چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-08
کد خبر: 86008 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱ |
128 بازدید
۰
1
پ

توانمندسازی زنان با تاب آوی برای غلبه بر ناملایمات: در حالی که هشتگ #روز بین‌المللی زنان را جشن می‌گیریم، بیایید لحظه‌ای از زنان شگفت‌انگیزی که با مقاومت و قدرت با طوفان‌های زندگی روبرو می‌شوند، قدردانی کنیم.

روز جهانی زن و تاب آوری زنان

توانمندسازی زنان با تاب آوی برای غلبه بر ناملایمات

کارگروه مترجمین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران

در حالی که هشتگ #روز بین‌المللی زنان را جشن می‌گیریم، بیایید لحظه‌ای از زنان شگفت‌انگیزی که با مقاومت و قدرت با طوفان‌های زندگی روبرو می‌شوند، قدردانی کنیم.

تاب آوری یک ویژگی حیاتی است که ما را قادر می‌سازد تا از شکست‌ها و چالش‌ها عقب نشینی کنیم، از آنها درس بگیریم و متقابلاً قوی‌تر ظاهر شویم. تاب آوری فقط مقاومت در برابر طوفان های زندگی نیست. بلکه در مورد استفاده از این موضوع به عنوان فرصتی برای رشد است.

نگارنده این یادداشت به عنوان یک زن هندی آمریکایی در صنعت فناوری اذعان داشته است که تاب آوری سنگ بنای سفر من بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: مادرم سه اصل را به من القا کرد که در طول زندگی من راهنمای من بوده اند: ۱. زنده بودن در ۲۵ سالگی، ۲. مستقل بودن و ۳. کمک معنادار به جامعه.

اولین اصل، زنده بودن در ۲۵ سالگی، ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما معنای عمیق تری دارد. این اصل بر اهمیت مراقبت از خود، اجتناب از خطرات و اشتباهاتی که می تواند کشنده باشد، تأکید می کند. این اصل یادآوری این نکته است که سلامت و تندرستی خود را در اولویت قرار دهیم و از زمانی که در اختیار داریم نهایت بهره را ببریم.

توانمندسازی زنان با تاب آوی برای غلبه بر ناملایمات
توانمندسازی زنان با تاب آوی برای غلبه بر ناملایمات

اصل دوم، مستقل بودن، توانایی حمایت از خود بدون وابستگی به کسی است. به همین دلیل است که دریافت آموزش های تاب آوری، به ویژه برای زنان، مهم است.

اصل سوم، کمک معنادار به جامعه، پرداختن به این موضوع در تمامیِ ابعاد آن. این مورد شامل ذغذغه مندی جهت حمایت از زنان دیگر، بالا بردن سطح علمی و اجتماعیِ یکدیگر و نیز ایجاد یک جامعه توانمند است.

ما به عنوان زن می توانیم تأثیر قابل توجهی در جامعه بگذاریم و این اصل یادآوری این نکته است که از استعدادها و توانایی های خود برای ایجاد تغییرات مثبت استفاده کنیم.

ما به عنوان یک زن، اغلب با چالش های منحصر به فردی روبرو هستیم، اما مجبور نیستیم به تنهایی با آنها روبرو شویم.

ما می توانیم از یکدیگر قدرت بگیریم و جامعه ای مملو از حمایت و توانمندسازی بسازیم.

بیایید برای یکدیگر الهام بخش شویم تا تاب آور باشیم، رویاهای خود را دنبال کنیم و بر موانع موجود غلبه نماییم. ما با هم می توانیم پیشرفت های چشمگیری در جهت دستیابی به حقوق مان داشته باشیم.

توانمندسازی زنان با تاب آوی برای غلبه بر ناملایمات
توانمندسازی زنان با تاب آوی برای غلبه بر ناملایمات

(این پیام متناسب با شغل نگارنده این یادداشت می باشد) پیامی به به نسل بعدیِ زنان فعال در عرصه فناوری، من شما را تشویق می‌کنم که STEM را کشف کنید، خود را باور داشته باشید و گام‌های جسورانه به سوی رویاهای خود بردارید.

 بیایید با هم، جامعه ای مملو از حمایت و توانمندسازی بسازیم، الهام بخش نسل بعدی مان باشیم و توانمندی را در پاسخ به طوفان های زندگی انتخاب کنیم.

بیایید زنان شگفت‌انگیزی را که پیش از ما آمده‌اند، پیشرفت‌هایی که به دست آورده‌ایم و کارهایی که در پیش داریم به یاد بیاوریم.

بیایید مقاومت، قدرت و اراده همه زنانی را که با طوفان های زندگی روبرو و قوی تر ظاهر می شوند، جشن بگیریم.

در این روز جهانی زن، من می خواهم همه زنان را تشویق کنم که از این مناسبت به عنوان پایه ای برای ایجاد تاب آوری استفاده کنند.

توانمندسازی زنان با تاب آوی برای غلبه بر ناملایمات
توانمندسازی زنان با تاب آوی برای غلبه بر ناملایمات

بیایید از یکدیگر حمایت کنیم، یکدیگر را توانمند کنیم و برای یکدیگر الهام بخش باشیم تا برای عظمت تلاش کنیم. ما می توانیم یکدیگر را بالا ببریم و جامعه ای از قدرت و همبستگی ایجاد کنیم. با هم می توانیم بر هر چالشی غلبه کنیم و به آرزوهایمان برسیم.

یادداشتی از آرونا راویچاندران Aruna Ravichandran

SVP و مدیر ارشد بازاریابی | برگرفته از یادداشت ایشان در linkedin

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسانه تاب آوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید