چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-08
کد خبر: 86124 |
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ |
93 بازدید
۰
2
پ

اهمیت تاب آوری در مددکاری اجتماعی: مددکاری اجتماعی می تواند شغلی چالش برانگیز و پر استرس باشد. مددکاران اجتماعی برای اینکه بتوانند برای مدت طولانی در این حرفه باقی مانده و دچار فرسودگی نشوند، باید از نظر عاطفی تاب آور باشند. مددکاران اجتماعی می بایست قادر به عقب نشینی از مشکلات و مقابله با استرس ها باشند.

تاب آوری در مددکاری اجتماعی چگونه است؟

اهمیت تاب آوری در مددکاری اجتماعی

کاری از کارگروه مترجمین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران

مددکاری اجتماعی می تواند شغلی چالش برانگیز و پر استرس باشد. مددکاران اجتماعی برای اینکه بتوانند برای مدت طولانی در این حرفه باقی مانده و دچار فرسودگی نشوند، باید از نظر عاطفی تاب آور باشند.

مددکاران اجتماعی می بایست قادر به عقب نشینی از مشکلات و مقابله با استرس ها باشند. اهمیت تاب آوری در مددکاری اجتماعی

مددکار اجتماعی تاب آور در مواجهه با مشکلات رشد می کند

تاب آوری یک امر ذاتی نیست که برخی از مددکاران اجتماعی دارای آن باشند و برخی دیگر فاقد آن. چه بسا طبق مطالب قبلی عنوان شده می توان آن را آموخت.

اهمیت تاب آوری در مددکاری اجتماعی
اهمیت تاب آوری در مددکاری اجتماعی

افراد تاب آور همواره با همان مشکلاتی روبرو هستند که دیگران با آن مواجه می شوند، اما در مواجهه با مشکلات به جای تسلیم شدن، استقامت می کنند.

آنها احساسات منفی (همچون اضطراب و خشم) را با تجربیات و احساسات مثبت جبران می کنند و ناکامی های بوجود آمده را در چشم انداز قرار می دهند.

با گذشت زمان، این تجربیات و احساسات مثبت، منابع شخصی فرد را افزایش می دهد، نه اینکه آنها را تهی سازد. دقیقاً در همین قسمت این فرایند منجر به تاب آوری می شود.

شما می توانید یاد بگیرید که چگونه تاب آور باشید، توسعه تاب آوری عاطفی نیازمند تلاش است، اما فراموش نکنید که به واقع یک نوع سرمایه‌گذاری برای رفاه و بهزیستی آینده شما محسوب می شود.

یادگیری تاب آوری برای مددکاران اجتماعی شامل چه مواردی می باشد؟

یادگیری تاب آوری شامل همه موارد مربوط به چگونگی محافظت از سلامتی جسمی و روحی شماست، مدیریت استرس ها، حفظ تعادل عاطفی، تقویت روابط حمایتی، هم در منزل و هم در محیط کاری، و داشتن مرزهای بین خانه و زندگی کاری است.

اهمیت تاب آوری در مددکاری اجتماعی
اهمیت تاب آوری در مددکاری اجتماعی

و همچنین استراتژی هایی وجود دارد که می توانید از آنها جهت توسعه تاب آوری فردی تان استفاده نمایید، از جمله این استراتژی ها شامل مهارتهای ذهن آگاهی و همچنین تفکر و نظارت بازتابی هستند.

تکنیک های شناختی- رفتاری «مهارت‌های تفکر» یا تکنیک‌های رفتاری- شناختی، می‌تواند به افراد کمک کند تا با به چالش کشیدنِ روش‌های فکر کردن شما در مورد موقعیت‌ها، راهبردهای جایگزین برای چگونگی مدیریت مشکلات عاطفی یا رفتاری ایجاد کنند. 

پرداختن به یک الگوی تفکر منفی می تواند به شما در تنظیم احساسات، بهبود اعتماد به نفس و در نهایت ایجاد تاب آوری کمک کند.

تفکر و نظارت بازتابی می تواند فرصتی برای توسعه تفکر انعکاسی باشد، اگر تشخیص داده شود که این فرآیند باید در مورد توسعه و پشتیبانی باشد (نه فقط مدیریت) بلکه یک نوع آماده سازی حیاتی است.

مدنظر داشته باشید که یک دفتر خاطرات انعکاسی نیاز است تا واکنش‌های احساسی تان را نسبت به آنچه در عمل تجربه می‌کنید مورد بررسی قرار دهید.

لازم است پذیرای بازخوردها باشید و در این مورد فکر کنید. مهارت نظارت بازتابی می تواند تا حد زیادی به توسعه مهارت های مدیریت هیجان کمک کند.

اهمیت تاب آوری در مددکاری اجتماعی
اهمیت تاب آوری در مددکاری اجتماعی

ماراتن، نه دوی سرعتی

ایجاد و حفظ تاب آوری یک سفر مداوم است و احتمالاً گاهی اوقات یک چالش تلقی می گردد.

همه ما روزهایی را خواهیم داشت که احساس می کنیم به خوبی از پس آن بر نمی آییم و روزهای دیگر احساس می کنیم سریع به جایی نمی رسیم، اما روزهایی خواهند بود که احساس تاب آوری و آمادگی برای مقابله با چالش های جدید خواهیم داشت. اهمیت تاب آوری در مددکاری اجتماعی

How social workers can build their emotional resilience

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسانه تاب آوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید