دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 86056 |
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۷:۱۰ |
92 بازدید
۰
1
پ

ایجاد و توسعه تاب آوری عاطفی در مددکاری اجتماعی: در این مطلب، همه چیزهایی را که باید در مورد تاب آوری عاطفی در مددکاری اجتماعی بدانید، بیان کرده ایم. اینکه چگونه مددکاران اجتماعی می‌توانند تاب آوری عاطفی‌شان را تقویت کنند و همچنین راه‌هایی را که سازمان‌ها باید از مددکاران اجتماعی خود حمایت کنند تا بتوانند به پیشرفت و رشد شغلی خود ادامه دهند را مورد بررسی قرار داده ایم.

تاب آوری عاطفی در مددکاری اجتماعی

ایجاد و توسعه تاب آوری عاطفی در مددکاری اجتماعی

کاری از کارگروه مترجمین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران

بسیاری از روش های مختلف می توانند به شما در ایجاد تاب آوری عاطفی در مددکاری اجتماعی کمک کنند. برخی از آنها راهبردها و تکنیک های جدید را یاد می گیرند. با گذشت زمان، همانطور که این مهارت های جدید را در کار روزمره خود تمرین می کنید و انعطاف پذیری عاطفی خود را تقویت می کنید، چه از نظر حرفه ای و چه از نظر شخصی به یک مزیت برای شما تبدیل خواهد شد.

در اینجا چند روش آزمایش شده جهت افزایش تاب آوری عاطفی برای مددکاران اجتماعی آورده شده است:

۱. یک شبکه پشتیبانی قوی ایجاد کنید

وقت خود را با افرادی بگذرانید که بتوانید به صورت متقابل با آنها حمایت را تمرین کنید. به این مبحث حمایت همتایان نیز گفته می‌شود، که یک تمرین اجتماعی است که در آن شخصی که در نقش یا موقعیتی مشابه شما است، شرکت می‌کند. با تماس با همسالان، همکاران و آشنایان شروع کنید. همچنین می توانید با پیوستن به انجمن ها و انجمن های آنلاین و همچنین شرکت در رویدادها و گردهمایی های اجتماعی، شبکه خود را گسترش دهید.

هنگام ایجاد شبکه پشتیبانی خود به عنوان یک مددکار اجتماعی، بر کیفیت تمرکز کنید نه کمیت. بهتر است یک مشت اتصالات قوی داشته باشید.

ایجاد و توسعه تاب آوری عاطفی در مددکاری اجتماعی
ایجاد و توسعه تاب آوری عاطفی در مددکاری اجتماعی

در شبکه خود، برای گوش دادن به مسائلی که هر یک از شما با آن سروکار دارید، وقت بگذارید. صادق، باز و حامی یکدیگر باشید. همچنین بر کمک به یکدیگر در یافتن راه حل ها و تعیین اهداف تمرکز کنید. به طور منظم با یکدیگر تماس بگیرید و از تطبیق شبکه پشتیبانی خود در زمانی که نیازهای شما به عنوان یک مددکار اجتماعی تغییر می کند نهراسید.

۲. مرزهای مشخصی را خارج از محل کار تعیین کنید

تعادل خوب مابین کار و زندگی برای جلوگیری از فرسودگی شغلی و تقویت تاب آوری عاطفی در مددکاری اجتماعی بسیار مهم است.

البته، علاقه ای که به کار خود دارید به این معنی است که می خواهید بهترین کار را انجام دهید و گاهی اوقات ممکن است شرایطی پیش بیاید که از آن فراتر بروید. با این حال، مهم است که درک کنید با زمان و منابعی که در اختیار دارید چقدر توانایی دارید.

دستیابی به تعادل و داشتن مرزها ممکن است چالش برانگیز به نظر برسد، اما مراحلی وجود دارد که می توانید برای ایجاد آنها انجام دهید:

  • تعیین مرز را به عنوان یک ضرورت تشخیص دهید. فرسودگی شغلی می تواند در مددکاری اجتماعی اتفاق بیفتد، بنابراین تعیین حد و مرز برای رفاه، کارایی و تاب آوری عاطفی شما بسیار مهم است.
  • به این فکر کنید که با چه چیزی راحت و همچنین ناراحت هستید. این به شما کمک می کند تا مرزهای شخصی خود را شناسایی و تعیین کنید.
  • آنچه را که می توان از نظر در دسترس بودن، زمان پاسخگویی و روابط کاری خود انتظار داشت، بیان کنید.
  • ساعات کاری مشخصی را تنظیم کنید و از تماس یا پاسخ دادن به ایمیل خارج از این موارد خودداری کنید.
  • برای حمایت از سلامتی تان مراقبت از خود را تمرین کنید. ما بخشی را در مورد نحوه مراقبت از سلامت جسمی، ذهنی و عاطفی خود در زیر آورده ایم.
  • تشخیص دهید چه زمانی برای هر چالش مرزی به کمک نیاز دارید. اگر برای برآورده کردن انتظارات خاصی از ایفای نقش مددکار اجتماعی، ناگزیر به درخواست حمایت هستید، از ورود دادنِ دیگران و همکاری با یکدیگر نهراسید.

یادگیریِ تعیین مرزهای روشن به شما در بسیاری از جنبه های زندگی کمک می کند. برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر در مورد پیشگیری از فرسودگی شغلی، وبسایت ما را بخوانید.

ایجاد و توسعه تاب آوری عاطفی در مددکاری اجتماعی
ایجاد و توسعه تاب آوری عاطفی در مددکاری اجتماعی

۳. مراقبت از خود را تمرین کنید

وقتی نوبت به تقویت تاب آوری عاطفی‌تان به‌عنوان یک مددکار اجتماعی می‌رسد، باید نسبت به خودتان دلسوزی داشته باشید و برای مراقبت و محافظت از رفاه خود قدم‌هایی بردارید.

در کنار تعیین مرزها، فعالیت های دیگری نیز وجود دارند که می توانید به عنوان بخشی از فرایند مراقبت از خود انجام دهید:

  • اول، مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید. آن را به بخشی غیرقابل مذاکره از روز خود تبدیل کنید.
  • فعالیت هایی را بیابید که برای شما مفید هستند، اعم از  ورزش کردن، خواندن یا گذراندن وقت با خانواده و دوستان.
  • ذهن آگاهی را در زندگی روزمره خود بگنجانید، که می تواند از طریق تمرینات تنفس عمیق، تکنیک های ذهن آگاهی مانند اسکن بدن یا مدیتیشن باشد.
  • در محل کار استراحت کنید، زیرا حتی یک استراحت کوتاه می تواند به سطح انرژی و تمرکز شما کمک کند.

هر فردی زندگی و چالش های منحصر به فرد خودش را دارد

برای مددکاران اجتماعی هیچ برنامه واحد و یا یکسانی جهت خودمراقبتی وجود ندارد. هر فردی زندگی و چالش های خاص خود و همچنین ترجیحات منحصر به فرد خودش را در مورد عوامل تنش زدا دارد، بنابراین نحوه برخورد شما با مبحث مراقبت از خود نسبت به سایر مددکاران اجتماعی که به دنبال ایجاد تاب آوری عاطفی خودشان هستند متفاوت می باشد.

هنگامی که به راه‌های بهتری برای وارد کردنِ برنامه های خودمراقبتی در برنامه‌های روزانه‌تان فکر می‌کنید، روی فعالیت‌هایی تمرکز کنید که به سلامت جسمانی شما، مدیریت و کاهش استرس، برآورده کردن نیازهای عاطفی‌تان، حمایت از روابط شما و ایجاد تعادل سالم بین کار و زندگی‌تان کمک می‌کنند.

اگر به دنبال راه هایی برای مراقبت بهتر از خود هستید، مطالب این رسانه را که حاوی نکات مورد نیاز در خصوص مراقبت از خود جهت سلامتی و شادیِ بیشتر است، بخوانید.

ایجاد و توسعه تاب آوری عاطفی در مددکاری اجتماعی
ایجاد و توسعه تاب آوری عاطفی در مددکاری اجتماعی
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسانه تاب آوری اجتماعی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید