کتاب هندسه مددکاری اجتماعی انتقادی

کتاب هندسه مددکاری اجتماعی انتقادی

این کتاب کوشش می­ کند رهیافتی نو به دست دهد که در مددکاری اجتماعی کمتر مورد توجه قرار گرفته. در زمینه­‌ی مددکاری اجتماعی انتقادی به زبان فارسی در ایران کتاب یا مقاله­‌ی جدی­‌ای منتشر نشده و در نوشته­‌های غیرفارسی و دیگر کشورها نیز موضوع مددکاری اجتماعی انتقادی در حاشیه قرار دارد.

این کتاب در هفت بخش تنظیم شده که در هر بخش بحثی جداگانه­ اما مرتبط با حوزه انتقادی مطرح می­‌شود.

بخش اول کلیات را در برمی‌­گیرد و مخاطب را آماده می­‌سازد برای بخش­‌های دیگر کتاب و به همین ترتیب مطالب کتاب از کلیت به جزئیت می­‌رسد بنابراین بخش دوم کتاب به هستی­‌شناسی مددکاری انتقادی که کلیت راه را مشخص می­‌سازد اختصاص یافته. کتاب هندسه مددکاری اجتماعی انتقادی

از آنجا که برای مددکار اجتماعی، زبان یکی از ابزار مهم او در اقداماتش می­‌باشد بخش سوم نیز به زبان مددکار اجتماعی در ساخت انتقادی­‌اش پرداخته شده. بعد از این بخش مباحث به سمت عملی شدن می­‌روند یعنی مددکاری اجتماعی انتقادی از کلیت در می­‌آید و وارد راهبردهای عملی می­‌شود.

در اینجا ابتدا با یک نقد، مباحث شروع می­‌شود و بخش پنجم را به یک پژوهش مفصل در مددکاری انتقادی که مورد مطالعه در آنجا، کارگران و کارمندان هست اختصاص دادیم و بخش ششم را نیز به اقدام مددکاران اجتماعی در سازمان­های مردم­‌نهاد و در هر کدام از این­ها به راهبردهای درخور خودشان اشاره شده.

در این کتاب سعی شده آشنایی مناسبی در حوزه مددکاری انتقادی برای مخاطبان ایجاد شود و مهندسی هرچند­ مقدماتی در ساخت سپهر معرفتی حوزه مددکاری اجتماعی انتقادی صورت بگیرد.

این کتاب، تألیف مجتبی اسلامی هشترودی، به زودی منتشر و روانه بازار کتاب می گردد.

کتاب هندسه مددکاری اجتماعی انتقادی
کتاب هندسه مددکاری اجتماعی انتقادی
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا