که درک آن را برای افرادی که دانش تخصصی در این زمی‌نه ندارند آسان می‌­کند. بنابراین تجربه خشونت در خانواده و پیامدهای آن را برای عموم افراد خانواده قابل فهم می‌­سازد.

او با بیان اینکه تفکر بزرگسا‌ل­‌محور در رویکرد به مشکلات کودکان چشم­انداز بزرگسال را برتر از چشم­انداز کودک می‌­داند و اجازه نمی‌­دهد شیرخوار یا خردسال به صورت شخصی مجزا دیده شود که حالات احساسی، تجربه و توانایی­های خاص خودش را در برقراری ارتباط دارد عنوان کرد: این کتاب می‌­کوشد با آوردن تجربه ذهنی شیرخوار یا خردسال به عرصه آگاهی افراد کمک کند تا در مسائلی که بر شیرخوار تأثیر دارند، چشم ­انداز خود او و نیازهای خط پایه‌­اش در نظر گرفته شود. ترویج این رویکرد در سطح عمومی‌ شیوه تفکر ما را در مورد شیرخواران به ویژه در شرایطی که در معرض خشونت قرار گرفته­‌اند، تغییر می‌­دهد.

قدیری لشکاجانی در پایان گفت: کتاب کمک به خردسالان آسیب ­دیده صرف­نظر از این که به لحاظ نظری معرف نوعی رویکرد جدید کودک­ رهنمون جهت کار با شیرخواران و خردسالان است، به لحاظ کاربردی روش‌­های جدید و خلاقانه­‌ای را برای برخورد و تصحیح پیامدهای بالقوه ویرانگر خشونت در خانواده بر زندگی کودکان زیر ۶ سال معرفی می‌­کند، این کتاب مجموعه‌­ای منسجم و راهبردی از اصول را همراه با مثال­هایی از مطالعه موردی ارائه می‌­دهد که تجربه پیچیده و چندلایه خشونت بین شخصی، به ویژه در بافت خانواده را قابل­ فهم می‌­سازد و شامل گنجینه‌­ای از مداخلات عملی در این حوزه است.

کتاب «کمک به خردسالان آسیب ­دیده: راهنمای کاربردی برای التیام کودکان زیر ۶ سال پس از خشونت در خانواده» نوشته وندی بونستون به ترجمه فاطمه قدیری لشکاجانی از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری تاب آوری | رسانه تاب آوری ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.