پیام یکی از تسهیلگرانِ چهارمین دوره تخصصی Case Management

05-15-1به نام مددکار و دادیار اهالی دنیا؛ پیش از عرض ادب، سلام، و قبل از ارائه کلام پیشکش احترام، خدمت شما مخاطبین عزیز و فرهیخته.
با یاد و سپاس از همه ی کسانی که با وجدانی بیدار در این روزگار کار میکنند و به کارشان دل می دهند، ایده می دهند، فکر می کنند، گاهی هم تا پای جان، اما به معنایی زلال امرار معاش می کنند.
رضوان درخشنده هستم، کارشناس مددکاری اجتماعی و کارشناس ارشد جامعه شناسی، مدیر مسئول کلینیک مددکاری اجتماعی پناه در شهرستان ساوه از استان مرکزی که به مدت هشت سال است که در این حوزه مشغول به فعالیت هستم و در حال حاظر نیز به عنوان مجری طرح کاهش طلاق در شهرستان ساوه ارائه خدمات میکنم.
در همین ابتدای صحبت تشکر از شما که فضا و زمانی را در اختیار بنده قرار دادید تا به عنوان یکی از شرکت کنندگان در دومین مرحله ی دوره ی آموزشیِ دانش افزاییِ مددکاران و مداخلات تخصصی طلاق که در مشهد مقدس که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد و همچنین در حال حاضر به عنوان یکی از سوپروایزرهای گروه آموزشی این دوره (گیلان) ارائه نظر داشته باشم.
دوره ای که چه در طول برگزاری دوره و چه در زمانی که برای افزایش آگاهی و اجرای آموخته ها به صورت عینی و عملی از فضای رسمی آموزش دور بودیم باز هم با رغبت و علاقه به دنبال انجام فعالیت ها و تجربه و لمس آموخته هایمان بودیم. این دوره با ۶۰۰ ساعت آموزش و دو دوره ی دو هفته ای و سه ماه کارورزی طراحی شده بود که یکی از خواص ویژه ی این دوره ی آموزشی دوره کارورزی و کار با سوپروایزرهای آن بود.

یکی دیگر از ویژگی مهم این دوره که همانا طولی بودن و پیگیری های متداول طی زمانی طولانی بود سبب شد فضایی فوق العاده صمیمی و در عین حال علمی در میان شرکت کنندگان و مسئولین و اساتید و برگزار کنندگان برقرار گشته که خود تأثیر بسزایی در لمس اهمیت موضوع طلاق و اهمیت تلاش برای بهتر بودن در این حوزه برایمان به همراه داشت. با شرکت در این دوره بود که یک بار دیگر دریافتم که میتوانم متخصص تر باشم و تأثیر آن را در فعالیت خودم بیشتر و بیشتر لمس میکردم و جایگاه خود را به عنوان یک مددکار متخصص و یک مدیر مورد پیدا کردم.
این دوره با بهترین هدف ممکن، نه صرفاً جهت داشتن مستندات، نه برای دادن آمار و اجرای نمادین یک طرح، بلکه با هدف دانش افزایی جدی و همچنین آموزش تخصصی مددکاران برای کاهش آمار طلاق توسط بهزیستی کشور، دفتر توانمندسازی و مجریان طرح جناب آقای مسعودی و سرکار خانم دکتر عرشی طراحی شده بود، تلاش برای درست اجرا شدن این آمورش با پیگیریهای بسیار جدی جناب آقای دکتر صدیق به نمایندگی از دفتر توانمندسازی خانواده و زنان و سرکار خانم کریمی که در دوره گیلان در خدمت ایشان بودیم بسیار ستودنی بود که با تلاش این بزرگان و اساتید دوره، این هدف با تکیه به اصل دانش افزایی و افزایش توانایی توانست به بهترین شکل نتیجه بخش باشد. در پایان بر خود واجب میدانم از بهزیستی کشور که این فرصت را ایجاد کردند تشکر و قدردانی داشته باشم و امیدوارم نظیر این دوره ها در زمینه های دیگر نیز همچنان طرح ریزی و اجرا شود.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران

مرکز پژوهش های فرهنگی اجتماعی در رسانه تاب آوری ایران

رسانه تاب آوری ایران

رسانه تاب آوری ایران، اولین رسانه تاب آوری اجتماعی، مرجع رسمی آموزش، پژوهش، نشر کتاب، یادداشتها و مقالات تاب آوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا