دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 85993 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱ |
153 بازدید
۰
2
پ

چرا آموزش تاب آوری کلید موفقیت است؟ تاب آوری یک عامل کلیدی برای موفقیت است زیرا این فرصت را به افراد می دهد تا در هر زمینه‌ای (مهم نیست که چقدر نامطلوب باشد) پیشرفت کنند و آن را به فرصتی جهت رشد و پیشرفت تبدیل نمایند.

آموزش تاب آوری کلید موفقیت

چرا آموزش تاب آوری کلید موفقیت است؟

کارگروه مترجمین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران

تاب آوری یک مهارت است که هر چه بیشتر توسعه یابد شانس موفقیت تحصیلی و شغلی فرد بیشتر می شود و به همین دلیل ارزش زیادی محسوب می گردد.

افراد تاب آور حتی می توانند پس از متحمل شدن حوادث بسیار آسیب زا در برابر افکار خودکشی محافظت شوند و می توانند در برابر اضطراب، افسردگی و تردید نسبت به خود مقاومت کنند.

تاب آوری یک عامل کلیدی برای موفقیت است زیرا این فرصت را به افراد می دهد تا در هر زمینه‌ای (مهم نیست که چقدر نامطلوب باشد) پیشرفت کنند و آن را به فرصتی جهت رشد و پیشرفت تبدیل نمایند.

بسیاری از موفق‌ترین افراد جهان در زندگی خود سختی‌های زیادی را متحمل شده‌اند و بارها مجبور شده‌اند پس از سقوط بهبود یابند، اما به لطف تاب آوری‌شان همچنان به تلاش خود ادامه دادند.

خبر خوب اینکه تاب آوری آموختنی است و از طرق آموزش قابل فراگیری می باشد. بنابراین نی شوذ که مهارت‌های خاصی را برای داشتن ابزارهایی توسعه داد که به شما این امکان می‌دهد تا با موقعیت‌ها به روشی تاب آور برخورد کنید. منابعی مانند آموزش تاب آوری شخصی می تواند به شما در این کار کمک کند.

تمرین های آموزش تاب آوری
تمرین های آموزش تاب آوری

پنج مهارت اساسی تاب آوری کدامند؟

تاب‌آوری توانایی سازگاری و عقب‌نشینی از ناملایمات، چالش‌ها یا موقعیت‌های دشوار است. در حالی که مهارت‌های مختلف به تاب‌آوری کمک می‌کنند، در اینجا پنج مهارت کلیدی که معمولاً با توسعه تاب‌آوری مرتبط است، آورده شده است:

تعادل عاطفی و یا خودآگاهی

افراد تاب آور توانایی مدیریت و تنظیم موثر احساسات خود را دارند. آنها از احساسات خود آگاه هستند، آنها را بدون غرق شدن تصدیق می کنند و می توانند به شیوه ای سازنده به آنها پاسخ دهند. تنظیم عاطفی به افراد کمک می کند تا با استرس کنار بیایند، طرز فکر مثبت خود را حفظ کنند و در زمان های چالش برانگیز تصمیمات منطقی بگیرند.

خوش بینی و مثبت اندیشی

افراد تاب آور تمایل به داشتن دیدگاهی خوش بینانه و ذهنیت مثبت دارند. آنها به جای تمرکز بر مشکلات یا نتایج منفی، بر احتمالات و فرصت ها تمرکز می کنند. خوش‌بینی به افراد کمک می‌کند با انگیزه بمانند، راه‌حل‌هایی برای چالش‌ها بیابند و چشم‌اندازی امیدوارانه را در مواقع سخت حفظ کنند.

حل مسئله و تصمیم گیری

تاب آوری شامل شناسایی مشکلات، تجزیه و تحلیل آنها و توسعه راهبردهای موثر برای غلبه بر آنها است. افراد تاب آور دارای مهارت های حل مسئله و تصمیم گیری قوی هستند. آنها مدبر، سازگار، و قادر به تفکر انتقادی و خلاقانه برای یافتن راه حل هستند.

آموزش تاب آوری کلید موفقیت است
آموزش تاب آوری کلید موفقیت است

حمایت اجتماعی و ارتباط

ایجاد و حفظ یک شبکه پشتیبانی قوی برای تاب آوری بسیار مهم است. افراد تاب آور می توانند در صورت نیاز از حمایت خود استفاده کنند و روابط سالم را با دیگران تقویت نمایند. حمایت اجتماعی، آسایش عاطفی و راهنمایی و کمک عملی را در زمان‌های چالش برانگیز فراهم می‌کند تا به افراد کمک کند به نحو مؤثرتری با شرایط کنار بیایند و بهبود یابند.

مراقبت از خود و رفاه

تاب آوری مستلزم مراقبت از خود از نظر جسمی، ذهنی و عاطفی است. افراد تاب آور، مراقبت از خود را در اولویت قرار می دهند و در فعالیت هایی شرکت می کنند که بهزیستی آنها را ارتقا دهد. این موضوع شامل حفظ یک سبک زندگی سالم، تمرین تکنیک های تمدد اعصاب، استراحت کافی، درگیر شدن در سرگرمی ها و جستجوی کمک حرفه ای در صورت نیاز است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسانه تاب آوری اجتماعی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید