سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-21
کد خبر: 86645 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱ |
46 بازدید
۰
1
پ

وقتی روی اتفاق بدی که اتفاق افتاده تمرکز می کنید، این احتمال وجود دارد که این موضوع یک موقعیت مرگ یا زندگی نبوده باشد. انتقاد ناعادلانه ای که در محل کار دریافت کردید، مشتری بی ادب در کافی شاپ، ریختن آب روی پیراهن شما – اینها آزاردهنده هستند، اما شما را نمی کشند! حتی اگر به نظر می رسد پایان دنیاست، می توانید استقامت کنید.

قالب بندی مجدد افکار منفی

قالب بندی مجدد افکار منفی به تاب آوری می انجامد

کاری از کارگروه آموزش در رسانه تاب آوری ایران

انسان ها به طور طبیعی به سمت منفی گرایی گرایش دارند. ما اغلب:

  • رویدادهای آسیب زا را واضح تر از رویدادهای مثبت به خاطر بسپارید
  • به جای ستایش، روی انتقاد تمرکز کنید
  • بیشتر از موارد مثبت به چیزهای منفی فکر کنید
  • نسبت به رویدادهای منفی شدیدتر از رویدادهای امیدوارکننده واکنش نشان دهید

شما می توانید از تکامل و رشد انسانی برای این عملکرد شناختی تشکر کنید. از نظر تاریخی، ما را نسبت به خطرات احتمالی هوشیار نگه می داشت و شانس بقای ما را افزایش می داد. اما امروزه، سوگیری منفی ما بسیار کمتر مفید است. می تواند در بسیاری از زمینه ها، از جمله تاب آوری تان، به شما آسیب برساند.

مداخلات روان‌شناختی برای تقویت تاب‌آوری دانشجویان مراقبت‌های بهداشتی
قالب بندی مجدد افکار منفی به تاب آوری می انجامد

تمرکز بر روی این رویدادهای منفی به آنها وزن بی موردی در زندگی شما می بخشد. این تنها زمانی است که سطح استرس شما را افزایش می دهد که قالب بندی مجدد افکار شما بسیار سالم تر باشد.

شما می توانید این کار را به چند روش انجام دهید:

از فکر کردن به همه یا هیچ بپرهیزید. مراقب باشید همه چیز را به عنوان یک موفقیت یا شکست سخت تلقی نکنید. به عنوان مثال، ریختن آب واقعاً آزار دهنده است. اما نباید در بقیه روز شما تأثیری داشته باشد.

به دنبال نکات مثبت باشید. ممکن است کلیشه ای به نظر برسد، اما نادیده گرفتن تجربیات مثبت فقط الگوهای فکری آسیب رسان را توجیه می کند. به دنبال چیزهای مثبتی باشید که برایتان اتفاق افتاده است. بیشتر از آنچه فکر می کنید وجود دارد.

احساسات خود را رام کنید به شما اجازه داده می شود که خشمگین، عصبانی یا غمگین باشید. اما بر اساس این احساسات در مورد زندگی خود نتیجه گیری نکنید. مانند بسیاری از احساسات، آنها به همان سرعتی که می آیند دور می شوند.

عجولانه نتیجه گیری نکنید فرضیات آسان هستند، اما احتمالاً جزئیاتی برای ارزیابی دقیق وضعیت ندارید. بنابراین دفعه بعد که کسی صحبت شما را در بزرگراه قطع کرد، سعی کنید به کل تصویر فکر کنید. خشم آنها بیشتر به مسائل خودشان مربوط می شود تا شما.

تاب آوری و پایداری
قالب بندی مجدد افکار منفی به تاب آوری می انجامد

شفقت به خود را تمرین کنید. افکار منفی بیشتر از شما به کسی آسیب نمی رساند. شما می توانید یک روز بد را تصدیق و در عین حال آن را رها کنید. حذف افکار منفی از ذهن شما یک اقدام در جهت مراقبت از خود است.

روی چیزی که می توانید کنترل کنید متمرکز شوید. دنیا پر از چیزهایی است که نمی توانید آنها را تغییر دهید، بنابراین تمرکز روی آنها فایده ای ندارد. در عوض، روی آنچه می توانید تغییر دهید تمرکز کنید. این به شما کمک می کند تا احساس قدرت و خوش بینی بیشتری داشته باشید – بنابراین تاب آوری شما را بهبود می بخشد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسانه تاب آوری اجتماعی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید