یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-19
کد خبر: 86699 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۵۹ |
44 بازدید
۰
2
پ

در زمان‌های تغییر، ما اغلب واکنش‌های استرس‌زای همیشگی خود را بدون به چالش کشیدن آن‌ها انجام می‌دهیم. برای فرار از این چرخه، واکنش های خود را نسبت به استرس دنبال کنید و در نظر بگیرید که آیا آنها معتبر هستند یا خیر. آیا واقعاً کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد، یا به سادگی آخرین باری که کار شما را تحت تأثیر قرار داد را به یاد می‌آورید و احساس می‌کنید ممکن است دوباره این اتفاق بیفتد.

نقشه راه خانه تاب آوری

خانه تاب آوری ایجاد کنیم How to build resilience from home

کاری از کارگروه آموزش در رسانه تاب آوری

تفکر خود را مجدداً تنظیم کنید

در زمان‌های تغییر، ما اغلب واکنش‌های استرس‌زای همیشگی خود را بدون به چالش کشیدن آن‌ها انجام می‌دهیم. برای فرار از این چرخه، واکنش های خود را نسبت به استرس دنبال کنید و در نظر بگیرید که آیا آنها معتبر هستند یا خیر. آیا واقعاً کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد، یا به سادگی آخرین باری که کار شما را تحت تأثیر قرار داد را به یاد می‌آورید و احساس می‌کنید ممکن است دوباره این اتفاق بیفتد.

همچنین، حتماً استرس خود را بیرونی کنید. آن را از شخص خود جدا نگه دارید – خودتان را به عنوان “استرس” توصیف نکنید. در عوض، به سادگی تصدیق کنید که دچار یک دوره استرس هستید و این استرس خواهد گذشت.

روش دیگری که توسط محقق رهبری رابرت جی توماس پیشنهاد شده است، تنظیم مجدد تنش است. خطاها و اشتباهات خود را به عنوان فرصت های یادگیری به جای شکست های مفتضحانه توصیف کنید. به این ترتیب، متوجه خواهید شد که چگونه بر مشکلات غلبه کرده اید، نه با وجود آنها.

فرصت ها را برای تنظیم وضعیت کار و زندگی و تنظیمات خود در آغوش بگیرید

در دفتر کار، احتمالاً در طول زمان فضای کاری شخصی خود را تغییر داده اید تا درست باشد. اکنون، باید این کار را برای فضای کاری منزل خود انجام دهید.

با بهبود فضای فیزیکی خانه (مثلاً با نور بهتر یا یک میز و صندلی جدید) و روش های کاری خود در صورت امکان (مانند یافتن بهترین زمان کار و تنظیم برنامه خود) برای در نظر گرفتن آن راه هایی که برای آسان کردن زندگی تان لازم است بیابید. یا با تعیین اینکه چه زمانی ممکن است نیاز به پیاده روی یا مراقبت از کودک داشته باشید.

آنچه را که برای احساس امنیت بیشتر در کار خود نیاز دارید، مشخص کنید. آیا به استند آپ های مجازی نیاز دارید تا بیشتر بدانید؟ یا نقاط تماس منظم با همکاران برای احساس ارتباط و مشارکت بیشتر؟How to build resilience from home

خانه تاب آوری ایجاد کنیم
خانه تاب آوری ایجاد کنیم

از مسدود کردن زمان استفاده کنید: زمان بسته به طور موثر برای تقسیم‌بندی روزتان

وقتی در دفتر کار می‌کردید، روزتان به‌طور طبیعی تقسیم می‌شد – کار در دفتر باقی می‌ماند، و زمان خانه تعریف می‌شد و راحت‌تر مدیریت می‌شد. اکنون، همه ما باید در نحوه مدیریت زمان تجدید نظر کنیم تا مطمئن شویم که ناخواسته زمانی را که باید صرف موارد دیگر کنیم، قربانی یا از دست ندهیم.

با برنامه‌ریزی فعال و مسدود کردن زمان خود، از هر کاری که باید انجام دهید، دید چشم پرنده‌ای خواهید داشت. این به شما کمک می کند تا وظایف را از هم جدا کنید و اولویت بندی کنید، که به شما کمک می کند تا اتفاقات و رویدادها، کمتر ترسناک یا طاقت فرسا به نظر برسند.

مسدود کردن زمان همچنین می تواند برای محافظت از زمان شما در خارج از محل کار استفاده شود. این فوق العاده مهم است که تعادل کار و زندگی را که برای استراحت و صرف وقت برای روابط و زندگی خانگی خود نیاز دارید، بدست آورید. ممکن است برنامه ریزی برای اوقات فراغت شما غیر منطقی به نظر برسد، اما واقعاً می تواند به شما کمک کند تا مناطقی را که باید زمان بیشتری را در آن صرف کنید، شناسایی کنید.

برای راهنمایی های دقیق تر در مورد نحوه استفاده از این تکنیک، مقاله در مورد مسدود کردن زمان را بررسی کنید.

بیشتر اوقات بیرون بروید

رفت و آمد شما ممکن است دردناک باشد، اما حداقل شما را دو بار در روز بیرون می آورد. اکنون، اگر می‌خواهید کمی وقت بیرون بیاورید، باید فعالانه تلاش کنید تا آن را در برنامه خود قرار دهید.

دو راه آسان برای انجام این کار، برنامه ریزی برای پیاده روی در زمان استراحت ناهار یا راه اندازی «بی صدا کردن مصنوعی» است.

با راه‌اندازی یک «بی‌صدا مصنوعی» (اگر می‌پرسید رفت‌وآمد مصنوعی) قبل و بعد از کار، می‌توانید با پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در اطراف بلوک، زمان بسیار مورد نیاز را در خارج از خانه داشته باشید. همچنین به شما کمک می کند تا از نظر ذهنی به حالت کار بروید و از حالت کار خارج شوید، که می تواند به شما کمک کند زمان خود را بهتر مشخص کنید.How to build resilience from home

یاد بگیرید که خاموش شوید

با توجه به این نکته، ممکن است لازم باشد دوباره به خود بیاموزید که خاموش کردن اشکالی ندارد. کار اداری پایان روز را روشن کرد: مردم شروع به رفتن به منزل کردند و شما مجبور بودید کامپیوتر را خاموش کنید و محل کار را ترک کنید. اما این سیگنال‌ها در خانه وجود ندارند، که می‌تواند خروج از سیستم را دشوارتر کند.

با تبدیل این علائم نگارشی به یک روال آخر وقت، وقت خود را به خانه برگردانید – و وسوسه نشوید که با بررسی ایمیل های خود خطوط را محو کنید.

خانه تاب آوری ایجاد کنیم
خانه تاب آوری ایجاد کنیم

برای خودت وقت بگذار

وقتی در خانه کار می‌کنید، زمان «خاموش» شما اغلب برای سایر مسئولیت‌ها، مانند مراقبت و کمک به کودکان یا انجام کارهای خانه، «روشن» است. در صورت امکان، تمام تلاش خود را بکنید تا زمانی را برای مراقبت از خود و استراحت کامل اختصاص دهید.

شاید از یک نیم ساعت زمان مقدس بدون وقفه در هر روز لذت ببرید، زمانی که می توانید یک حمام طولانی مدت، یوگا یا مدیتیشن انجام دهید، یا حتی یک کتاب را بی سر و صدا بخوانید. هر چیزی که به شما کمک می کند آرامش داشته باشید.

البته، همه نمی توانند این کار را انجام دهند – اما اگر بتوانید، واقعاً دنیایی از تفاوت را در رفاه ذهنی و توانایی تمرکز بر خود ایجاد می کند.

بیشتر با دیگران ارتباط برقرار کنید

بسیاری از کانال‌های ارگانیک برای اجتماعی شدن تا حد زیادی در زندگی روزمره غایب هستند، به این معنی که شما باید تلاش فعالی را برای تأمین نیازهای خود نسبت به معاشرت انجام دهید.

بنابراین مطمئن شوید که به طور منظم با کسانی که به آنها اهمیت می دهید در ارتباط هستید. شاید یک تماس هفتگی با گروه دوستان خود یا یک صبحانه قهوه با همکارانتان ارتباط منظم را برقرار کنید. اگر کسی را در محل کارتان مدیریت می کنید، با او نیز در تماس نزدیک باشید – ممکن است آنطور که به نظر می رسد خوب عمل نکنند. این مطلب در مورد حمایت از رفاه کارکنان نکات بسیار خوبی را در مورد ارتباطات و حفظ شخصیت های متفاوت در ذهن دارد.

اندازه‌های گروه خود را با هم ترکیب کنید. این اتفاق سرگرم کننده است که با همه تماس‌های در سطح بزرگ داشته باشید، اما چت‌های انفرادی برای ایجاد عنصر شخصی‌ترِ اجتماعی شدن مهم هستند.

مهارت های جدید تاب آوری را بیاموزید

در نهایت، از جستجوی اشکال ملموس تر جمع آوری اطلاعات نترسید. جلسات هدایت‌آگاهی روشی فوق‌العاده برای توسعه مهارت‌های جدید از طریق روش‌های مبتنی بر شواهد ارائه می‌دهد.How to build resilience from home

کار در خانه بسیار تغییر کرده است و بسیاری از شیوه های سلامت روانی را که ما در طول زمان توسعه داده ایم قطع نموده است. اما به جای سوگواری از دست دادن، از این فرصت استفاده کنید تا راه‌های جدید و بهتری برای مدیریت سلامت روان و رفاه خود بیابید.

تاب آوری خود را تقویت کنید و به اطرافیان خود کمک کنید تا تاب آوری خود را نیز بهبود بخشند. اگر می توانید به دیگران مراجعه کنید. همکاران، خانواده و دوستان شما نیز به کمک نیاز خواهند داشت، زیرا آنها درگیر مشکلات مشابهی خواهند بود.

ایجاد تاب آوری و رفاه در فضای کاری خود را با کسب و کار آرام آغاز کنید. آرام با مجموعه ای متنوع از ابزارها متناسب با چالش های روزمره، چیزی را برای همه ارائه می دهد.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسانه تاب آوری اجتماعی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید