رسانه تاب آوری | خبرگزاری تاب آوری در دنیای رسانه ای

Resilience Media, Resilience News Agency in the Media World

رسانه تاب آوری | خبرگزاری تاب آوری در دنیای رسانه ای

Resilience Media, Resilience News Agency in the Media World

رسانه تاب آوری | خبرگزاری تاب آوری در دنیای رسانه ای: رسانه تاب آوری ایران در سال ۱۴۰۲ به همت مدیر و مؤسس خانه تاب آوری ایرانیان و مدیرکل مجموعه رسانه های مددکاری اجتماعی ایرانیان تأسیس و رونمایی شد.

رسانه تاب آوری ایران بر این باور است می شود مؤلفه های تاب آوری را در جای جای زندگی اجتماعی آحاد مختلف مردم گنجاند.

رسانه تاب آوری ایران بر این باور است تاب آوری آموختنی است و نیازمند بررسی روزنه های ساختارمند شدنِ فرایند آموزش آن به اقشار و اصناف مختلف جامعه است.Resilience Media, Resilience News Agency in the Media World

رسانه تاب آوری ایران با مدنظر قرار دادن تغییرات و تحولات نوین جهانی و به تناسب آن تفاوتهای فرهنگی اجتماعی بوم زیست های مختلف کشور عزیزمان ایران و به موازات همه این موارد، گسترش چشمگیر پلتفرم های مجازی در کشور، شرایط حال حاضر هم میهنان عزیزمان را بیش از هر زمانی نیازمند آموزشی هدفمند، کارآمد و مهمتر از همه متناسب سازی شده- بومی سازی شده با هدف کاهش و یا تعدیل آسیب های اجتماعی، مجازی و خانوادگی نموده است.Resilience Media, Resilience News Agency in the Media World

رسانه تاب آوری ایران بر این باور است جامعه نوین کشور دچار اختلافات فکری- فرهنگی بین نسلی می باشد که نیاز است در سایه آموزشی عظیم، فراگیر و مؤثر، در جهت آشتی دادنِ نسلهای قبل و نوین حرکتی اساسی داشت که بدیهی است تحقق یافتنِ این مهم، مستلزم بینشی عمیق، حرفه ای و جهان شمول نسبت به مباحث علمی و عملیِ مهم در حیطه های علوم روانشناختی، اجتماعی و تاب آوری می باشد.

اضلاع مثلث هدف رسانه تاب آوری | خبرگزاری تاب آوری ایران شامل ۱تغییرات و تحولات نوین جهانی و ۲- تفاوتهای فرهنگی اجتماعی بوم زیست های مختلف کشور و نیز مبحث ۳- گسترش چشمگیر پلتفرم های مجازی و جمعیت حاضر ایرانیان در این فضا می باشد.Resilience Media, Resilience News Agency in the Media World

رسانه تاب آوری | خبرگزاری تاب آوری
رسانه تاب آوری | خبرگزاری تاب آوری در دنیای رسانه ای

بر اساس مثلث هدف آنچه رسانه تاب آوری به ازای هر ضلعِ این مثلث هدف مدنظر خواهد داشت شامل: ۱- رصد تغییر و تحولات علمی- پژوهشی حوزه های مختلف علوم روانشناختی و مددکاری اجتماعی خواهد بود. ۲- از حیث تفاوتهای فرهنگی اجتماعی بوم زیست های مختلف کشور و به ازای این ضلع، متناسب سازی و بومی سازی اتودهای نوین آموزشی تاب آوری، مهارتهای زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی را در دستور کار خود دارد و در نهایت، ۳- به ازای ضلع آخر، یعنی گسترش حضور آحاد مختلف جامعه در فضای مجازی، حضوری چندجانبه، مستقیم و غیرمستقیم با هدف تأثیرگذاری، حساس سازی و آگاهسازی اجتماعی از طُرق موردنظر این رسانه می باشد.

رسانه تاب آوری ایران با در اختیار داشتن تیمی علمی و مجرب از متخصصین مددکاری اجتماعی، روانشناسی و جامعه شناسی که سالها در حوزه های مختلف آموزشی و پژوهشی فعال بوده اند، در نظر دارد با نگاهی عمیق به مثلث هدف در جهت عملیاتی سازیِ برنامه های دستور کار این رسانه اقداماتی موثر و ماندگار داشته باشد.Resilience Media, Resilience News Agency in the Media World

درباره رسانه تاب آوری Resilience Media

رسانه تاب آوری ایران talisweb.ir در راستای اهداف مجموعه رسانه های تخصصی مددکاری اجتماعی ایرانیان به همت مدیرکل این رسانه (دکتر جواد طلسچی یکتا) در سال ۱۴۰۲ رونمایی شد و فعالیت خود را آغاز نمود.

این رسانه با زیرساخت های قوی فناوری اطلاعات و پیشرفته ترین ابزارهای اینترنتی مبتنی بر فعالیت خبرگزاری ها فعالیت خود را شکل داد.

رسانه تاب آوری در پی تازه های تاب آوری دنیا: رسانه تاب آوری ایران با برخورداری از تیم تخصصی رسانه ای که متشکل از افرادی که از طریق رسانه های مختلف همکار معرفی گردیدند و همچنین اعضائی برجسته اما فعال در پشت صحنه، فعالیت خود را با رصد لحظه به لحظه تازه های تاب آوری در سطح دنیا آغاز کرد.

رسانه تاب آوری ایران با شناسایی خلاءهای موجود رسانه ای تا قبل از حیات این رسانه، درصدد پرداختن به مباحث کاربردی و عملیاتی ارتقاء تاب آوری در ابعاد گوناگون فردی گروهی و جامعه ای با تأکید بر مددکاری اجتماعی برآمده و تا این لحظه بیش از یکصد یادداشت و مقاله تخصصی از مهمترین و بهترین پایگاههای مرجع تاب آوری دنیا در این پایگه اینترنتی منتشر شده است.

بخش های مختلف رسانه تاب آوری

بخش های مختلف رسانه تاب آوری ایران مبتنی بر تقسیم کار رسانه ای فعالیت می نمایند و هر بخش در اختیار کارگروه ویژه همان حوزه فعالیت می نماید به طوریکه تا این لحظه کارگروههای تخصصی آموزش، پژوهش و مترجمین و چندرسانه ای مهمترین آنها می باشند که به شکل متمرکز به موضوعات مبتنی بر تاب آوری می پردازند.

بر اساس آخرین تصمیمات اخذ شده در اتاق فکر رسانه تاب آوری ایران زمینه سازی های لازم جهت پذیرش و اجرای برنامه های آموزشی تاب آوری برای نهادها و سازمانهای مختلف دولتی و غیردولتی مصوب شده است که به عنوان اولین خروجی از این جلسات، پروپوزال آموزش تاب آوری به دو نهاد دولتی ارائه شده است و در آینده برنامه های آموزشی مربوطه از طریق وبسایت رسانه تاب آوری ایران و نیز پایگاه خبری مددکارنیوز به شکل منظم و برنامه مند پوشش خبری نیز داده خواهند شد.

نشانی رسانه تاب آوری ایران

خاطرنشان می گردد رسانه تاب آوری ایران به نشانی www.talisweb.ir می باشد و در سطح کشور هیچگونه شعبه یا نمایندگی تا این لحظه ندارد. این رسانه با کمال افتخار پذیرای همکاری و همراهی پژوهشگران، محققین و کلیه علاقمندان به مبحث تاب آوری می باشد علاقمندان می توانند از طریق نشانی پست الکترونیک info@talisweb.ir با این رسانه هرگونه ایده های همکاری را به اشتراک بگذارند.

تأکید می گردد مدیرکل و کلیه عوامل دست اندرکاران رسانه تاب آوری ایران بر این باورند که نشانی اینترنتی این رسانه نشانی تاب آوری ایران نیست بلکه صرفاً نشانی این پایگاه اینترنتی بوده و لذا این حق را برای کلیه علاقمندان این حوزه در راستای توسعه و تقویت رسانه های تاب آوری محفوظ می داند و حتی در این خصوص از هرگونه همکاری داوطلبانه دریغ نخواهد داشت.

بنیانگذار رسانه تاب آوری ایران

دکتر جواد طلسچی یکتا بنیانگذار اولین خبرگزاری تاب آوری کشور در بیستم مهرماه سال ۱۳۵۷ چشم به جهان گشود.

وی در سال ۱۳۷۵ در رشته مددکاری اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر اصفهان مشغول به تحصیل شد. پس از فارغ التحصیلی در قالب امریه سربازی در رسته شغلی مددکاری اجتماعی مسئول بند اطفال زندان بندرانزلی شد و طی دو سال فعالیت در این عرصه تجربیات مهمی آموخت به طوریکه وی در گفتگوهای متعددی از این دو سال خدمت در زندان، به عنوان نقطه عطفی در زندگی اش یاد کرده است. وی بلافاصله بعد از اتمام خدمت سربازی به کشور ارمنستان سفر کرد و در رشته موسیقی کلاسیک (ساز پیانو) مشغول به تحصیل شد و با توجه به تسلط بالا به زبان انگلیسی، همزمان با تحصیل در رشته موسیقی در کنسرواتوار کمیتاس ارمنستان (که در آن مقطع زمانی جزء ده کنسواتوار برتر جهانی محسوب می گشت) در رشته روانشناسی بالینی در یکی از دانشکده های خارجی فعال در کشور ارمنستان، تحصیلات تکمیلی خود را در این حوزه آغاز نمود. جواد طلسچی یکتا از همان مقطع زمانی (سال ۱۳۸۳) به روانشناسی مثبت و کارگاه های تخصصی فوق برنامه دانشکده روانشناسی علاقه فراوانی نشان داد و طرح های مختلفی در زمینه تاب آوری روانشناختی (از همان مقطع زمانی) توسط ایشان در آن مرکز علمی تحقیقاتی ارائه شده است. وی پس از اتمام تحصیلات تکمیلی در کشور ارمنستان به ایران بازگشت و با اخذ مجوز رسمی از سازمان بهزیستی استان گیلان در حیطه کلینیک های مددکاری اجتماعی، در فیلدهای متنوع تخصصی همچون توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، ارائه خدمات تخصصی مددکاری و مشاوره به فرزندان امدادبگیر بهزیستی، اجرای طرح های متنوع در زمینه آسیبهای اجتماعی و تدریس در حوزه های مختلف مددکاری اجتماعی و روانشناسی برای جامعه هدف سازمانهای حمایتی فعالیت نمود.

کاری از
نسترن قهرمانی - مشاور رسانه ای خبرگزاری تاب آوری
منبع
Resilience media | Resilience news agency in the media world
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا