شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-04
کد خبر: 86504 |
تاریخ انتشار : ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۳۰ |
36 بازدید
۰
1
پ

اگرچه نوجوانان شما ممکن است بیش از حد شما را تحت فشار قرار دهند، اما باید مدنظر داشت که آنها هنوز نوجوان هستند و می توانند ترس و عدم اطمینان را از استرس های عادیِ مقطع سنیِ نوجوانی و همچنین رویدادهای دنیای اطراف خود به شدت احساس کنند.

تاب آوری دبیرستانی ها

تاب آوری نوجوانان دبیرستانی

کاری از کارگروه مترجمین رسانه تاب آوری ایران

اگرچه نوجوانان شما ممکن است بیش از حد شما را تحت فشار قرار دهند، اما باید مدنظر داشت که آنها هنوز نوجوان هستند و می توانند ترس و عدم اطمینان را از استرس های عادیِ مقطع سنیِ نوجوانی و همچنین رویدادهای دنیای اطراف خود به شدت احساس کنند. یافتن بهترین راه برای ارتباط با نوجوان می تواند دشوار باشد.

هر زمان که می توانید با آنها صحبت کنید، حتی اگر به نظر می رسد که آنها نمی خواهند صحبت کنند. گاهی اوقات بهترین زمان برای صحبت ممکن است زمانی باشد که با هم در ماشین هستید! گاهی اوقات ممکن است زمانی باشد که شما در حال انجام کارهای خانه با هم هستید و به نوجوان خود این فرصت را می دهید که در حین صحبت روی مورد دیگری تمرکز کند. وقتی سؤالاتی دارند، صادقانه و با اطمینان کامل به آنها پاسخ دهید. نظر آنها را در مورد آنچه اتفاق می افتد بپرسید و به پاسخ های آنها گوش دهید.

مکانی را پیدا کنید که نوجوان شما بتواند آنرا به عنوان مکان امن خود تلقی کند، خواه اتاق خواب او باشد یا جایی که آرامش پیدا می کند.

در دبیرستان، احساسات می توانند تشدید شوند و طرد شدن، تمسخر، یا قلدری نیز ممکن است وجود داشته باشد.

یک فضای مخصوص به خود می تواند به عنوان یک مکان ثابت برای آنها باشد که به عنوان فضای خود داشته باشند.

ممکن است فرزندان شما ترجیح دهند به جای گذراندن وقت با شما، با دوستان خود باشند، اما آماده باشید که در مواقعی که به شما نیاز دارند، زمان زیادی را برای خانواده در نظر بگیرید و زمان خانواده را که شامل حال دوستانشان نیز می شود، به آنها اختصاص دهید.

هنگامی که اتفاقات استرس زا در جهان در حال رُخ دادن است، نوجوان خود را تشویق کنید تا اخبار را از تلویزیون، مجلات یا روزنامه ها یا آنلاین دریافت کند. از آنچه می بینند و می شنوند به عنوان یک کاتالیزور برای بحث استفاده کنید.

نوجوانان ممکن است طوری رفتار کنند که احساس می کنند جاودانه هستند، اما در نهایت آنها هنوز می خواهند بدانند که همه چیز خوب خواهد بود.

گفتگوهای صادقانه درباره ترس ها و انتظارات شما می تواند به دانش آموز دبیرستانی تان کمک کند تا ترس های خود را بیان کند.

تاب آوری نوجوانان دبیرستانی
تاب آوری نوجوانان دبیرستانی

اگر نوجوان شما با کلمات و جملات مشکل دارد، او را تشویق کنید که از ژورنال یا هنر برای بیان احساسات استفاده کند.

بسیاری از نوجوانان در این مقطع سنی به دلیل سطوح هورمونی بدن خود احساس بالا و پایین رفتن شدید می کنند.

استرس یا ضربه اضافی می تواند این تغییرات را شدیدتر به نظر برساند.

احساسات و عواطف نوجوانان تان را درک کنید، اما زمانی که نوجوانان به استرس ها با رفتاری خشمگین یا عبوس پاسخ می دهند، قاطع باشید. به فرزندتان اطمینان دهید که همه چیز برای او خوب خواهد بود و شما به دنبال بهترین منافع برای او هستید.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسانه تاب آوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید