چرا تاب آوری سایبری مهم است؟
فهرست عناوین
چرا تاب آوری سایبری مهم است؟
چرا تاب آوری سایبری مهم است؟ برنامه ریزی برای نحوه رسیدگی به طیف وسیعی از مخاطرات سایبری همیشه بهترین روش است. هدف تاب آوری سایبری آمادگی، پاسخگویی و بازیابی سریع از رویدادهای سایبری است. تاب آوری سایبری این امکان را برای یک کسبوکار فراهم میکند که با کمترین اختلال در جریان کار و فرآیندها به فعالیت خود ادامه دهد.
یک طرح اجرایی تاب آوری سایبری بر اساس یک ارزیابی دقیق از مخاطرات سایبری که کسبوکارها احتمالاً تجربه میکنند، ساخته شده است. اینها هم تهدیدهای داخلی، از سوی افرادِ درون سازمانی و هم خطرات خارجی مانند نقض دادهها و حملات باجافزارها را شامل میشود.
چرا تاب آوری سایبری در حال حاضر حیاتیتر است؟
اختلالات گسترده کسب و کارها و گسترش سریع کارها از راه دور (به دلیل بحران بهداشت جهانی)، چالش های امنیتی را برای بسیاری از سازمان ها تشدید کرده است.
این موضوع، نیاز به یک برنامه تاب آوری سایبری مرتبط و قابل اجرا را تشدید می کند. بسیاری از سازمان ها به دنبال راه حل های فناوری برای ارائه تجربیات ایمن، سازگار، جذاب و قابل اعتماد برای کارکنان، مشتریان و شرکای خود هستند.
هدف آنها این است:
- به کارگران قدرت دهید تا با استفاده از هر وسیله ای در هر مکانی امن و سازنده باشند
- بهینه سازی تجربه هر کارگر برای عملکرد، هزینه و امنیت
- گسترش عملیات کلاس سازمانی به منزل و خانواده
- زمینه را برای نیروی کار ترکیبی ایمن در آینده فراهم کنید، جایی که تیم ها می توانند در دفتر یا از راه دور کار کنند.
اهداف تاب آوری سایبری چیست؟
اهداف اصلی طرح تاب آوری سایبری عبارتند از:
به حفظ وضعیت مناسب آمادگی امنیت سایبری جهت پیشگیری یا کاهش خطرات عملکردهای تجاری کمک می کند.
- این موضوع شامل نظارت مستمر امنیتی برای شناسایی و اصلاح حملاتی است که نمیتوان آنها را مسدود کرد.
- توانایی حفظ عملکردهای ضروریِ کسب و کار را در طول یک حادثه مخربِ سایبری فراهم کنید.
- عملکردهای حیاتی کسب و کار را به سرعت پس از نقض بازیابی کنید.
یکی دیگر از اهداف تاب آوری سایبری استفاده از اطلاعات به دست آمده از حملات برای کمک به سازمان برای تطبیق عملکردهای تجاری و قابلیت های سایبری خود برای تاب آوری سایبری است.
مؤلفه های تاب آوری سایبری
امنیت سایبری
امنیت سایبری برای استراتژی تاب آوری سایبری ضروری است. تیمهای امنیت سایبری، همراه با ابزارها و سیاستهای قوی، از طریق نظارت، شناسایی، دفاع متناسب و پاسخ به حملات و نفوذهای مخرب، به محافظت از «اکوسیستم فناوری اطلاعات سازمان -شبکه، سختافزار و دادهها» کمک میکنند.
سیاستها و راهحلهای امنیت سایبری نیز برای حفظ امنیت کارگران (مهم نیست که در کجا کار میکنند) حیاتی هستند.
تحقیقات سیسکو نشان داد که ۹۷ درصد از سازمانها در قاره آمریکا تغییراتی در سیاستهای امنیت سایبری خود – به ویژه برای حمایت از کار از راه دور – از زمان شروع بحران بهداشت جهانی ایجاد کردهاند.
مدیریت ریسک
مدیریت ریسک به دنبال شناسایی ریسک هایی است که می تواند اکوسیستم فناوری اطلاعات سازمان را تحت تأثیر قرار دهد. به عنوان مثال می توان به هک، نقض اطلاعات و جاسوسی فناوری اطلاعات اشاره کرد.
مدیریت ریسک خطرات ناشی از خطای انسانی، خرابی سخت افزارها، بلایای طبیعی و قطع برق را نیز مدنظر قرار می دهد.
تداوم کسب و کار
تداوم کسب و کار، توانایی حفظ دوام عملیاتی و ادامه ارائه خدمات، پس از یک رویداد کوتاه مدت است که کسب و کار را مختل می کند.
تاب آوری سایبری میتواند یک متحد کلیدی در تعقیب سازمان برای تداوم کسبوکارها باشد.
بحران سلامت، تداوم کسب و کار را آزمایش کرده است زیرا این اختلال در مقیاس گسترده و برای مدت طولانی است.
به عنوان بخشی از تقویت تاب آوری سایبری، سازمانها در حال بررسیِ مجدد طرحهای تداوم کسبوکار خود، ارزیابی محدودیتها و توسعه طرحهای تاب آوری تجاری جامعتر هستند.
بازیابی فاجعه
بازیابی فاجعه مجموعهای از فرایندها، ابزارها و سیاستهایی است که یک سازمان میتواند برای راهاندازی و اجرای مجدد عملکردهای حیاتی مأموریت اصلی خود به کار گیرد.
این موارد را می توان در پی یک رویداد فاجعه بار مانند حمله سایبری، قطعی طولانی مدت برق، یا بلایای طبیعی اجرا کرد.