پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-09
کد خبر: 86386 |
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷ |
61 بازدید
۰
2
پ

مراقبت از خود، عمل مراقبت از سلامت جسمی، روانی و عاطفی شماست. این موضوع به شما کمک می کند تا از استرس، خستگی و بیماری جلوگیری کرده و یا کاهش دهید و رفاه، انرژی و بهره وری خود را افزایش دهید. خودمراقبتی نیز نشان می دهد که برای خود و کارتان ارزش و احترام قائل هستید و قربانی و ماشینی نیستید.

مراقبت از خود را تمرین کنید

بهترین استراتژی‌ها برای ایجاد تاب‌آوری در متخصصین کُنشگری اجتماعی

کاری از کارگروه مترجمین رسانه تاب آوری ایران

از خودتان مراقبت کنید

مراقبت از خود، عمل مراقبت از سلامت جسمی، روانی و عاطفی شماست. این موضوع به شما کمک می کند تا از استرس، خستگی و بیماری جلوگیری کرده و یا کاهش دهید و رفاه، انرژی و بهره وری خود را افزایش دهید. خودمراقبتی نیز نشان می دهد که برای خود و کارتان ارزش و احترام قائل هستید و قربانی و ماشینی نیستید.

برای تمرین مراقبت از خود، می توانید عادات سالمی همچون خوب غذا خوردن، خواب کافی، ورزش منظم و آرامش را در پیش بگیرید. شما همچنین می توانید حد و مرزهایی را تعیین کنید، وظایف خود را اولویت بندی کنید، در صورت نیاز آنها را تفویض اختیار کنید یا نه بگویید، و به استراحت و مرخصی بپردازید.

ذهنیت رشد را پرورش دهید

ذهنیت رشد این باور است که شما می توانید مهارت ها و توانایی های خود را از طریق تلاش و بازخورد بهبود بخشید. این موضوع به شما کمک می کند تا چالش ها را بپذیرید، از اشتباهات درس بگیرید و به دنبال فرصت هایی برای رشد باشید.

طرز فکر رشد همچنین باعث ایجاد حس هدف و معنامندی در کار شما می شود که می تواند به شما انگیزه دهد تا بر موانع غلبه کنید و اهداف خود را دنبال نمایید. برای پرورش ذهنیت رشد، می توانید شفقت به خود را تمرین کنید، اهداف واقع بینانه و دست یافتنی تعیین کنید، به دنبال بازخورد سازنده باشید و پیشرفت و دستاوردهای خود را جشن بگیرید.

یک شبکه حمایتی بسازید

شبکه حمایتی، شامل گروهی از افراد می شود که ارزش‌ها، دیدگاه‌ها و اشتیاق شما را جهت تأثیرگذاری اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. آنها می توانند از شما حمایت عاطفی، عملی و حرفه ای همچون گوش دادن، همدلی، مشاوره، راهنمایی و همکاری داشته باشند.

یک شبکه حمایتی همچنین می تواند به شما کمک کند تا با استرس، تنهایی و فرسودگی شغلی کنار بیایید و به شما انگیزه دهد که ادامه دهید و رشد کنید.

برای ایجاد یک شبکه حمایتی، می توانید با همکاران، همسالان، مربیان، دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کنید و به انجمن ها و شبکه های آنلاین یا آفلاین مرتبط با حوزه مورد علاقه خود بپیوندید.

از دیگران بیاموزید

یادگیری از دیگران عبارت است از جستجو و به کارگیری دانش، مهارت ها و تجربیات دیگرانی که با چالش ها و فرصت های مشابه یا متفاوتی در کار تأثیرگذاری اجتماعی مواجه شده اند. این موضوع به شما کمک می کند تا دیدگاه ها، بینش ها و ایده های جدیدی به دست آورید و از دام ها و اشتباهات رایج اجتناب کنید یا بر آنها غلبه نمایید.

یادگیری از دیگران همچنین شما را در معرض رویکردها و راه حل های متنوع و نوآورانه قرار می دهد و شبکه و فرصت های شما را گسترش می دهد.

برای یادگیری از دیگران، می‌توانید کتاب‌ها، مقالات، وبلاگ‌ها، پادکست‌ها یا مطالعات موردی بخوانید، در وبینارها، کارگاه‌ها یا دوره‌ها شرکت نمایید، یا با مربیان، کارشناسان یا الگوها ارتباط برقرار کنید.

استراتژی های ایجاد تاب آوری برای کُنشگران اجتماعی
استراتژی های ایجاد تاب آوری برای کُنشگران اجتماعی

عدم اطمینان را در آغوش بگیرید

پذیرش عدم قطعیت، اقدام به پذیرش و انطباق با موقعیت های غیرقابل پیش بینی و پیچیدگی کار کُنشگری اجتماعی است. این موضوع به شما کمک می کند تا اضطراب، ترس و ناامیدی را کاهش دهید و کنجکاوی، خلاقیت و انعطاف پذیری و تاب آوری را ارتقاء بخشید.

پذیرش عدم اطمینان همچنین شما را قادر می سازد تا از فرصت ها استفاده کنید، ایده های جدید را محک بزنید و از شکست ها درس بگیرید.

برای پذیرش عدم قطعیت، می‌توانید احساسات خود را تأیید و ابراز کنید، پیش‌فرض‌ها و انتظارات خود را به چالش بکشید، بر روی آنچه می‌توانید کنترل و تحت تأثیر قرار دهید تمرکز کنید و برای سناریوها و نتایج مختلف برنامه‌ریزی کنید.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسانه تاب آوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!