تابآوری سازمانی رسانهای خبری
Organizational Resilience of News Media
تابآوری سازمانی رسانهای خبری
معرفی مقالات و پژوهش های تاب آوری
زمینه و هدف: بلایای طبیعی از جمله مخاطراتی هستند که میتوانند در صورت وقوع در یک محیط به بحران تبدیل شوند. این بحرانها اگر در محیط پیرامونی یک سازمان رسانهای خبری رخ دهند، سبب میشوند تا این سازمانها دچار بحران سازمانی شده و در انجام مسئولیت اجتماعی خود ناکام بماند؛ لذا این مقاله به ارائه مفهوم جدیدی از تابآوری سازمانهای خبری در بحرانهای طبیعی پرداخته است.
روش: روش پژوهش حاضر توصیفی- تحلیلی است و دادههای مورد نیاز این مقاله به کمک مطالعه اسنادی- کتابخانهای جمعآوری گردیده است؛ برای این منظور جستجوی گستردهای در منابع و بانکهای اطلاعاتی انجام و جدیدترین منابع در زمینه تابآوری سازمانی گردآوری شد.Organizational Resilience of News Media
یافتهها و نتایج: تابآوری سازمانی سازمانهای رسانهای خبری در هنگام بلایای طبیعی در کشور ما مورد غفلت قرار گرفته است و این موضوع ریشه در عدم باور مدیران رسانهها به مسئولیت اجتماعی خویش دارد؛ لذا تابآوری چنین سازمانهایی باید مورد توجه قرار گیرد؛ الزامات پرداختن به چنین موضوعی تلقی تابآوری سازمانی بهعنوان راهبرد و استراتژی سازمان، وجود برنامه مدون تابآوری در سازمان و سنجش مداوم تابآوری سازمان است که جامه عمل پوشاندن به آنها تابآوری آیندهنگرانه، تابآوری همزمان، تابآوری گذشتهنگر را برای چنین سازمانهایی به ارمغان میآورد.Organizational Resilience of News Media
واژههای کلیدی: تابآوری سازمانی، رسانههای خبری، بحران، مدیریت بحران، بلایای طبیعی، ارتباطات بحران
حهت دریافت متن کامل مقاله انگلیسی به صورت PDF اینحا کلیک کنید.
Organizational Resilience of News Media
منبع: فصلنامه علمی دانش پیشگیری و مدیریت بحران
نویسندگان: سعید قنبری ۱، سیاوش صلواتیان۲ ، علی اصغر کیا۳
۱- کارشناسی ارشد مدیریت رسانه دانشگاه علامه طباطبایی، تهران ، ایران
۲- استادیار دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صداوسیما، تهران، ایران
۳- استاد دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، تهران ،ایران
۲- استادیار دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صداوسیما، تهران، ایران
۳- استاد دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، تهران ،ایران