۴ راه برای گنجاندن تاب آوری فردی در محل کار

۴ راه برای گنجاندن تاب آوری فردی شخصی در محل کار

تیم تخصصی رسانه تاب آوری اجتماعی ایران

۴ راه برای گنجاندن تاب آوری فردی در محل کار: تاب‌آوری یک عنصر کلیدی برای موفقیت است. افراد تاب‌آور با وجود شکست‌ها و چالش‌ها بیشتر به اهداف خود دست می‌یابند. آنها شکست را یک فرصت یادگیری می‌دانند و این قدرت را دارند که پس از زمین خوردن خود را بالا ببرند.

مثبت بودن

تشویق به مثبت اندیشی از طریق فعالیت هایی همچون تولید محتوای با چاشنی تبیینِ ارزش های شکرگزاری یا قدردانی و همچنین برگزاری مراسمات و همایشاتی شامل قدردانی از کارکنان می تواند محیط کاری مثبتی را ایجاد کند و تجربیات منفی را بر سر آنها خارج نماید.

بینش عاطفی

کارمندان با نمره هوش هیجانی بالا می‌دانند که چگونه احساسات منفی و مثبت آنها و دیگران می‌تواند بر میزان تاب آوری آنها تأثیر بگذارد. ارتقاء میزان آگاهی از طریق فعالیت هایی همچون خوداندیشی و دریافت بازخورد از همسالان محقق می گردد.

انعطاف پذیری

کار اغلب می تواند غیرقابل پیش بینی باشد، بنابراین داشتن ذهنیتی قوی و توانمند که بتواند به سرعت با تغییرات سازگار شود، ضروری است. کارکنان را تشویق کنید تا روی پای خود بایستند و در حل مسئله خلاق باشند.

انعکاس

درخواست از کارکنان جهت توقف و تأمل بیشتر در زمینه احساساتشان بخش مهمی از ایجاد تاب آوری است. می توانید این کار را از طریق یادداشت روزانه، مکالمات گروهی یا حتی ایجاد یک استراحت پنج دقیقه ای انجام دهید.

4 راه برای گنجاندن تاب آوری فردی در محل کار
۴ راه برای گنجاندن تاب آوری فردی در محل کار

راهکارهای اساسی گنجاندن تاب آوری فردی در محل کار

آموزش تاب آوری چیست؟

آموزش تاب آوری شکلی از توسعه حرفه ای است که به کارکنان مهارت های لازم جهت رویارویی با موقعیت های استرس زا یا دشوار را می آموزد.

آموزش تاب آوری می‌تواند به توسعه مکانیسم‌های مقابله ای، درک محرک‌های فردی و یادگیری نحوه مدیریت بهتر زمان کمک کند.

این نوع آموزشِ کارکنان اغلب شامل فعالیت های مختلفی مانند تمرینات ذهن آگاهی، درمان های شناختی رفتاری، تعیین هدف و حل مسئله است.

این فعالیت ها به افراد کمک می کند تا احساسات، افکار و رفتارهای خود را مدیریت کنند تا به تاب آوری روانی دست یابند.

تأثیر آموزش تاب‌آوری این است که به کارکنان کمک می‌کند مهارت‌هایی را جهت کسب موفقیت در هر موقعیتی بیاموزند. همچنین کارفرمایان را قادر می سازد تا فرهنگ پذیرش و درک جمعی در محل کار را ایجاد کنند که در نتیجه افزایش روحیه و بهره وری محقق می گردد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا