بستن در یک رابطه به چه معناست؟

تاب آوری در برابر بسته شدن در شرایط جدایی چگونه است؟

بستن در یک رابطه به چه معناست؟ درک اینکه بسته بودن در یک رابطه چیست می تواند به شما و طرف مقابل کمک کند تا به رو جلو حرکت کنید. تاب آوری فردی و سلامت روانی را بهبود می بخشد، باعث بهبودی می شود و می توانید برای پیدا کردن یا بستن گام بردارید.

بستن در یک رابطه به چه معناست؟

تاب آوری در برابر بسته شدن در شرایط جدایی چگونه است؟

بسته شدن ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. دکتر بت ریبارسکی، استاد ارتباطات بین فردی با تخصص در روابط عاشقانه، توضیح می دهد که بسته شدن در نهایت درک و پذیرش این نکته است که یک رابطه پایان یافته است و اغلب شامل دلیلی برای پایان یافتن آن است.

Sal Raichbach، مددکار اجتماعی بالینی دارای مجوز و مدیر ارشد بالینی در Haven Health Management، توضیح می دهد: “بسته شدن آن احساس کامل بودن و نهایی بودن است که با پایان یک رابطه به وجود می آید.”

Raichbach اضافه می کند که بسته شدن به شما امکان می دهد بهتر بفهمید بین شما و شریک زندگی تان چه اتفاقی افتاده است. فقدان سؤالات یا تردیدهای طولانی می تواند به شما کمک کند تا بعد از جدایی به زندگی ادامه دهید.

درک اینکه بسته بودن در یک رابطه چیست می تواند به شما و طرف مقابل کمک کند تا به رو جلو حرکت کنید. تاب آوری فردی و سلامت روانی را بهبود می بخشد، باعث بهبودی می شود و می توانید برای پیدا کردن یا بستن گام بردارید.

نمونه هایی از بسته شدن در یک رابطه

برخی از نمونه های بسته شدن عبارتند از:

  • دریافت پاسخ به سوالات شما
  • درک اینکه چرا این اتفاق افتاد
  • پذیرش شرایط
  • قادر به گذراندن زمان طولانی بدون فکر کردن به شخص دیگر
  • یادگیری از موقعیت و تجربه رشد خود
بستن در یک رابطه به چه معناست؟
بستن در یک رابطه به چه معناست؟

نحوه بستن پس از جدایی

اگر می‌خواهید بعد از جدایی از هم جدا شوید، کارهایی وجود دارند که می‌توانید انجام دهید، از جمله:

۱. بخواهید صحبت کنید

تماس گرفتن با طرف مقابل برای بحث در مورد آنچه اتفاق افتاده و پرسیدن سؤالات می تواند به شما کمک کند تا بتوانید بسته شوید. بهتر است از تماس چندباره خودداری کنید زیرا می تواند روند بهبودی را مختل کند.

صحبت کردن با طرف مقابل تنها راه برای یافتن بسته نیست، بنابراین اگر آنها نمی خواهند صحبت کنند، می توانید روی روش های مختلف تمرکز کنید.

۲. قبول کنید ممکن است پاسخی دریافت نکنید

پذیرش آزادی و توانمندسازی است.

زمانی که یک رابطه به پایان می رسد و شما پاسخ های مورد نظر خود را دریافت نمی کنید، پیدا کردن بسته شدن ممکن است سخت باشد. اگر این اتفاق برای شما افتاده است، پذیرش اینکه ممکن است هرگز پاسخ برخی از سوالات خود را ندانید می تواند کمک کننده باشد.

۳. بازتاب خود و رشد شخصی را در نظر بگیرید

پس از پایان یک رابطه، گذراندن زمان برای خود اندیشی می تواند به شما کمک کند تا خود و آموخته های خود را درک کنید.

خود اندیشی می تواند به رشد فردی و بهبود خود منجر شود و تمرکز شما را روی مصائب عاطفی تان بیشتر منحرف کند.

۴. همدلی را تمرین کنید

عصبانی بودن اشکالی ندارد، اما تمرین همدلی می تواند تفاوت ایجاد کند. یکی از راه‌های انجام این کار، در نظر گرفتن احساسات و موقعیت طرف مقابل است. این نکته می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید چرا اتفاقات به همان شکلی که رخ داده اند، به شما کمک می کند بهبود پیدا کنید و به جلو بروید. What Does it Mean to Get Closure in a Relationship

۵. روی بخشش تمرکز کنید

گاهی اوقات، رها کردنِ احساسات منفی در مورد پایان رابطه سخت است. این احساسات می تواند نسبت به خود یا شخص دیگر باشد.

در هر صورت، می تواند شما را از یافتنِ بسته شدن و آرامش باز دارد. در نظر داشته باشید که همه کسانی که درگیر هستند را ببخشید تا هر گونه موانعی که شما را عقب نگه می دارد آزاد کنید.

تاب آوری در برابر بسته شدن در شرایط جدایی چگونه است؟
تاب آوری در برابر بسته شدن در شرایط جدایی چگونه است؟

۶. به سیستم پشتیبانی خود مراجعه کنید

شما مجبور نیستید همه چیز را به تنهایی پشت سر بگذارید، و روی آوردن به سیستم پشتیبانی خود نشان می دهد که به اندازه کافی قوی هستید تا به جلو بروید. دوستان و عزیزان مورد اعتماد شما می خواهند به شما کمک کنند و وقتی این کار را انجام دهید احساس بهتری خواهید داشت.

۷. با یک درمانگر صحبت کنید

در حالی که مراجعه به دوستان و عزیزانتان مفید است، یک درمانگر می تواند کمک کند. وقتی با یک متخصص صحبت می‌کنید، آنها می‌توانند به شما کمک کنند روش‌ها و تکنیک‌هایی را پیدا کنید که بسته شدن را تشویق می‌کنند.What Does it Mean to Get Closure in a Relationship

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا