پرورش فرهنگ تاب آوری چگونه است

How do you foster a culture of resiliency

پرورش فرهنگ تاب آوری چگونه است

چگونه فرهنگ تاب آوری و درس گرفتن از شکست را پرورش می دهید؟

چرا تاب آوری مهم است

تاب آوری نه تنها برای عملکرد فردی و شادی شما مفید است، بلکه برای انسجام و نوآوری تیم شما نیز مفید است. وقتی ذهنیت تاب آوری را پرورش می‌دهید، به احتمال زیاد شکست را فرصتی برای رشد می‌بینید تا تهدیدی برای هویت یا شهرت خود. همچنین بیشتر احتمال دارد که به دنبال بازخورد باشید، با دیگران همکاری کنید و چالش ها را بپذیرید، نه از آنها اجتناب کنید. این رفتارها می تواند اعتماد، خلاقیت و بهره وری تیم شما و همچنین رضایت و وفاداری مشتری شما را افزایش دهد.

چگونه تاب آوری را مُدل کنیم

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای پرورش فرهنگ تاب‌آوری و یادگیری از شکست، الگوبرداری از آن است. به عنوان یک رهبر، یک همکار یا یک دوست، می توانید نشان دهید که چگونه با شکست کنار می آیید، چگونه از آن یاد می گیرید و چگونه آن را در اقدامات آینده خود به کار می گیرید. همچنین می‌توانید داستان‌های شکست و بهبودی خود را به اشتراک بگذارید و اینکه چگونه آنها رشد شخصی و حرفه‌ای شما را شکل داده‌اند. با انجام این کار، می توانید شکست را به عنوان بخشی از فرآیند یادگیری عادی سازی کنید و دیگران را نیز تشویق کنید که همین کار را انجام دهند.

چگونه از تاب آوری حمایت کنیم

یکی دیگر از راه‌های پرورش فرهنگ تاب آوری و یادگیری از شکست، حمایت از دیگران در تلاش‌هایشان برای غلبه بر شکست‌ها و درس گرفتن از آنهاست. شما می توانید این کار را با ارائه بازخورد سازنده، تصدیق نقاط قوت و دستاوردهای آنها و ارائه تشویق و کمک انجام دهید. همچنین می‌توانید محیطی امن و حمایت‌کننده ایجاد کنید که افراد بتوانند شکست‌ها و آموخته‌های خود را بدون ترس از قضاوت یا تنبیه به اشتراک بگذارند. شما همچنین می توانید به جای تمرکز بر نتایج منفی، درس های آموخته شده و پیشرفت های انجام شده را جشن بگیرید.

پرورش فرهنگ تاب آوری چگونه است
پرورش فرهنگ تاب آوری چگونه است

چگونه تاب آوری را ارتقا دهیم

راه سوم برای پرورش فرهنگ تاب آوری و یادگیری از شکست، ترویج آن به عنوان یک ارزش و هدف در تیم، سازمان یا زندگی شخصی است. شما می توانید این کار را با تعیین انتظارات روشن و واقع بینانه، تعریف معیارهای موفقیت و اندازه گیری پیشرفت و تأثیر انجام دهید. همچنین می‌توانید به تلاش‌ها و رفتارهایی که تاب آوری را نشان می‌دهند، مانند ریسک کردن، امتحان کردن، تکرار کردن و یادگیری، پاداش دهید و شناسایی کنید. همچنین می‌توانید فرصت‌ها و منابعی را برای افراد فراهم کنید تا مهارت‌های تاب‌آوری خود را توسعه دهند، مانند مربیگری، راهنمایی، آموزش یا مراقبت از خود.

چگونه می توان از تاب آوری استفاده کرد

راه نهایی برای پرورش فرهنگ تاب آوری و یادگیری از شکست، استفاده از آن به عنوان منبع مزیت رقابتی و تمایز است. شما می توانید این کار را با استفاده از بینش و بازخورد به دست آمده از شکست در بهبود محصولات، خدمات، فرآیندها یا استراتژی های خود انجام دهید. همچنین می توانید از داستان ها و توصیفات شکست ها و آموخته های خود برای ایجاد اعتماد و اعتبار در بین مشتریان، شرکا یا سهامداران خود استفاده کنید. همچنین می توانید از چالش ها و فرصت های ناشی از شکست برای نوآوری و ایجاد ارزش برای بازار و جامعه خود استفاده کنید. How do you foster a culture of resiliency

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا