سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-06-18
کد خبر: 87035 |
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱ |
48 بازدید
۰
1
پ

در این مطلب به هفت راهکار کاربردی جهت تاب آوری در شرایط اخراج از رسانه ها خواهیم پرداخت.

تاب آوری در شغل رسانه ای

تاب آوری در شرایط اخراج از رسانه ها

معراج علیزاده، دکتری فناوری اطلاعات و مشاور سردبیر رسانه تاب آوری

۱ مثبت بمانید

هنگامی که در حال عبور از آب های خروشان یک شکست شغلی هستید، حفظ لحن مثبت در رسانه های اجتماعی بسیار مهم است. به‌روزرسانی‌هایی را به اشتراک بگذارید که نشان‌دهنده خوش‌بینی و آمادگی شما برای پذیرش فرصت‌های جدید است. بدون در نظر گرفتن جنبه های منفی، وضعیت را بپذیرید. در عوض، بر مهارت ها و تجربیاتی که به دست آورده اید تمرکز کنید و از زمانی که با کارفرمای سابق خود صرف کرده اید ابراز قدردانی نمایید. این رویکرد نه تنها حرفه ای بودن شما را نشان می دهد، بلکه تعاملات و پشتیبانی مثبتی را از شبکه شما جذب می کند.تاب آوری در شغل رسانه ای

۲ رشد را منعکس کنید

از رسانه های اجتماعی برای انعکاس رشد حرفه ای خود و اینکه چگونه این اخراج پله ای به سوی فرصت های بیشتر است، استفاده کنید. بینش هایی را در مورد آنچه از این تجربه آموخته اید و اینکه چگونه مسیر شغلی شما را شکل می دهد به اشتراک بگذارید. در مورد مهارت‌های جدیدی که قصد کسب آن را دارید یا مسیرهایی که در حال کاوش هستید بحث کنید. این موضوع نه تنها نشان می دهد که شما آینده نگر هستید، بلکه از این زمان برای افزایش تخصص خود استفاده می کنید و شما را به یک نامزد جذاب تر برای کارفرمایان آینده تبدیل می کند.

۳ شبکه فعالانه

شبکه در طول دوره گذار کلیدی است. با پیوستن به بحث‌ها، اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط و دستیابی به مصاحبه‌های اطلاعاتی، با ارتباطات رسانه‌های اجتماعی خود درگیر شوید. تخصص خود را ارائه دهید و به دیگران در تلاش های حرفه ای خود کمک کنید. با فعال بودن و حمایت کردن، نه تنها حضور خود را در ذهن ارتباطات خود زنده نگه می دارید، بلکه تمایل خود را برای کمک به حقظ ارزش ها، حتی زمانی که در میانه جستجوی شغل هستید، نشان می دهید.

۴ یادگیری را به اشتراک بگذارید

رسانه های اجتماعی یک پلت فرم عالی برای به اشتراک گذاشتن چیزهایی است که در طول دوره انتقال خود یاد می گیرید. خواه دوره جدیدی باشد که می گذرانید، گواهینامه ای که برای آن کار می کنید یا رویدادی حرفه ای که در آن شرکت می کنید، به شبکه خود اطلاع دهید. به اشتراک گذاشتن تعهدتان نسبت به یادگیریِ مستمر نشان می دهد که شما در حال برداشتن گام های پیشگیرانه برای مرتبط ماندن در زمینه خود و سازگاری با تغییرات هستید، که به ویژه برای کارفرمایان آینده جذاب است.تاب آوری در شغل رسانه ای

۵ کار داوطلبانه

اگر در طول جستجوی شغل جدید داوطلب می شوید، این تجربه را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. اقدام جهت فعالیتهای داوطلبانه، تعهد شما را نسبت به فعال ماندن و کمک به جامعه حتی منهای برخوردار بودن از شغل رسمی نشان می دهد. همچنین به شما این امکان را می دهد که مهارت های جدید را توسعه دهید و به نمایش بگذارید، با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید و احتمالاً درها را به روی فرصت های جدید باز کنید. برجسته کردن کار داوطلبانه می تواند به طور قابل توجهی برند شخصیِ شما را ارتقا دهد و نشان دهد که شما تاب آور و سازگار هستید.تاب آوری در شرایط اخراج از رسانه ها

تاب آوری در شرایط اخراج از رسانه ها
تاب آوری در شرایط اخراج از رسانه ها

۶ برنامه ریزی رو به جلو

در نهایت، در مورد برنامه های خود برای پیشرفت صحبت کنید. بدون افشای بیش از حد استراتژی های شخصی، می توانید در مورد انواع نقش ها یا پروژه هایی که به آنها علاقه دارید و نحوه آماده شدن برای آنها صحبت کنید. این موضوع نه تنها شبکه شما را در مورد اهداف شغلی تان آگاه نگه می دارد، بلکه فرصت های بالقوه ای را نیز فرا می خواند تا با برنامه های آینده شما هماهنگ باشد. این یک راه ظریف برای نشان دادن به استخدام کنندگان و مدیران استخدام است که برای چالش بعدی آماده هستید.تاب آوری در شرایط اخراج از رسانه ها

۷ در اینجا موارد دیگری را باید در نظر بگیرید

این فضایی برای به اشتراک گذاشتن مثال‌ها، داستان‌ها یا بینش‌هایی است که در هیچ یک از بخش‌های قبلی نمی‌گنجد. چه چیز دیگری می خواهید اضافه کنید؟ با ما از طریق بخش «ارتباط با ما» در میان بگذارید.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسانه تاب آوری ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.