پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-09
کد خبر: 85902 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶ |
104 بازدید
۰
1
پ

تاب‌آوری یک واکنش طبیعی نسبت به موقعیت‌های استرس‌زا است و مهارت‌هایی که برای کنار آمدن و رشد در سختی‌ها داریم را می‌توان توسعه داد.

ایجاد تاب آوری Building Resilience

کارگروه مترجمین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران

تاب‌آوری یک واکنش طبیعی نسبت به موقعیت‌های استرس‌زا است و مهارت‌هایی که برای کنار آمدن و رشد در سختی‌ها داریم را می‌توان توسعه داد.

برای کشف ابزارها و اطلاعات برای ایجاد تاب آوری برای معلمان و دانش‌آموزان، توسعه دانش و مهارت خود، و ایجاد تجربیات و محیط‌هایی که این ظرفیت اساسی را ایجاد می‌کند، وارد اینجا شوید.

معلمان با استرس های مرتبط با سلامت روانی شان در محل کار، همچون امنیت شغلی، منابع موجود در کلاس و مدرسه، اندازه کلاس و نیازهای دانش آموزان و عدم حمایت همکاران و مدیران خود مواجه هستند.

دانش‌آموزان با استرس‌های مرتبط با چالش‌های خانه و خانواده، زندگی در دنیایی که رسانه‌ها و رسانه‌های اجتماعی آن را فراگرفته‌اند، خواسته‌های مدارس و توانایی‌های خودشان برای مقابله با آن‌ها مواجه می‌شوند.

ایجاد تاب آوریBuilding Resilience
ایجاد تاب آوریBuilding Resilience

در مورد تاب آوری چه چیزهایی باید بدانیم؟

تاب آوری را می توان توسعه داد و بهترین شواهدی که ما داریم نشان می دهد که یکی از بهترین ابزارها در رشد تاب آوری برای کودکان، حضور یک بزرگسال دلسوز است. کسی که هر روز آنجاست، خوش آمد می گوید، گوش می دهد و متوجه می شود. ارائه چالش ها و فرصت هایی برای توسعه، رشد، تجربه شکست و موفقیت در محیطی پایدار، ایمن و مطمئن. بسیار شبیه معلم، کلاس درس و مدرسه است.

چگونه می توانیم تاب آوری را در دانش آموزان و خودمان ایجاد کنیم؟

“با “چرا؟” شروع کنید و پایتان را از روی گاز برندارید.»

منابع زیادی وجود دارند که توسط گروه کاری، متخصصان آموزش، رشد کودکان و سلامت روان تهیه شده است که به چالش‌هایی اشاره می‌کند که می‌توانیم در توسعه تاب‌آوری با آن مواجه شویم.

چرا برخی از کودکان راهبردهای مقابله ای منفی یا ناسازگاری را برای مدیریت استرس ایجاد می کنند؟

شاید به این دلیل که آنها یک یا چند تجربه نامطلوب دوران کودکی را تجربه کرده اند، یا شاید به این دلیل که کاری که انجام می دهند برای آنها مفید است.

به کودکی فکر کنید که در کلاس درس وقتی با یک تکلیف یادگیری دشوار مواجه می شود، دچار «آب شدن» شده است.

ایجاد تاب آوری Building Resilience
ایجاد تاب آوری Building Resilience

رفتار آنها توجه را از وظیفه ای که در دست دارند دور می کند و آن را به سمت مدیریت رفتارشان سوق می دهد – بنابراین آنها به اندازه ای از موفقیت در “مقابله با آن” دست یافته اند.

چگونه به آنها کمک کنیم تا راهبردهای سازگاری یا سازگاری را توسعه دهند؟

از طریق ایجاد رابطه، ما هر دانش آموز را می شناسیم و به تعیین اهداف کوچک و دست یافتنی کمک می کنیم و به آنها بازخوردی در مورد موفقیت (یا شکست) خود برای رسیدن به آن اهداف می دهیم.

از کوچک شروع کنید، سپس بسازید.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسانه تاب آوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید