آموزش تاب آوری در هفته مبارزه با موادمخدر

گزارش کارگاه تاب آوری در اعتیاد توسط مدیر و مؤسس رسانه تاب آوری ایران

در هفته مبارزه با موادمخدر سال ۱۴۰۳ طبق روال هر ساله برنامه های آموزشی به مناسبت این هفته، کارگاه تاب آوری در برابر اعتیاد برای گروههای مختلف نظامی فرهنگی اجتماعی صورت پذیرفت.

کارگاه تاب آوری در هفته مبارزه با موادمخدر

گزارش کارگاه تاب آوری در اعتیاد توسط مدیر و مؤسس رسانه تاب آوری ایران

امسال نیز مطابق برنامه های آموزشی سالهای گذشته به مناسبت گرامیداشت هفته مبارزه با موادمخدر، چندین دوره کارگاههای یک روزه تاب آوری برای گروههای مختلف نظامی، فرهنگی و اجتماعی (در نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی) به نمایندگی از سازمان بهزیستی – استان گیلان برگزار شد.

مدرس این مجموعه کارگاههای آموزشی که با موضوع تاب آوری در پیشگیری از اعتیاد صورت پذیرفت، دکتر جواد طلسچی یکتا «مدیر و مؤسس رسانه تاب آوری ایران» بوده اند.

آموزش تاب آوری در هفته مبارزه با موادمخدر
آموزش تاب آوری در هفته مبارزه با موادمخدر

محورهای اصلی کارگاه تاب آوری در برابر آسیبهای اجتماعی با تأکید بر اعتیاد به موادمخدر شامل مفاهیم اساسی تاب آوری، مؤلفه های تاب آوری، مهارتهای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ارتباط آنها با پیشگیری از اعتیاد، نقش تاب آوری در بهبودی از اعتیاد و در نهایت اهمیت سرمایه بهبودی بوده است.

شایان ذکر است آموزش تاب آوری در حوزه های مختلف علی الخصوص آسیبهای اجتماعی که از موارد بسیار مهم می باشد در فصول مخنلف سال به همت رسانه تخصصی تاب آوری ایران و تیم تخصصی این مجموعه صورت می پذیرد.

کوتاه و مختصر درباره اهمیت آموزش تاب آوری

آموزش تاب آوری چیست؟ آموزش تاب آوری شکلی از توسعه حرفه ای است که به کارکنان مهارت های لازم جهت رویارویی با موقعیت های استرس زا یا دشوار را می آموزد. آموزش تاب آوری می‌تواند به توسعه مکانیسم‌های مقابله ای، درک محرک‌های فردی و یادگیری نحوه مدیریت بهتر زمان کمک کند.

این نوع از آموزش های تاب آوری برای کارکنان اغلب شامل فعالیت های مختلفی همچون تمرینات ذهن آگاهی، درمان شناختی- رفتاری، تعیین هدف و حل مسئله می باشد. این فعالیت ها (آموزش تاب آوری) به افراد کمک می کند تا احساسات، افکار و رفتارهای خود را مدیریت کنند تا به تاب آوری روانی دست یابند.

آموزش تاب آوری در هفته مبارزه با موادمخدر
آموزش تاب آوری در هفته مبارزه با موادمخدر

تأثیر آموزش تاب‌آوری این است که به کارکنان کمک می‌کند تا مهارت‌هایی را که برای دستیابی به موفقیت در هر موقعیتی نیاز دارند توسعه دهند. همچنین کارفرمایان را قادر می سازد تا فرهنگ پذیرش و درک و پذیرش خود را پیرامون مباحث مختلف شغلی در محل کار ارتقاء دهند، بدیهی است مجموعه موارد مذکور منجر به افزایش روحیه کارکنان و ارتقاء بهره وری شغلی می گردد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا