چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-08
کد خبر: 86082 |
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳ |
132 بازدید
۰
1
پ

ارزش ها و باورهای معنوی و تاب آوری در بهبودی اعتیاد: در فرآیند بازیابی، اعتقاد به امکانِ تغییر و تحول، قدرت گرفتن از یک نیروی برتر یا تکیه بر اصول معنوی می تواند این حس ارزشمند امید را القا کند که بهبودی حتی در سخترین زمان ها نیز قابل دستیابی می باشد.

معنویت و تاب آوری در اعتیاد

ارزش ها و باورهای معنوی و تاب آوری در بهبودی اعتیاد

کارگروه مترجمین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران

فرض کنیم که من می بایست از مصرف مواد مخدر و الکل خودداری کنم و از اهداف و ویژگی هایی برخوردار باشم که بسیار باشکوه هستند. اهداف و ویژگی هایی که تمایل من را نسبت به این موارد تحت الشعاع قرار می دهند.

در این صورت، من می بایست در وهله اول انسان باشم و در کنار سایر خصوصیات فیزیولوژیکیِ انسانی، جهت برتری تلاش نمایم. به یاد داشته باشیم که برای رسیدن به برتری، لازم است زمانی را صرف تمرینات و توسعه مهارت های جدید کنیم.

در این مرحله، با به اشتراک گذاشتنِ افکارم در مورد این ایده، ذهن و مغزم را درگیر می کنم.

در اینجا نکاتی وجود دارند که من با مدنظر قرار دادن آنها سعی کرده ام عادت برتری را ایجاد کنم:

● ایده های جدید را کشف کنم.

● بیش از هر زمان دیگری لازم است تلاش کنم.

● ریسک می کنم.

● اطرافم را با افراد مثبت پر می کنم.

● یک ارتباط قابل اعتماد با یک مربی ایجاد می کنم.

بیاییم موضوع را آسانتر کنیم! “معنوی” به معنای – هر چیزی غیر فیزیکی است.

در مثالی ساده: موارد معنوی و غیر مادی شامل ایده‌ها، کیفیت‌هایی مانند اعتماد، انتزاع‌هایی مانند دموکراسی یا آزادی، رویاها در هنگام خواب، نظریه‌هایی مانند نسبیت، قوانین گرانش، اعتقادات به دین، کلمات و اعداد هستند.

موارد معنوی، ایده های الهام شده ای مانند آگاهی از مفهوم “یک” هستند. این ایده در ذهن من، ذهن شما و ذهن همه است. توصیف شما از مفهوم “یک” می تواند با توصیف من یا هر شخص دیگری متفاوت باشد.

مجموعه‌ای از ایده‌ها از معنای «یک» در سیناپس‌های عصبی که استفاده از حافظه آگاهانه را تقویت می‌کنند، جایگاهی را اشغال می‌نماید.

نسل های مختلف بشر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. مشکلاتی همچون جنگ، قحطی، بیماری و مرگ، افسانه چهار سوار سنتی آخرالزمان را تداعی می کند. علاوه بر این، آلودگی های پلاستیکی، آلودگی هوا و گازهای گلخانه ای ما را بیش از پیش آزار می دهند. موارد شگفت انگیز و پرسش، عشق، شگفتی، لذت، کشف، امید و وحدت انسانی در درون انسان هاست.

ارزش ها و باورهای معنوی و تاب آوری در بهبودی اعتیاد
ارزش ها و باورهای معنوی و تاب آوری در بهبودی اعتیاد

اعتقادات و اعمال معنوی می تواند امید و ایمان را تقویت کند

در فرآیند بازیابی، اعتقاد به امکانِ تغییر و تحول، قدرت گرفتن از یک نیروی برتر یا تکیه بر اصول معنوی می تواند این حس ارزشمند امید را القا کند که بهبودی حتی در سخترین زمان ها نیز قابل دستیابی می باشد.

همین مفاهیم امید و ایمان می توانند تاب آوری را تقویت کرده و حمایت لازم را جهت عبور از فراز و نشیب های بهبودی اعتیاد فراهم نماید.

ما در مورد اعتیاد می نویسیم، در صورت تمایل در مورد این شرابط خاص بیشتر مطالعه کنید، مطالعه مقالاتی از نویسندگان رسانه های مختلف همچون مدیسون چنی، سوشانت گانگان، فیلیس آنترشوتز، اشلی نیل، دایانا لئوتا، کینلی اسلاید، و کشیش شری هلر، LCSW، RSW.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسانه تاب آوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید