دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 85597 |
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۲۵ |
118 بازدید
۰
3
پ

در این مطلب به نمونه هایی از انسان های تاب آور در طول حیاتشان بر اساس عملکرد و کارنامه شان خواهیم پرداخت. بی تردید بسیارند کسانی که می توان از آنها یاد کرد اما این مطلب از یکی از منابع انگیسی ترجمه شده است و شما میتوانید نمونه های مدنظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

نمونه هایی از تاب آوری در زندگی واقعی

کارگروه مترجمین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران

تری فاکس – این قهرمان کانادایی تلاش کرد تا در سراسر کشور بدود تا برای درمان سرطان پول جمع کند. او پس از تسلیم شدن به این بیماری هرگز موفق نشد، اما تلاش‌های قهرمانانه و استقامت او در برابر تحمل دردها در فرهنگ عامه کانادا به یادگار مانده است.
هلن کلر – هلن کلر علیرغم نابینا و ناشنوا بودن، خواندن را آموخت، چندین کتاب نوشت و برای دفاع از حقوق نابینایان به سراسر جهان سفر کرد. این واقعیت که او به عنوان یک زن در اوایل دهه ۱۹۰۰ توانست این کار را انجام دهد بسیار قابل توجه تر است.
اپرا وینفری – وینفری فقیر و در شرایط وحشتناکی در زندگی خانگی خود بزرگ شد. به عنوان یک زن سیاهپوست فقیر در آمریکا، او همه شانس ها را در مقابل خود داشت. با این وجود، او پافشاری کرد و از طریق امپراتوری رسانه ای خود به یکی از قدرتمندترین افراد جهان تبدیل شد.
جیم کری – جیم کری قبل از غلبه بر فقر زندگی، یک بازیگر مبارز برای تبدیل شدن به کمدین معروف و ستاره فیلم هایی مانند Dumb and Dumber و The Mask، مدتی بی خانمان بود.
استیون هاوکینگ – علیرغم وخامت وضعیت سلامتی او به دلیل ALS، هاوکینگ به عنوان یک دانشمند ادامه داد و تا پایان عمر خود یکی از تأثیرگذارترین دانشمندان نسل خود بود.
آلبرت انیشتین این پناهنده یهودی در دهه ۱۹۴۰ از اروپا به ایالات متحده فرار کرد. مذهب و پناهندگی وی او را در موقعیت های خطرناکی قرار داد، اما او مقاومت لازم را داشت تا زندگی جدیدی را در آمریکا آغاز کند و به یکی از بزرگترین دانشمندان تاریخ تبدیل شود.

نمونه هایی از تاب آوری در زندگی واقعی
نمونه هایی از تاب آوری در زندگی واقعی

آنتونی آلبانیز – این نخست وزیر استرالیا در خانه شورایی از یک مادر مجرد به دنیا آمد. مادرش در تمام دوران تربیت او از سلامتی ضعیفی برخوردار بود، اما با مقاومت و پشتکار، آلبانیز به سی و یکمین نخست وزیر استرالیا تبدیل شد.
جی کی رولینگ – کتاب هری پاتر نویسنده‌ای که در حال مبارزه است، توسط ۱۲ ناشر جداگانه رد شد. با این وجود، او در سختی ها پافشاری کرد و مشهورترین نویسنده نسل خود شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسانه تاب آوری اجتماعی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید