چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-08
کد خبر: 85736 |
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳ |
144 بازدید
۰
3
پ

مفهوم تاب آوری به معنای شناخت و رویارویی با چالش هایی است که در حین طلاق و پس از آن در انتظار شماست. تاب آوری یک اتفاق سریع و یکباره نیست، بلکه یک فرآیند مستمر جهت انعکاس تجربیات شما و یادگیریِ چگونگیِ تبدیل شدن آنها به تحولات مثبت زندگی است.

ده استراتژی برای ایجاد تاب آوری بعد از طلاق

کارگروه مترجمین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران

مفهوم تاب آوری به معنای شناخت و رویارویی با چالش هایی است که در حین طلاق و پس از آن در انتظار شماست. تاب آوری یک اتفاق سریع و یکباره نیست، بلکه یک فرآیند مستمر جهت انعکاس تجربیات شما و یادگیریِ چگونگیِ تبدیل شدن آنها به تحولات مثبت زندگی است.

ایجاد تاب آوری فرآیندی مستمر جهت انعکاس تجربیات و یادگیری چگونگیِ تبدیل آن‌ها به تحولات مثبت زندگی است.

شما باید زمان و تلاش لازم را برای بازگشت به حالت واقعی خود قائل شوید و به همین ضرورت استراتژی های زیر می توانند به شما کمک کنند تا پس از طلاق خود بهبود پیدا کنید.

۱. دوباره وصل شوید

به دوستان و اعضای خانواده نگاه کنید که در طول زندگی در کنار شما بودند. آنها شما را به بهترین شکل می شناسند، همیشه مایلند به شما گوش فرا دهند و فعالیت هایی را ارائه دهند تا شما را از درد طلاق دور سازند. فقط به دوستان قدیمی نچسبید! همچنین با ثبت نام در باشگاه ها، انجام یک سرگرمی جدید، یا به سادگیِ شبکه سازی در محیط های اجتماعی، موارد و تجارب جدیدی را ایجاد نمایید.

۲. پذیرش

پذیرش بخش مهمی از فرایند سوگواری عاطفی طلاق است، زیرا آخرین مرحله برای کنار آمدن با طلاق و عوارض آن است. متأسفانه، گذشته را نمی توان تغییر داد، اما اگر بخواهید واقعیتهای پیش روی خود را بپذیرید یا نپذیرید، این موضوع می تواند آینده شما را به سمت بهترشدن یا بدترشدن تغییر دهد.

۳. تعیین هدف

اکنون که گذشته را رها کرده اید و حال را پذیرفته اید، با تعیین اهداف شخصی و حرفه ایِ معقول خود را برای آینده آماده کنید. یک تمرین خوب این است که هر روز یک کاری را انجام دهید که شما را به هدف انتخابی تان نزدیکتر می سازد.

۴. مثبت بمانید

انتظار بدترین اتفاق فقط مانع از تواناییِ شما برای غلبه بر طلاق می شود و به نزدیک ترین افراد و همچنین خودتان آسیب می رساند. تصور کنید که می خواهید آینده تان چگونه باشد، مشتاقانه منتظر باشید که تمام دنیا در مقابل شما باشد و این قدم را به جلو بردارید.

۵. دیدگاه خود را انتخاب کنید

اتفاقات بدی می افتد و گاهی نمی توان از آنها جلوگیری کرد. با این حال، قدرت پیشگیری از بروز یک واکنش غیرمنطقی، همه در دستان شماست زیرا شما انتخاب می کنید که چگونه به رویدادهای استرس زا پاسخ دهید. برای مقابله با استرس به روشی سالم اقدام کنید.

ده استراتژی برای ایجاد تاب آوری بعد از طلاق
ده استراتژی برای ایجاد تاب آوری بعد از طلاق

۶. چقدر مهم است؟

حتی اگر طلاق خود را از موارد موجود در ذهن تان خارج کنید، همچنان درگیری ها و موقعیت‌های کوچکی وجود دارند که نیازی به پیگیری یا پرداختن به آنها نیست. برخی موارد به اندازه کافی مهم نیستند که واکنشی را بطلبند، و انتخاب پاسخ دادن یا عدم پاسخگویی می تواند استعاره ای برای مفهوم آنچه در زندگی شما مهم است باشد.

۷. یکی از طرفداران شما شوید

شما بزرگترین مدافع خود هستید. به خود اعتماد کنید و بعد از طلاق در جهت ایجاد اعتماد به نفس خود تلاش کنید. ورزش کنید، به دنبال مشاوره باشید و به اهدافی دست یابید که به شما در ایجاد این اعتماد به نفس کمک می کتند.

۸. حضور داشته باشید

جدا شدن از زندگی واقعی، مردم و موقعیت ها به شما کمک نمی کند در برابر ناملایمات مقاوم و یا تاب آور شوید. هنگامی که یک موقعیت استرس زا ایجاد می شود، اقدامات متفکرانه انجام دهید. این به معنای مراقبت از تمام مسئولیت های خود و حفظ روابط سالم است.

۹. یاد بگیرید

مطمئناً طلاق شما یک تجربه مثبت در گذشته محسوب نمی شود، اما باید سعی کنید یک پوشش نقره ای روی آن ابر تاریک پیدا کنید. شناخت اشتباهات گذشته، پذیرفتن نتایج مثبت و هدایت آنها به سمت خودسازی به شما چیزی در مورد خودتان می آموزد و روابط فعلی و آینده شما را رضایت بخش تر می سازد.

ده استراتژی برای ایجاد تاب آوری بعد از طلاق
ده استراتژی برای ایجاد تاب آوری بعد از طلاق

۱۰. مراقب کل خود باشید

هر روز به احساس خود فکر کنید. به بخش‌هایی در زندگی‌تان توجه کنید که می‌توانند بهتر باشند و ابزارهایی را برای بهبود آنها در اختیار خود قرار دهید. ژورنال‌ها، سرگرمی‌ها، روابط جدید و مدیتیشن نمونه‌هایی از راه‌های تبدیل شدن به فردی قوی‌تر و بهتر هستند.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسانه تاب آوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید