دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 85854 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۵:۴۷ |
121 بازدید
۰
4
پ

تاب آوری به دلیل نرخ تصاعدی تغییر در محیط، به یک کلمه کلیدی در رهبری تبدیل شده است، که در آن از رهبران انتظار می‌رود نه تنها عملکرد خوبی داشته باشند، بلکه این کار را عالی انجام دهند.

چرا تاب آوری برای رهبران سازمانها ضروری است؟

کاری از کارگروه مترجمین رسانه تاب آوری اجتماعی ایران

تاب آوری به دلیل نرخ تصاعدی تغییر در محیط، به یک کلمه کلیدی در رهبری تبدیل شده است، که در آن از رهبران انتظار می‌رود نه تنها عملکرد خوبی داشته باشند، بلکه این کار را عالی انجام دهند.

علیرغم این واقعیت که تمامی اطلاعات قابل تصور در دستان ما هستند، ما همچنان به عنوان یک جامعه به انتخاب های بدمان ادامه می دهیم – در مورد سلامتی خود، نحوه برقراری ارتباط و ایجاد روابط.

تفاوت زیادی بین دانستن چیزی و استفاده واقعی از آن برای انجام کارهای خوب وجود دارد.

نظر من در مورد برنامه های به اصطلاح تاب آوری شرکت ها چیست؟

آنها یک ایده عالی هستند و سعی می کنند کمک کنند، اما یک نقطه ضعف بزرگ دارند «آنها سعی می کنند یک راه حل سریع برای مسائلی که معمولاً عمیق هستند ارائه دهند»

یوگا در زمان ناهار یک برنامه تاب آوری نیست! کلمه «تاب‌آوری» مترادف با «مقابله» است، که به افراد کمک نمی‌کند کیفیت زندگی، تعادل و تعامل خود را بهبود بخشند.

چرا تاب آوری در محیط کار اینقدر مهم است؟

محیط های کاری که در آن تاب آوری وجود ندارد معمولاً سمی هستند که با شایعات، بی احترامی، ناآرامی، نارضایتی و عدم ارتباط بین عناصر و افراد مشخص می شود.

در محیط‌هایی مانند این، افراد تمایل دارند انگیزه خود را از دست بدهند و بی‌مولد شوند، زیرا احساس می‌کنند سهمشان اهمیتی ندارد.

چرا تاب آوری برای رهبران سازمانها ضروری است؟
چرا تاب آوری برای رهبران سازمانها ضروری است؟

شرکت‌ها معمولاً با ایجاد برنامه‌های کوتاه‌مدت برای مقابله با مشکلات اشتباه می‌کنند، و این محدودیت‌های زمانی آنهاست که آنها را کمتر اثربخشی می‌کند. یادگیری زمانی موثرتر است که در بازه‌های زمانی طولانی‌تری انجام شود، با تکرار زیاد که پایداری آموزشی را تضمین می‌کند. روش های نوآورانه یادگیری نیز برای این منظور بسیار مهم است.

رهبران و مدیران یک سازمان باید خود را در دسترس کارمندان و همتایان خود قرار دهند. با این حال، گفتن اینکه شما در دسترس هستید، کافی نیست. شما باید آشکارا با مردم ارتباط برقرار کنید و واقعاً به آنچه می گویند علاقه مند باشید. اگر به نظرشان برسد که شما اینطور نیستید، بازخورد دادن به شما را متوقف خواهند کرد.

شنونده ای فعال باشید، مشارکت را در محل کار ترویج دهید و سوالات درست را بپرسید. حداقل هفته ای یکبار به صورت غیر رسمی با تیم خود درگیر شوید. از آنها بپرسید که روی چه چیزی کار می کنند، چه چیزی را چالش برانگیز می دانند، انتظار دارند با چه موانعی در آینده مواجه شوند. از آنها بپرسید که چگونه می توانید به بهترین شکل از آنها حمایت کنید.

علاوه بر این، برنامه‌های تاب‌آوری برای موفقیت لازم نیست توسط یک متخصص بهداشت روانی یا دانشگاهی تنظیم شوند. بیشترین سهم از موفقیت من در کسب و کار، متعلق به تجربه زندگی خودم و نحوه برخوردم با آنهاست. برنامه‌هایی که رشدشان ناشی از تجارب زندگی است، می‌توانند ملموس و عملی باشند، و اغلب هم هستند، در حالی که برنامه‌های مبتنی بر دانش و تحصیلات آکادمیک بیش از حد بر تئوری متمرکز هستند و اجرای آن در عمل دشوار است.

وقتی با رهبران کار می کنم، از آنها می پرسم الان کجا هستند، کجا می خواهند باشند و با چه موانعی روبرو هستند. سپس در مورد چگونگی بهبود فرآیند دستیابی به اهداف آنها بحث می کنیم. اکثریت قریب به اتفاق مراجعین من مشکلاتی ناشی از مدیریت ناکافی زمان و احساس غرق شدگی و همچنین مسئولیت پذیری دارند.

تاب آوری را می توان توسعه داد. این چیزی نیست که یا با آن متولد شده باشید یا نیستید، یا دارید یا ندارید.

آموزش تاب آوری برای سازگاری روانی با فجایع ناگوار
چرا تاب آوری برای رهبران سازمانها ضروری است؟

یک فرآیند بسیار ساده وجود دارد که باید در صورت بروز مشکل از آن پیروی کنید، و این همان است:

اول از همه، وقوع یک رویداد را به عنوان “چیزی که اشتباه پیش رفت” ندانید. این به سادگیِ چیزی غیرمنتظره است که به نوبه خود فرصتی برای سپاسگزاری است. بگویید «متشکرم» و احساس بدی نسبت به آن نداشته باشید.
گام دوم این است که همیشه در موارد غیر منتظره به دنبال درس بگردید. این چیز بدی نیست، فرصتی است برای تغییر اوضاع برای بهتر شدن. آن را به عنوان شکست، بلکه بازخورد تلقی نکنید.
در نهایت، همیشه سعی کنید موارد تجارب مختلف را با دیگران به اشتراک بگذارید. به اشتراک گذاشتن موارد مختلف با مردم، راه خوبی برای آغاز دیدنِ واقعیِ آنها از زوایای دیگری است.

همیشه از خود بپرسید بهترین اتفاقی که امروز برای شما افتاده چه بوده است؟ این یک راه عالی برای یادگیریِ جستجوی موارد مثبت در زندگی است.

استیسی کوپاس، نویسنده کتاب «چگونه تاب آور باشیم»، مدیر عامل آکادمی تاب‌آوری و سخنران و تسهیل‌گر اصلی استرالیا در تبدیل بدبختی به دارایی است. او با سازمان‌های بزرگی مانند Telstra ،CSIRO و SACA کار کرده است و به رهبران آنها کمک می‌کند تا در زمان‌های چالش‌برانگیز بهترین باشند. استیسی همچنین در رسانه های ملی از جمله ABC، Financial Review و The Australian به دلیل بینش هایش در مورد تاب آوری در محیط کار برجسته شده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسانه تاب آوری اجتماعی ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید