جمعه, ۸ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-06-28
کد خبر: 87876 |
تاریخ انتشار : ۰۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷ |
552 بازدید
۰
1
پ

رسانه تاب آوری ایران، اطلس فارسی تاب آوری کشور, مرجع رسمی آموزش، پژوهش، نشر کتاب، یادداشتها، مقالات و تازه های تاب آوری talisweb.ir.

خبرگزاری تاب آوری ایران

رسانه تاب آوری ایران

رسانه تاب آوری ایران مرجع رسمی در زمینه آموزش، پژوهش، نشر کتاب، مقالات تخصصی و جدیدترین منابع تاب آوری ایران و جهان می باشد.

اکنون می خواهیم بررسی کنیم که واژه تاب آوری به چه معناست. به طور کلی واژه تاب آوری مفاهیم گسترده ای را شامل می شود. علوم طبیعی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و همچنین گفتمان های تجاری، سیاسی و اجتماعی از زمینه هایی است که این واژه در آنها معنا و مفهوم پیدا می کند.

امروزه آشنایی با مفهوم تاب آوری و انعطاف پذیری افراد جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که انسان ها در عصر مخاطرات جهانی قرار دارند. منظور از مخاطرات جهانی مواردی همچون همه گیری ها، افزایش تنش های ژئوپلیتیکی و حتی بحران های اقتصادی می باشد.

رسانه های تاب آوری ایران چه ویژگی هایی دارند؟

رسانه تاب آوری ایران چه وظیفه ای دارد و با چه اهدافی تشکیل شده است؟ به طور کلی رسانه تاب آور رسانه ای است که در مقابل ناملایمات و چالش ها از خود انعطاف نشان می دهد و به آگاهی بخشی، آموزش و سرگرمی مخاطبان خود می پردازد. از این رو رسانه های تاب آور در جهت ارتقای تاب آوری فردی و اجتماعی مردم تلاش می کنند. توانایی اقشار مختلف یک جامعه برای گذر از یک فاجعه یا شوک معنای عبارت انعطاف پذیری اجتماعی را شکل می دهد. برخورداری مردم یک جامعه از تاب آوری و انعطاف پذیری به آنها کمک می کند در برابر ناملایمات و بحران ها وحدت خود را حفظ کنند. برخی از ویژگی های کلیدی خبرگزاری تاب آوری ایران شامل موارد زیر می باشد:

معرفی رسانه تاب آوری ایران
رسانه تاب آوری ایران
  • استقلال و عدم وابستگی
  • راستی آزمایی و ارائه اطلاعات صحیح (بدون جانبداری از گروه یا جریانی خاص)
  • تعهد به اصول حرفه ای و مسئولیت پذیری
  • انطباق پذیری و خلاقیت در رسانه های تاب آوری
  • بهره گیری از جدیدترین فناوری ها به منظور ارائه خدمات بهتر
  • مقابله با انتشار شایعات و شفاف سازی در تولید محتوا
  • استفاده از زبانی ساده برای فهم بهتر مخاطبان
  • ارائه راه حل مناسب به جای تمرکز بر مشکلات
  • انتشار مطالب امیدوار کننده
  • توانمند سازی مخاطبان در راستای تفکر انتقادی و مشارکت فعال در جامعه
  • توجه به نیازهای اقشار مختلف جامعه

تاریخچه تاسیس و اهداف رسانه تاب آوری ایران

به جرات می توان گفت انسجام اقشار مختلف جامعه به هنگام وقوع بحران منوط به تاب آوری و انعطاف پذیری آنهاست. به همین خاطر برخورداری از تاب آوری در مواقع بحرانی تاثیر چشمگیری بر کیفیت زندگی افراد دارد. خبرگزاری تاب آوری کشور با استفاده از جدیدترین امکانات، رسانه های قدرتمند و همچنین برخورداری از سرور اختصاصی، رصد اخبار و سایر اطلاعات اجتماعی تاب آوری جامعه را برعهده گرفته است. این مجموعه از سال ۱۴۰۲ فعالیت خود را آغاز نمود.

بد نیست بدانید که اولین مدیر و مؤسس اولین خبرگزاری تاب آوری کشور جناب آقای دکتر طلسچی یکتا می باشد و تمامی فعالیت های این مجموعه مستقیماً زیر نظر ایشان انجام می گردد. همچنین یکی از اصلی ترین اهداف خبرگزاری تاب آوری ایران ارتقای سطح دانش و آگاهی اجتماعی افراد جامعه می باشد.

معرفی رسانه تاب آوری ایران
آشنایی با اهداف رسانه تاب آوری ایران

منظور از رسانه تاب آوری ایران چیست؟

رسانه تاب آوری ایران نخستین مرجع رسمی تاب آوری اجتماعی کشور است که در سال ۱۴۰۲ تاسیس شد. این رسانه با انتشار مقالات، کتاب های تخصصی و تازه های تاب آوری در سطح ایران و جهان فعالیت خود را شروع کرد. امروزه تاب آوری در علوم طبیعی، انسانی، اجتماعی و گفتمان های سیاسی، تجاری و اجتماعی کاربرد دارد. همه افراد جامعه برای مقابله با خطرات جدیدی همچون بحران های مالی، همه گیری، تنش های ژئوپلیتیکی و… لازم است با مفهوم انعطاف پذیری و تاب آوری به خوبی آشنا شوند.

این رسانه به عنوان یک مرجع رسمی آموزش و پژوهش این مفاهیم را به همه گروه های جامعه یاد می دهد و به آنها می آموزد که در بحران ها و چالش ها چگونه انعطاف داشته باشند. به بیانی ساده تر این رسانه با اطلاع رسانی صحیح، آموزش و سرگرمی افراد جامعه را منسجم و متعادل می کند. بنابراین می توان گفت که آشنایی با رسانه های تاب آور برای همه افراد جامعه اهمیت زیادی دارد.

رسانه تاب آوری ایران با چه اهدافی تشکیل شده است؟

یکی از اصلی ترین اهداف این رسانه آموزش های حقیقی و مجازی در حوزه تاب آوری می باشد. معمولاً این آموزش ها در راستای بالا بردن آگاهی و اطلاعات اقشار مختلف جامعه برای مقابله با ناملایمات و بحران های زندگی انجام می شوند. مفید و موثر بودن این آموزش ها اهمیت زیادی دارد؛ چرا که افراد جامعه با اتکا به این رسانه ها می بایست سطح تاب آوری فردی و اجتماعی خود را بالا ببرند.

به عبارتی دیگر، رسانه تاب آوری ایران همواره در تلاش است با افزایش کیفیت آموزش ها، وحدت و هماهنگی را در میان افراد مختلف جامعه به وجود بیاورد.

رسانه تاب آوری ایران
آشنایی با اهداف رسانه تاب آوری ایران

کیفیت زندگی افراد جامعه در شرایط بحرانی کاملاً به رسانه های تاب آوری بستگی دارد. هرچقدر که آموزش ها مناسب تر باشند، جامعه منسجم تر خواهد بود. بد نیست که بدانید استفاده از ابزارهای قدرتمند، سرورهای اختصاصی، بررسی دقیق اخبار و… در موفقیت یک رسانه تاب آوری ایران بی تاثیر نیست. شایان ذکر است که همفکری و همکاری با اعضای مختلف تیم به جهت تعیین زیرساخت های لازم برای تاسیس رسانه تاب آوری اجتماعی از دیگر اهداف رسانه تاب آوری ایران به شمار می رود.

بررسی تاریخچه رسانه تاب آوری و بنیانگذار آن

تمامی اقدامات و فعالیت های این وبسایت از سال ۱۴۰۲ تحت نظارت مستقیم دکتر جواد طلیسچی یکتا انجام می شوند. ناگفته نماند که از ایشان به عنوان بنیانگذار رسانه تاب آوری ایران یاد می شود. در حقیقت، دکتر طلیسچی یکتا مدیر و موسس همه مجموعه رسانه های تاب آوری در ایران می باشند.

رسانه تخصصی مددکاری اجتماعی ایرانیان از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را در زمینه تاب آوری شروع کرد. این مجموعه با داشتن یک تیم حرفه ای و متخصص شاخه جدیدی با عنوان خانه تاب آوری ایرانیان را تشکیل داد. رسانه ایرانیان در حوزه تاب آوری فعالیت های علمی تحقیقاتی زیادی انجام داده است. از مهمترین اهداف این رسانه تاب آوری ایران می توان به ارتقاء سطح دانش و افزایش آگاهی اجتماعی از مفهوم تاب آوری اشاره نمود.

مدیر و موسس رسانه تاب آوری اجتماعی ایران دکتر جواد طلسچی یکتا
بالا بردن آگاهی افراد جامعه برای تاب آوری

رسانه تاب آوری ایران

اولین رسانه تاب آوری اجتماعی کشور

رسانه تاب آوری اجتماعی ایران محصول بیش از یک دهه فعالیت رسانه ای، به همراه اندوخته ای از تجارب کُنشگری های اجتماعی- رسانه ای مبتنی بر مجموعه رسانه های تخصصی ایرانیان می باشد.

این رسانه با هدف غاییِ بسترسازی های لازم جهت طرح ریزی ها و برنامه نویسی اجرایی مبتنی بر آموزش و ارتقاء تاب آوری اجتماعی در سرتاسر کشور ایجاد گشته است.

رسانه تاب آوری؛ اهداف، برنامه ها و چشم انداز

این رسانه به عنوان اولین رسانه رسمی و تخصصی تاب آوری کشور با برخورداری از کارگروههای زیرشاخه اش اعم از تیم های مترجمین، پژوهش، آموزش و اطلس استانها در تابستان سال ۱۴۰۲ تاسیس شد.

دفتر مرکزی این رسانه واقع در استان گیلان – شهرستان بندرانزلی – مرکز مددکاری اجتماعی و دفتر رسانه های مددکاری اجتماعی و تاب آوری ایرانیان با شماره تماس های ۴۴۵۵۱۸۴۳-۰۱۳ | ۰۹۲۰۲۵۲۱۵۴۴ می باشد.

برگزاری میزگردهای تخصصی تاب آوری در ابعاد مختلف وجه تمایز این رسانه با سایر وبسایتهای فعال اجتماعی  روانشناختی کشور می باشد که بطور هفتگی به شکل حضوری و آنلاین با حضور نخبگان اجتماعی حوزه های مختلف در دفتر این رسانه برگزار می شود.

رسانه تاب آوری ایران
رسانه تاب آوری ایران

این پایگاه اینترنتی دارای پایگاههای متنوع و قدرتمند در شبکه های اجتماعی می باشد و کلیه مطالب و عملکرد این رسانه بطور همزمان با وبسایت، در پایگاههای توییتر، فیس بوک، لینکداین، اینستاگرام و تلگرام منتشر می شوند.

وبسایت تاب آوری اجتماعی در نظر دارد مرکزی جهت هم افزایی نویسندگان، پژوهشگران و مدرسین تاب آوری در سطح کشور باشد و تا این لحظه از حیات این رسانه کشوری، متخصصین زبده و خبره ای را از حوزه های مختلف روانشناسی و مددکاری اجتماعی گردهم آورده است.

اولین رسانه تاب آوری ایران

خانه تاب آوری ایرانیان اولین رسانه تاب آوری ایران

خانه تاب آوری ایرانیان اولین رسانه تاب آوری ایران: خانه تاب آوری ایرانیان پایگاه جامع  برای فعالیت و پژوهش در حوزه تاب آوری در جهت خدمت به مردم ایران است. این پایگاه پژوهش هایی در حوزه تاب آوری انجام می دهد. همچنین خدماتی مانند آموزش تاب آوری به شیوه ای نوین و متفاوت را به هم میهنان ارائه می دهد.

خانه تاب آوری ایرانیان پایگاهی مستقل و انحصاری برای دسترسی سریع و بدون واسطه مخاطبان به تحقیقات و محتوای تخصصی در زمینه تاب آوری است. همچنین این پایگاه دسترسی هموطنان را به آموزش های حوزه  تاب آوری راحت تر می کند.

خانه تاب آوری تحت نظارت رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان فعالیت می کند. این نهاد مستقل با چاپ کتاب سالیانه خود  با عنوان کتاب خانه تاب آوری از پیشگامان تحقیق و آموزش در حوزه تاب آوری در ایران است.

دکتر جواد طلسچی یکتا بنیانگذار اولین رسانه تولید محتوای تخصصی تاب آوری در کشور و  نیز مؤسس اولین رسانه تاب آوری می باشد.

معرفی اهداف خانه تاب آوری

از جمله بزرگترین اهداف خانه تاب آوری ایران معرفی و فرهنگ سازی تاب آوری در جامعه ایران است.

از دیگر اهدافی که خانه تاب آوری ایرانیان دارد:

  • ایجاد بانک اطلاعات و مقالات علمی در حوزه تاب آوری برای استفاده دانشجویان و بیماران
  • ایجاد بستر مناسب پژوهش برای پژوهشگران در حوزه تاب آوری
  • معرفی متخصصین بومی در حوزه تاب آوری و همکاری با این متخصصین جهت آموزش و تولید محتوا
  • افزایش منابع و مطالب علمی در حوزه تاب آوری در ایران و به زبان فارسی
  • ایجاد کارگاه و کلاس جهت آموزش تاب آوری به علاقه مندان جهت عبور از مشکلات فردی و اجتماعی
  • چاپ کتاب خانه تاب آوری در جهت فرهنگسازی در حوزه تاب آوری

معرفی کتاب خانه تاب آوری

یکی از اقدامات بی بدیل و منحصر به فرد خانه تاب آوری ایرانیان، جمع آوری و چاپ محتواهای  تولید شده توسط این نهاد در قالب کتاب خانه تاب آوری است.

این کتاب با موضوع تاب آوری هفتمین کتاب چاپ شده این نهاد خواهد بود. از این جهت که سلامت روان یکی از مهمترین اهداف خانه تاب آوری ایرانیان است. بنابراین با توجه به گستره ی وسیع موضوع تاب آوری تولید و چاپ کتاب به شکل جامع تری به پوشش موضوعات اساسی و محوری حوزه  تاب آوری کمک خواهد کرد. این کتاب در پاییز ۱۴۰۳ به چاپ خواهد رسید. کتاب خانه تاب آوری شامل مطالب سال های ۱۴۰۲ تا پاییز ۱۴۰۳ در حوزه تاب آوری است که در پایگاه های سلامت نیوز و مددکارنیوز قرار گرفته است.

خانه تاب آوری ایرانیان اولین رسانه تاب آوری ایران
خانه تاب آوری ایرانیان اولین رسانه تاب آوری ایران

رسانه تاب آوری و خانه تاب آوری

رسانه تاب آوری و خانه تاب آوری، تفاوتها و شباهتها

رسانه تاب آوری ایران از خانه تاب آوری ایران متفاوت است. رسانه تاب آوری ایران به نشانی talisweb.ir که نام و عنوان دیگرش رسانه تاب آوری اجتماعی ایران است در سال ۱۴۰۲ به همت رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان که یکی از با قدمت ترین رسانه های تاریخ مددکاری اجتماعی ایران می باشد و با مدیریت دکتر جواد طلسچی یکتا ایجاد گشته است در صورتیکه تاریخچه ایجاد خانه تاب آوری ایران به نشانی  resiliency به عنوان یک سایت با قدمت در تاریخ تاب آوری کشور از این مبحث متفاوت و متمایز است.
این رسانه، نخستین مرجع رسمی تاب آوری اجتماعی کشور است که در سال ۱۴۰۲ تاسیس شد. این رسانه با انتشار مقالات، کتاب های تخصصی و تازه های تاب آوری در سطح ایران و جهان فعالیت خود را شروع کرد. امروزه تاب آوری در علوم طبیعی، انسانی، اجتماعی و گفتمان های سیاسی، تجاری و اجتماعی کاربرد دارد. همه افراد جامعه برای مقابله با خطرات جدیدی همچون بحران های مالی، همه گیری، تنش های ژئوپلیتیکی و… لازم است با مفهوم انعطاف پذیری و تاب آوری به خوبی آشنا شوند.
این پایگاه اینترنتی تاب آوری به عنوان یک مرجع رسمی آموزش و پژوهش این مفاهیم را به همه گروه های جامعه یاد می دهد و به آنها می آموزد که در بحران ها و چالش ها چگونه انعطاف داشته باشند. به بیانی ساده تر این رسانه با اطلاع رسانی صحیح، آموزش و سرگرمی افراد جامعه را منسجم و متعادل می کند. بنابراین می توان گفت که آشنایی با رسانه های تاب آور برای همه افراد جامعه اهمیت زیادی دارد.

رسانه تاب آوری و خانه تاب آوری، تفاوتها و شباهتها
رسانه تاب آوری و خانه تاب آوری، تفاوتها و شباهتها

پایگاه اینترنتی تاب آوری ایران با چه اهدافی تشکیل شده است؟

یکی از اصلی ترین اهداف وبسایت تاب آوری ایران آموزش های حقیقی و مجازی در حوزه تاب آوری می باشد. معمولا این آموزش ها در راستای بالا بردن آگاهی و اطلاعات اقشار مختلف جامعه برای مقابله با ناملایمات و بحران های زندگی انجام می شوند. مفید و موثر بودن این آموزش ها اهمیت زیادی دارد؛ چرا که افراد جامعه با اتکا به این رسانه ها می بایست سطح تاب آوری فردی و اجتماعی خود را بالا ببرند.
به عبارتی دیگر، این رسانه همواره در تلاش است با افزایش کیفیت آموزش ها، وحدت و هماهنگی را در میان افراد مختلف جامعه به وجود بیاورد.
کیفیت زندگی افراد جامعه در شرایط بحرانی کاملاً به رسانه های تاب آوری بستگی دارد. هرچقدر که آموزش ها مناسب تر باشند، جامعه منسجم تر خواهد بود. بد نیست که بدانید استفاده از ابزارهای قدرتمند، سرورهای اختصاصی، بررسی دقیق اخبار و… در موفقیت یک رسانه تاب آوری ایران بی تاثیر نیست. شایان ذکر است که همفکری و همکاری با اعضای مختلف تیم به جهت تعیین زیرساخت های لازم برای تاسیس رسانه تاب آوری اجتماعی از دیگر اهداف رسانه تاب آوری ایران به شمار می رود.

بررسی تاریخچه رسانه تاب آوری و بنیانگذار آن

تمامی اقدامات و فعالیت های رسانه تاب آوری ایران از سال ۱۴۰۲ تحت نظارت مستقیم دکتر جواد طلیسچی یکتا انجام می شوند. ناگفته نماند که از ایشان به عنوان بنیانگذار رسانه تاب آوری ایران یاد می شود. رسانه تخصصی مددکاری اجتماعی ایرانیان از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را در زمینه تاب آوری شروع کرد.
این مجموعه با داشتن یک تیم حرفه ای و متخصص شاخه جدیدی با عنوان خانه تاب آوری ایرانیان را تشکیل داد. رسانه ایرانیان در حوزه تاب آوری فعالیت های علمی تحقیقاتی زیادی انجام داده است. از مهمترین اهداف این رسانه تاب آوری ایران می توان به ارتقاء سطح دانش و افزایش آگاهی اجتماعی از مفهوم تاب آوری اشاره نمود.

رسانه تاب آوری و خانه تاب آوری، تفاوتها و شباهتها

در پایان لازم به ذکر است رسانه تاب آوری ایران از خانه تاب آوری ایران متفاوت است.
وبسایت تاب آوری ایران به نشانی talisweb.ir که نام و عنوان دیگرش رسانه تاب آوری اجتماعی ایران است در سال ۱۴۰۲ به همت رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان که یکی از با قدمت ترین رسانه های تاریخ مددکاری اجتماعی ایران می باشد و با مدیریت دکتر جواد طلسچی یکتا ایجاد گشته است در صورتیکه تاریخچه ایجاد خانه تاب آوری ایران به نشانی resiliency به عنوان یک سایت با قدمت در تاریخ تاب آوری کشور از این مبحث متفاوت و متمایز است لذا با توجه به مطالب غیررسمی انتشاریافته در برخی وبگاهها خاطرنشان می گردد که این دو وبسایت با دامنه های متفاوت و نیز بنیانگذارانش متفاوت از هم هستند و نباید به اشتباه گرفته بشوند.

رسانه تاب آوری برای همه

رسانه تاب آوری ایران talisweb.ir متعلق به همه است

این رسانه در راستای اهداف مجموعه رسانه های تخصصی مددکاری اجتماعی ایرانیان به همت مدیرکل این رسانه (دکتر جواد طلسچی یکتا) در سال ۱۴۰۲ رونمایی شد و فعالیت خود را آغاز نمود.

این رسانه با زیرساخت های قوی فناوری اطلاعات و پیشرفته ترین ابزارهای اینترنتی مبتنی بر فعالیت خبرگزاری ها فعالیت خود را شکل داد.

رسانه تاب آوری در پی تازه های تاب آوری دنیا

این پایگاه اینترنتی با برخورداری از تیم تخصصی رسانه ای که متشکل از افرادی که از طریق رسانه های مختلف همکار معرفی گردیدند و همچنین اعضائی برجسته اما فعال در پشت صحنه، فعالیت خود را با رصد لحظه به لحظه تازه های تاب آوری در سطح دنیا آغاز کرد.

مجموعه پایگاه های تاب آوری ایران با شناسایی خلاءهای موجود رسانه ای تا قبل از حیات این رسانه، درصدد پرداختن به مباحث کاربردی و عملیاتی ارتقاء تاب آوری در ابعاد گوناگون فردی گروهی و جامعه ای با تأکید بر مددکاری اجتماعی برآمده و تا این لحظه بیش از یکصد یادداشت و مقاله تخصصی از مهمترین و بهترین پایگاههای مرجع تاب آوری دنیا در این پایگه اینترنتی منتشر شده است.

رسانه تاب آوری ایران و میزگردهای تخصصی تاب آوری

در ادامه لازم به ذکر است بخش چندرسانه ای این پایگاه اینترنتی با تعامل درخور توجه با پایگاه خبری مددکارنیوز در مسیر تولید محتوای آموزشی ویدئویی همکاری مثبت و مطلوبی برقرار نموده است و ضمن تهیه و انتشار ویدئوهای آموزشی کاربردی و عملیاتی با محوریت موضوعی چگونگی ایجاد و تقویت تاب آوری فردی و گروهی و نیز اجتماعی، در جهت برگزاری چندین میزگرد تخصصی تاب آوری با موضوعات متنوع اقدامات لازم را مبذول داشته که به تناوب و در ادامه تحرکات این رسانه انتشار خواهند یافت.

نکته قابل توجه وجود پایگاههای این رسانه در سطح شبکه های اجتماعی می باشد که همسو با این رسانه در جهت بازنشر همزمان مطالب انتشاریافته در رسانه تاب آوری ایران اقدام می نمایند.

بخش های مختلف خبرگزاری رسمی تاب آوری کشور

بخش های مختلف رسانه تاب آوری ایران مبتنی بر تقسیم کار رسانه ای فعالیت می نمایند و هر بخش در اختیار کارگروه ویژه همان حوزه فعالیت می نماید به طوریکه تا این لحظه کارگروههای تخصصی آموزش، پژوهش و مترجمین و چندرسانه ای مهمترین آنها می باشند که به شکل متمرکز به موضوعات مبتنی بر تاب آوری می پردازند.

رسانه تاب آوری ایران talisweb.ir متعلق به همه است
رسانه تاب آوری ایران talisweb.ir متعلق به همه است

بر اساس آخرین تصمیمات اخذ شده در اتاق فکر رسانه تاب آوری ایران زمینه سازی های لازم جهت پذیرش و اجرای برنامه های آموزشی تاب آوری برای نهادها و سازمانهای مختلف دولتی و غیردولتی مصوب شده است که به عنوان اولین خروجی از این جلسات، پروپوزال آموزش تاب آوری به دو نهاد دولتی ارائه شده است و در آینده برنامه های آموزشی مربوطه از طریق وبسایت رسانه تاب آوری ایران و نیز پایگاه خبری مددکارنیوز به شکل منظم و برنامه مند پوشش خبری نیز داده خواهند شد.

نشانی خبرگزاری تاب آوری کشور www.talisweb.ir می باشد

در پایان خاطرنشان می گردد خبرگزاری تاب آوری ایران به نشانی www.talisweb.ir می باشد و در سطح کشور هیچگونه شعبه یا نمایندگی تا این لحظه ندارد.

این رسانه با کمال افتخار پذیرای همکاری و همراهی پژوهشگران، محققین و کلیه علاقمندان به مبحث تاب آوری می باشد علاقمندان می توانند از طریق نشانی پست الکترونیک info@talisweb.ir با این رسانه هرگونه ایده های همکاری را به اشتراک بگذارند.

در پایان تأکید می گردد مدیرکل و کلیه عوامل دست اندرکاران رسانه تاب آوری ایران بر این باورند که نشانی اینترنتی این رسانه نشانی تاب آوری ایران نیست بلکه صرفاً نشانی این پایگاه اینترنتی بوده و لذا این حق را برای کلیه علاقمندان این حوزه در راستای توسعه و تقویت رسانه های تاب آوری محفوظ می داند و حتی در این خصوص از هرگونه همکاری داوطلبانه دریغ نخواهد داشت.

رسانه تاب آوری پرتال جامع علوم روانشناختی و تاب آوری ایران

پایگاه اینترنتی تاب آوری کشور با برخورداری از تجربه بیش از یک دهه مدیریت رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان به همت دکتر جواد طلسچی یکتا در سال ۱۴۰۲ تأسیس شد و با قدرت هر چه تمام فعالیت خود را آغاز کرد.

ایجاد زیرساخت های لازم در پایگاه اینترنتی تاب آوری اجتماعی کشور از سال ۱۴۰۰ با دقت و ریزبینی خاصی توأم با نیازسنجی های انجام یافته از سوی تیم تحقیق یکی از دیجیتال مارکت های معتبر کشور فعالیتهای خود را ادامه داد و فرایند تحقیق کلمات کلیدی در این رسانه با دقت هر چه تمام به همت تیم تخصصی مجموعه رسانه های ایرانیان محقق گردید.

با توجه به مجهز بودنِ رسانه تاب آوری ایران به جدیدترین نرم افزارهای جستجوگرهای هوشمند، در ابتدای امر بیش از ۱۰۰۰ مطلب مهم زیربنایی تحت عناوین و محتوای موضوعی تاب آوری روانشناختی و اجتماعی از وبسایتها و پایگاههای معتبر و مختلف ایران در این رسانه انتشار یافتند.

رسانه تاب آوری ایران اولین پرتال تخصصی تاب آوری کشور

در ادامه به مدت قریب به یکسال صرفاً تحلیل و ارزیابی سئوی این پایگاه اینترنتی و تصحیح و ویرایش تخصصی بیش از ۱۰۰۰ مطلب اضافه شده به این وبسایت صورت پذیرفت و به موازات تمامی این اقدامات، تیم پژوهشی رسانه تاب آوری ایران (که متشکل از بزرگترین اساتید حوزه علوم اجتماعی و روانشناسی ایران می باشند و بر اساس فراخوان های صورت گرفته در گروههای بسته تحت مدیریت رسانه ایرانیان شناسایی و دعوت به همکاری شدند) تشکیل شد.

قابل به ذکر است تا این لحظه تعداد ۱۳ کار پژوهشی مبتنی بر فعالیتها و اقدامات تیم پژوهشی خبرگزاری تاب آوری ایران انجام یافته و به اتمام رسیده است که انشاالله به تناوب در کنفرانس ها و کنگره های تخصصی علوم اجتماعی و روانشناختی به نام رسانه تاب آوری ایران طرح خواهند گردید.

خبرگزاری تاب آوری ایران، اولین رسانه تخصصی تاب آوری کشور و به عنوان اولین پرتال تخصصی تاب آوری ایران فعالیت های خود را دنبال خواهد نمود تا انشاالله با همراهی محققین و پژوهشگران در جهت بومی سازی مؤلفه های اساسی تاب آوری و علی الخصوص طراحی و اجرای پروژه های ملّی تاب آوری اجتماعی گام های مهم و عملیاتی برخواهد داشت.

بنیانگذار خبرگزاری تاب آوری ایران

درباره بنیانگذار اولین خبرگزاری تاب آوری کشور

در این یخش به معرفی بنیانگذار رسانه تاب آوری ایران (دکتر جواد طلسچی یکتا) به عنوان مدیر و موسس اولین رسانه تولید محتوای تخصصی تاب آوری کشور می پردازیم.

بنیانگذار رسانه های تخصصی تاب آوری در ایران

جواد طلسچی یکتا، متولد ۱۳۵۷/۰۷/۲۰ ساکن شهرستان بندرانزلی، در سال ۱۳۸۱ بلافاصله پس از فارغ التحصیلی از رشته مددکاری اجتماعی، در قالب خدمت سربازی بعنوان لیسانس وظیفه مسئول بنداطفال زندان بندرانزلی شد و به مدت دو سال مددکار اجتماعی زندان بندرانزلی بوده اند و تجارب بسیار مهمی در این دوران کسب نمودند.

مدیر و موسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا
بنیانگذار رسانه تاب آوری ایران (دکتر جواد طلسچی یکتا)

وی پس از اتمام دوره سربازی در کشور ارمنستان به تحصیل در رشته های تحصیلی موسیقی کلاسیک و نیز روانشناسی بالینی به شکل آکادمیک پرداختند.

تاسیس کلینیک مددکاری اجتماعی

پس از بازگشت به ایران با تاسیس کلینیک مددکاری اجتماعی معراج با مجوز سازمان بهزیستی به طور مستقیم و میدانی به امور تخصصی مددکاری اجتماعی عمدتا در شاخه های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و نیز فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست سازمان بهزیستی و همچنین اجرای طرح های مختلف در زمینه پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی پرداختند.

تاسیس وبسایت جامع مددکاری اجتماعی

از سال ۱۳۹۰ به موازات فعالیتهای عملیاتی و میدانی در حوزه مددکاری اجتماعی، پس از یک دوره شش ماهه نیازسنجی از وضعیت فضای رسانه ای و مجازی مددکاری اجتماعی کشور، در صدد تاسیس وبسایت جامع مددکاری اجتماعی برآمدند و لذا با همفکری تعدادی از دوستان و نزدیکان این حوزه، زیر ساخت های لازم جهت تاسیس و راه اندازی وبسایت رسمی مددکاری اجتماعی ایرانیان را ایجاد نمودند و در نهایت در سال ۱۳۹۲ به شکل رسمی این رسانه جامع را با گستره پوشش رسانه ای ملی و فراملی ایجاد نمودند.

موسس خانه تاب آوری ایران

پس از مدت کمی با اجرای چند کارزار رسانه ای با موضوعات متنوع اجتماعی در سطح کشور کاملا شناخته شدند بطوری که روزانه چند صد آی پی مختلف این رسانه را رصد می نمودند. پس از مدتی با توجه به خلاء روابط بین المللی که در این رسانه احساس شد لذا زمینه های لازم جهت ایجاد بخش انگلیسی این وبسایت فراهم گردید و لذا وبسایت انگلیسی مددکاری اجتماعی ایرانیان نیز از سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را با همراهی پایگاههای متعدد در شبکه های اجتماعی مختلف آغاز نمودند.

قابل به ذکر است بر اساس تصمیمات تیم تخصصی این رسانه (مددکاری اجتماعی ایرانیان) قرار بر ثبت مطالب و تولید محتوای اختصاصی این رسانه بصورت کتاب به شکل سالانه تحت عنوان کتاب سال پایگاه شد لذا تاکنون طی ۱۳ سال فعالیت این رسانه، تعداد ۶ کتاب از محتوای تخصصی آن به صورت سالانه به چاپ رسیده است که همگی کتابهای در کتابخانه ملی ایران ثبت گردیده اند.

خانه تاب آوری ایرانیان کجاست؟

قابل به ذکر است باشگاه تاب آوری ایرانیان مستقر در پایگاه خبری اختصاصی مددکارنیوز و خانه تاب آوری ایران به عنوان شاخه ای مستقل در پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران، تحت نظارت و پشتیبانی فنی عملیاتی و تخصصی مجموعه رسانه های مددکاری اجتماعی ایرانیان فعال می باشند.

خانه تاب آوری ایران بر اساس مستندات موجود در همین پایگاه اینترنتی، در دی ماه سال ۱۳۹۳ به منظور ایجاد مرکزی برای دسترسی و هم افزایی فعالیت های علمی و پژوهشی در حوزه های مختلف تاب آوری، با اهداف ذیل آغاز به کار نموده است:

  • ایجاد بانک اطلاعات جامع و روزآمد مقالات، با دسترسی آسان، رویه یکسان و رفع محدودیت های شکلی، زمانی و سازمانی موجود
  • معرفی متخصصین، پژوهشگران و اساتید در حوزه های مختلف تاب آوری جهت تقویت حقوق معنوی
  • فراهم نمودن بستری برای جریان سازی و مدیریت محتوای تاب آوری جهت جلوگیری از تضییع منابع مادی و معنوی جامعه متخصصین تاب آوری کشور، در روندهای تکراری و کلیشه ای کنونی
  • ایجاد زمینه مساعد برای بومی سازی مباحث مختلف تاب آوری در کشور
    گسترش پایگاه های مجازی در حوزه تاب آوری ایران

مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان

پس از مدت کمی با اجرای چند کارزار رسانه ای با موضوعات متنوع اجتماعی در سطح کشور کاملا شناخته شدند بطوری که روزانه چند صد آی پی مختلف این رسانه را رصد می نمودند. پس از مدتی با توجه به خلاء روابط بین المللی که در این رسانه احساس شد لذا زمینه های لازم جهت ایجاد بخش انگلیسی این وبسایت فراهم گردید و لذا وبسایت انگلیسی مددکاری اجتماعی ایرانیان نیز از سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را با همراهی پایگاههای متعدد در شبکه های اجتماعی مختلف آغاز نمودند.

بنیانگذار رسانه های تاب آوری ایران دکتر جواد طلسچی یکتا

بنیانگذار رسانه های تاب آوری ایران دکتر جواد طلسچی یکتا

قابل به ذکر است بر اساس تصمیمات تیم تخصصی این رسانه (مددکاری اجتماعی ایرانیان) قرار بر ثبت مطالب و تولید محتوای اختصاصی این رسانه بصورت کتاب به شکل سالانه تحت عنوان کتاب سال پایگاه شد لذا تاکنون طی ۱۳ سال فعالیت این رسانه، تعداد ۶ کتاب از محتوای تخصصی آن به صورت سالانه به چاپ رسیده است که همگی کتابهای در کتابخانه ملی ایران ثبت گردیده اند.

 

خانه تاب آوری ایرانیان کجاست؟

قابل به ذکر است باشگاه تاب آوری ایرانیان مستقر در پایگاه خبری اختصاصی مددکارنیوز و خانه تاب آوری ایران به عنوان شاخه ای مستقل در پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران، تحت نظارت و پشتیبانی فنی عملیاتی و تخصصی مجموعه رسانه های مددکاری اجتماعی ایرانیان فعال می باشند.

کانال خانه تاب آوری ایران

خانه تاب آوری ایران در شبکه اجتماعی تلگرام در مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۸ راه اندازی شد و شروع به کار کرد.

کانال خانه تاب آوری در تلاش است به موازات فعالیت سایر کانالهای معتبر و فعال مددکاری اجتماعی ایرانیان در شبکه اجتماعی تلگرام، به اطلاع رسانی در حوزه های مختلف تاب آوری اعم از جدیدترین یادداشت ها و مقالات تخصصی انتشار یافته در پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی و مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران با محوریت تاب آوری به گونه ای متفاوت از قبل بپردازد.

خبرگزاری تاب آوری ایران

رسانه تاب آوری ایران، به عنوان مرجع رسمی آموزش، پژوهش، نشر کتاب، مقالات تخصصی و تازه های تاب آوری ایران و جهان رونمایی شد و شروع به کار کرد.

بنیانگذار رسانه های تاب آوری ایران دکتر جواد طلسچی یکتا

بنیانگذار رسانه های تاب آوری ایران دکتر جواد طلسچی یکتا

خبرگزاری تاب آوری چیست؟

مفهوم تاب آوری امروزه به طور گسترده در علوم طبیعی، انسانی و اجتماعی و همچنین در طیف وسیعی از گفتمان های تجاری، اجتماعی و سیاسی استفاده می شود. در عصر خطرات جهانی جدید مانند همه گیری، بحران های مالی و افزایش تنش های ژئوپلیتیکی، انعطاف پذیری و تاب آوری جامعه و مردم بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

رسانه تاب آوری اجتماعی ایران، به عنوان مرجع رسمی آموزش، پژوهش، نشر کتاب، مقالات تخصصی و تازه های تاب آوری ایران و جهان رونمایی شد و شروع به کار کرد.

خبرگزاری تاب آوری ایران، تاریخچه تاسیس و اهداف

مفهوم انعطاف پذیری اجتماعی بر توانایی همه گروه های جامعه برای عبور از یک شوک یا فاجعه اشاره دارد. تاب آوری و انعطاف افراد یک جامعه در هنگام وقوع یک بحران، می تواند انسجام تعادل را در آن جامعه حفظ کند. از این رو تاب آوری می تواند نقش بسزای در کیفیت زندگی در مواقع بحرانی ایجاد کند.

رسانه تاب آوری اجتماعی ایران «اطلس فارسی تاب آوری کشور» به عنوان اولین مرجع رسمی تاب آوری اجتماعی کشور در سال ۱۴۰۲ به همت دکتر جواد طلسچی یکتا (مدیر و موسس مجموعه رسانه های تاب آوری ایران) تاسیس شد و تحت نظر مستقیم ایشان اداره می شود.

خبرگزاری تاب آوری ایران کجاست؟

مدیر و موسس رسانه تاب آوری اجتماعی ایران دکتر جواد طلسچی یکتا
بنیانگذار رسانه تاب آوری ایران دکتر جواد طلسچی یکتا

رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان با درک از صحیح اهمیت موضوع تاب آوری برای جامعه ایران، در وهله اول با هدف ارتقاء سطح دانش و آگاهی اجتماعی در زمینه مفهوم واقعی تاب آوری و در مراحل بعدی با هدف آموزش های مجازی و حقیقی در زمینه تاب آوری، با برخورداری از تیم حرفه ای متخصص، اقدام به ایجاد شاخه جدیدی تحت عنوان خانه تاب آوری ایرانیان نمود و تاکنون قریب به یک دهه می باشد که در حوزه تاب آوری فعالیت مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

 

از ابتدای فعالیت علمی تحقیقی رسانه ایرانیان در زمینه موضوع تاب آوری، در صدد شناسایی و بازتعریف مولفه های اجتماعی تاب آوری برآمدیم و با برگزاری میزگردهای تخصصی با مشارکت حداکثری جامعه مددکاران اجتماعی ایرانیان پیرامون موضوع تاب آوری احتماعی، هم افزایی و بارش افکار درخور توجهی صورت گرفت و متعاقبا با تقویت تیم تخصصی خانه تاب آوری ایرانیان، ضرورت ایحاد یک رسانه مستقل (تحت نظارت مجموعه رسانه های ایرانیان) متمرکز بر موضوع تاب آوری احساس شد و بدین ترتیب با همفکری و همراهی دوستان تیم تخصصی خانه تاب آوری ایرانیان زیرساخت های لازم جهت تاسیس خبرگزاری تاب آوری ایران ایجاد شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری تاب آوری | رسانه تاب آوری ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.