دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 34985 |
تاریخ انتشار : ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹ |
124 بازدید
۰
5
پ

معاون حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید یک سازمان مطالبه گر است که باید به عنوان ناظر حقوق ایثارگری در نظام اداری کشور نقش آفرینی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن بزرگی در نشست با سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان و رؤسای بنیاد شهرستان‌های رفسنجان و انار، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران را باید به سمت یک سازمان مطالبه گر حرکت دهیم چون بسیاری از خدمات ایثارگران مانند مسکن در اختیار بنیاد شهید نیست؛ بنابراین باید به عنوان ناظر حقوق ایثارگری در نظام اداری کشور اقدام کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران از مدیران استانی و شهرستانی خواست تا نسبت به قوانین و مقررات حوزه ایثارگری اشراف داشته باشند و گفت: اشراف داشتن نسبت به قوانین و مقررات به شما کمک می‌کند تا به ایثارگران خدمات بهتر و شایسته‌تری ارائه دهید.

وی افزود: باید با رویکرد و گفتمان جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران و ظرفیت‌ها و محدودیت‌های قوانین آن آشنا باشید.

محمود پاکدل معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در ادامه نشست گفت: تأکید ریاست بنیاد بر این است قول‌هایی بدهی که بتوانیم را عملی کنیم و همه مدیران باید این موضوع را مدنظر داشته باشند.

پاکدل با اشاره به افزایش جمعیت ایثارگری اظهار داشت: در سال ۷۱ تعداد ۱۰۷ هزار جانباز زیر پوشش بنیاد شهید بودند که در سال ۸۱ به ۱۶۴ هزار نفر افزبایش یافتند.

وی افزود: در سال ۸۵ تعداد جانبازان به ۴۵۳ هزار و در سال ۹۱ به ۵۴۰ هزار نفر رسید. در سال ۱۴۰۰ تعداد جانبازان به ۶۲۸ هزار نفر افزایش یافت.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در عین حال خاطرنشان کرد: اگر چه بودجه بنیاد هم در این سال‌ها افزایش یافت اما جوابگوی جامعه ایثارگری نیست.

رؤسای بنیاد شهید و امور ایثارگران انار و رفسنجان در این جلسه مسائل و موضوعات و مشکلات مربوط به جامعه ایثارگری حوزه خود را مطرح کردند و مسئولان حاضر به این مطالبات پاسخ دادند.

منبع : www.mehrnews.com
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسانه تاب آوری اجتماعی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید