سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-21
کد خبر: 86001 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۰۳ |
115 بازدید
۰
3
پ

آکادمی تاب آوری در عمل تانزانیا جوانان را با ابزارها، دانش و مهارت ها آموزش می دهد تا به مهم ترین چالش های شهری جهان رسیدگی کنند و راه حل هایی برای توسعه شهری تاب آور کشف کنند.

راه حل هایی برای توسعه شهری تاب آور

آکادمی تاب آوری در عمل

کاری از کارگروه رصد رسانه تاب آوری

آکادمی تاب آوری تانزانیا جوانان را با ابزارها، دانش و مهارت های روز آموزش می دهد تا به مهم ترین چالش های شهریِ جهان بپردازند و راه حل هایی برای توسعه شهری تاب آور کشف کنند.

تمرکز قوی بر روش‌ها و شیوه‌هایی است که بر ابزارها و فن‌آوری‌های مبسوط، مقرون به صرفه و قابل انطباق محلی تکیه دارند، که مشارکت محلی در نقشه‌برداری، نظارت و درک بهتر محیط شهری، شناسایی ریسک‌ها و فرصت‌ها، کاهش ریسک و بهبود مدیریت و پاسخگویی به شرایط اضطراری در دوره آینده، رویدادهای جدید هیجان انگیز، مجموعه داده ها، تحقیقات و نوآوری ها را در این سلسله مطالب گزارش خواهیم کرد. لطفا در جریان باشید!

ظرفیت سازی توسط آکادمی تاب آوری از طریق چندین فعالیت

داده های جدید از طریق پایگاه داده خطر آب و هوا، یک پلت فرم geonode، به طور آشکار قابل دسترسی هستند.

مفاد آموزش الکترونیکی از طریق پلتفرم آموزشی Digicampus آماده و به صورت آشکار در دسترس قرار می گیرند

یک برنامه بزرگ قرار دادن صنعتی هر ساله انجام می شود تا دانشجویان، ابزارها و مهارت های جدید را در عمل بیاموزند.

از طریق یک برنامه تحقیق و نوآوری جدید، ابزارها و نوآوری های نوین مورد بررسی قرار می گیرند، با شرایط محلی سازگار می شوند و مورد آزمایش قرار میگیرند.

هنگامی که این مراحل موفقیت آمیز بودند، این نوآوری ها از طریق انتشار مجموعه داده های جدید، توسعه دوره ها و مهارت های جدید جهت آموزش در کار عملی به سه فعالیت دیگر گنجانده می شوند.

در ماه‌های آینده، تعدادی صفحات وب در مورد فعالیت‌ها، نتایج و تأثیرات آکادمی تاب‌آوری منتشر خواهد شد.

آکادمی تاب آوری در عمل
آکادمی تاب آوری در عمل

نحوه کار و تأثیرات آن را ارائه خواهیم داد:

  • روایت های تاثیر: آکادمی تاب آوری از نظر نوآوری ها، مشاغل جدید، خدمات جدید، تصمیم گیری های بهتر در تانزانیا به چه اتفاقاتی منجر می شود؟ روایات کاربران داده ها، کاربران خدمات برای جمع آوری داده ها به صورت محلی با دستگاه های محلی، ابزارها و دانش مبسوط  از سازمان های غیردولتی، دولت ها، مشاوران بین المللی و دانشگاه ها.
  • داستان ها و روایت های داده: چه مجموعه داده های جدیدی را از طریق پروژه های دانشجویی، مکان های صنعتی، آزمایش های نوآوری ایجاد کردیم؟ اینها چگونه توسعه یافتند و چه موارد استفاده بالقوه ای دارند؟
  • روایت رویدادها: چه اتفاقی در گنجاندن برنامه های صنعتی، وبینارها، آموزش ماژول‌ها می‌افتد، تجربیات حاصل از این رویدادها توسط دانشجویان، پزشکان و سایر ذینفعان چیست؟
  • روایت های تحقیق و نوآوری: بر روی چه نوآوری های جدید هیجان انگیز، مقرون به صرفه، مقیاس پذیر و قابل استقرار محلی کار می کنیم؟ ما ابزارهای جدیدی را برای بررسی، نظارت یا جمع آوری داده ها، نوآوری ها در مُدل سازی و درک تاب آوری شهری، و تحقیق در کاربردهای موارد استفاده پوشش خواهیم داد.

سه وبگاه اولیه موارد انتظار موضوعات زیر را پوشش خواهند داد:

  • زوایت رویداد: اهمیت جایگاه‌های صنعتی برای توسعه مهارت و مشاغل. در این داستان تجربیات دانش‌آموزان را در کسب مهارت‌های جدید نقشه‌برداری نشان خواهیم داد و اینکه چگونه این به شکل‌دهی فرصت‌های شغلی آینده‌شان کمک می‌کند.
  • روایت های تحقیق و نوآوری: تبدیل یک دوربین ساده به یک سرویس هشدار سیل، گزارشی از یک مطالعه کارشناسی ارشد که به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه دوربین های مداربسته ساده می توانند به عنوان یک ابزار قدرتمند نظارت بر جریان رودخانه استفاده شوند.
  • روایت تاثیر: استفاده از تجهیزات جدید جی‌پی‌اس ارزان‌قیمت جهت جمع‌آوری پروفایل رودخانه برای مُدل‌سازی سیل با دقت بی‌سابقه‌. ما نشان می‌دهیم که تحقیقات در نقشه‌برداری GPS کم‌هزینه، منجر به یک سرویس نقشه‌برداری جدید در مدت حدود یک سال شده است.

در مطالب بعدی جزییات دیگری از این پروسه اطلاع رسانی خواهد شد.

آکادمی تاب آوری در عمل تانزانیا
آکادمی تاب آوری در عمل تانزانیا
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسانه تاب آوری اجتماعی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید