شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-04
کد خبر: 86498 |
تاریخ انتشار : ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵ |
42 بازدید
۰
2
پ

تأمین اجتماعی و تاب آوری شهروندان شبکه های تأمین اجتماعی تاب آوری شهروندان را افزایش می دهد کارگروه مترجمین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران مطالعات نشان می‌دهد که در کشورهایی که حمایت‌های اجتماعی همچون مراقبت‌های بهداشتی رایگان و همگانی و یا مرخصی والدین همراه با حقوق توسط دولت ارائه می‌شود، مردم شادتر و سالم‌تر هستند […]

تأمین اجتماعی و تاب آوری شهروندان

شبکه های تأمین اجتماعی تاب آوری شهروندان را افزایش می دهد

کارگروه مترجمین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران

مطالعات نشان می‌دهد که در کشورهایی که حمایت‌های اجتماعی همچون مراقبت‌های بهداشتی رایگان و همگانی و یا مرخصی والدین همراه با حقوق توسط دولت ارائه می‌شود، مردم شادتر و سالم‌تر هستند و به نظر می‌رسد که این حمایت ها به نوبه خود به آنها کمک می‌کند تا از چالش‌ها و بلایا نجات پیدا کنند. تحقیقات می‌گویند وقتی این حمایت‌ها از دست می‌رود، افراد از نظر روانی رنج می‌برند.

تصور کنید که چگونه ممکن است این اتفاق بیفتد: فرض کنید برای مراقبت از یک والدین بیمار باید کار را ترک کنید، و اتفاقاً در مکانی زندگی می‌کنید که مرخصی با حقوق در آن وجود دارد. ممکن است هنوز از نظر عاطفی دچار چالش باشید، اما استرس مالی یا ترس از اخراج شدن به دلیل مرخصی گرفتن، همراه نخواهد بود. این امر به ویژه در مورد والدین جدید صدق می کند. مرخصی استحقاقی نه تنها باعث سلامت مادران و کودکان می شود، بلکه به مادران کمک می کند زودتر به سر کار بازگردند.

همانطور که گزارش بانک جهانی نشان می‌دهد، شبکه‌های حمایت اجتماعی برای تاب‌آوری، به‌ویژه برای اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر، حیاتی هستند. در مناطقی که نابرابری اقتصادی بالایی وجود دارد، مردم در ابتدا از اثرات فقدان سلامتی بیشتری رنج می برند.

شبکه‌های ایمنی اجتماعی نیز می‌توانند اقدامات اثبات‌شده پیشگیری را فراهم کنند.

یک مطالعه نشان داده است که تاب‌آوری با رویدادهای نامطلوب کمتری در زندگی فرد مرتبط است، و نشان می‌دهد که پیشگیری از ناملایمات (شاید از طریق برنامه‌های اجتماعی همچون مربیگری والدین یا مراقبت‌های بهداشتی همگانی) ممکن است کلید افزایش تاب‌آوری باشد.

شبکه های تأمین اجتماعی تاب آوری شهروندان را افزایش می دهد
شبکه های تأمین اجتماعی تاب آوری شهروندان را افزایش می دهد

در تحقیقات متعددی نشان داده شده است که: کشورهایی که از سیاست‌هایی با هدف بهبود رفاه اجتماعی استفاده می‌کنند (به عنوان مثال، از طریق اعتبارات مالیاتی و مراقبت‌های بهداشتی بهتر) درصد کمتری از شهروندان شان نسبت به کشورهایی که این سیاست‌ها را قبول نکرده‌اند، ناتوانی‌های شان را گزارش کرده‌اند.

Social safety nets increase the resiliency of citizens

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسانه تاب آوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید