سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-30
کد خبر: 86419 |
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱ |
34 بازدید
۰
1
پ

تاب آوری برای افراد مختلف می تواند معانی و تفاسیر مختلفی داشته باشد، بنابراین ممکن است تعریف شما با تعریف دیگری مطابقت نداشته باشد.

تاب آور بودن به چه معناست؟

ترجمه: ساقی ارجمند، روانشناس کودک

کاری از رسانه تاب آوری اجتماعی ایران

تاب آوری برای افراد مختلف می تواند معانی و تفاسیر مختلفی داشته باشد، بنابراین ممکن است تعریف شما با تعریف دیگری مطابقت نداشته باشد.

در مورد شواهد علمی هم این موضوع صدق می کند. تاب آوری یک موضوع تحقیقاتی برجسته است که در مطالعات به ظاهر بی شماری مورد بحث قرار گرفته است. با این حال، اغلب نظریه های رقیب وجود دارد.

تعریف تاب آوری در طول سالیان متمادی تکامل یافته است. انجمن روانشناسی آمریکا (APA) تاب آوری را اینگونه تعریف می کند: «فرایند سازگاری خوب در مواجهه با ناملایمات، تروما، تراژدی، تهدیدها یا منابع مهم استرس – مانند مشکلات خانوادگی و روابط، مشکلات جدی سلامتی، یا محیط کار و استرس های مالی. “

تحقیقات قدیمی‌تر در سال ۲۰۰۴ بیان می‌کند که «تاب‌آوری در مواجهه با ضرر یا آسیب‌های احتمالی رایج‌تر از آن چیزی است که اغلب تصور می‌شود، و مسیرهای متعدد و گاهی غیرمنتظره‌ای برای تاب‌آوری وجود دارد».

یک مقاله تحقیقاتی در سال ۲۰۰۹ تاب آوری را به عنوان یک فرآیند تعریف می کند و این اصطلاح را به عنوان “توسعه شایستگی با وجود ناملایمات شدید یا فراگیر” توصیف می کند.

تاب آور بودن به چه معناست؟
تاب آور بودن به چه معناست؟

در سال ۲۰۱۸، تحقیقات دیگری با همین موضوع تشخیص داده است که تاب‌آوری، از آنجایی که به تروما و مقابله مرتبط است، به خوبی تعریف نشده است و کاربردهای آن باید بر اساس تفاوتهای فردی منحصر به فرد باشد.

به خاطر داشته باشید که برخی از این تعاریف ممکن است قدیمی باشند. نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که لازم نیست در مواجهه با تروما حتماً یا الزاماً انعطاف پذیر یا تاب آور باشید.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسانه تاب آوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید