شاخص‌ های تاب‌ آوری نظام سلامت

شاخص‌های تاب‌آوری نظام سلامت: بسته‌ای یکپارچه برای اندازه‌گیری و پایش تاب‌آوری نظام سلامت در کشورها

شاخص‌ های تاب‌ آوری نظام سلامت

شاخص‌های تاب‌آوری نظام سلامت: بسته‌ای یکپارچه برای اندازه‌گیری و پایش تاب‌آوری نظام سلامت در کشورها

بسته شاخص‌های تاب‌آوری سیستم سلامت به‌عنوان منبعی اختصاصی برای اندازه‌گیری و پایش تاب‌آوری سیستم سلامت در عملیات‌های معمول و همچنین در زمینه شوک‌های مخرب و عوامل استرس‌زا عمل می‌کند.

این کار به شکاف شناسایی شده در اندازه گیری و پایش تاب آوری سیستم سلامت می پردازد. این مجموعه ابزار تاب‌آوری سیستم‌های سلامت را تکمیل می‌کند و از اجرای توصیه‌های مندرج در مقاله موضع سازمان جهانی بهداشت در مورد ایجاد تاب آوری سیستم سلامت برای UHC و امنیت سلامت پشتیبانی می‌کند.

هدف این بسته حمایت از کشورها برای ایجاد تدریجیِ ظرفیت‌های خود برای اندازه‌گیری، نظارت و ایجاد تاب‌آوری سیستم سلامت از سطوح ملّی تا محلی است که امکانات بهداشتی و سایر بسترهای ارائه خدمات را پوشش می‌دهد.

این مبحث بر رویکرد یکپارچه برای تقویت سیستم بهداشتی مبتنی بر عملکردهای اساسی بهداشت عمومی، شامل آمادگی اضطراری بهداشتی تأکید دارد که شامل موضوعات زیر می باشد:

  • راهنمای نحوه استفاده و تطبیق شاخص‌های تاب‌آوری سیستم سلامت، از جمله راهنمای گام به گام
  • مجموعه ای از شاخص های تاب آوری سیستم بهداشتی توصیه شده با مشخصات فنی
  • شاخص های تکمیلی مربوط به تاب آوری سیستم سلامت

مخاطبان اصلی این بسته، مقامات ملّی و محلی سلامت (شامل برنامه ریزان و مدیران) و ارائه دهندگان خدمات، و همچنین سازمان های فنی محلی، منطقه ای و جهانی و شرکای فعال در تقویت سیستم سلامت، از جمله سازمان جهانی بهداشت، تیم های کشوری سازمان ملل، اهداکنندگان، سازمان‌های غیردولتی، سازمان های غیردولتی توسعه و بشردوستانه، و سایر موسسات و سازمان های فنی مرتبط با عرصه سلامت.

شاخص‌ های تاب‌ آوری نظام سلامت
شاخص‌ های تاب‌ آوری نظام سلامت

جعبه ابزار تاب‌ آوری سیستم‌های سلامت، یک محصول بهداشت عمومی جهانی WHO برای حمایت از ایجاد و تقویت تاب‌آوری سیستم‌های سلامت پایدار در کشورهای با زمینه‌های مختلف می باشد.

شاخص‌های تاب‌آوری سیستم سلامت: WHO بسته جدیدی را منتشر می‌کند

«شاخص‌های تاب‌آوری سیستم سلامت: بسته‌ای یکپارچه برای اندازه‌گیری و پایش تاب‌آوری سیستم سلامت در کشورها» یک ابزار جامع برای ارزیابی و ردیابی تاب‌آوری سیستم سلامت برای عملیات‌های معمول و در طول بحران‌ها یا اختلالات سلامت عمومی ارائه می‌کند. این با تلاش‌های WHO برای تقویت سیستم‌های بهداشتی برای پوشش همگانی سلامت (UHC) و امنیت بهداشتی هماهنگ است و به ذینفعان سیستم سلامت در اندونزی و در سراسر جهان راهنمایی‌های عملی برای بهبود تاب‌آوری سیستم سلامت ارائه می‌کند.

این بسته یک رویکرد ساختاریافته و یکپارچه را اتخاذ می کند، هدف آن حمایت از مقامات ملی و محلی برای شناسایی نقاط قوت و زمینه های بهبود است و نیاز به ابتکارات عمل و خلاقیت واکنش های فعال در شرایط اضطراری را برجسته می سازد.

هدف اصلی آن، مقامات بهداشت ملّی و محلی، ارائه دهندگان خدمات و سازمان های فنی است و راهنمایی های گام به گام، شاخص های توصیه شده و منابع تکمیلی را برای تسهیل ارزیابی سیستماتیک و ارتقای سیستم های بهداشتی ارائه می دهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا