چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-08
کد خبر: 86509 |
تاریخ انتشار : ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
54 بازدید
۰
1
پ

خانه تاب آوری و خانواده تاب آور به عنوان پایگاه امن و به واقع مأمن خانواده در روزهای دشوار مواجهه با ناملایمات زندگی عمل می کند.جایگاه خانه تاب آوری و خانواده تاب آور در فعل و انفعالاتی دو طرفه قابل درک و بررسی می باشد.

خانه تاب آوری و خانواده تاب آور

خانه تاب آوری و خانواده تاب آور به عنوان پایگاه امن و به واقع مأمن خانواده در روزهای دشوار مواجهه با ناملایمات زندگی عمل می کند.جایگاه خانه تاب آوری و خانواده تاب آور در فعل و انفعالاتی دو طرفه قابل درک و بررسی می باشد.
زیرا هم به نقش اعضاء خانواده شکل و شمایلی واقعی می بخشد و هم موجبات فراهم شدن نظم و آرامشی فراگیر در جغرافیای خانه و خانواده تسهیل خواهد نمود.
اصول ایجاد خانه تاب آوری و خانواده تاب آور با مدنظر قراردادن بنیان هایی چون حفظ نظام باورها در برابر تلاطمات فردی و اجتماعی، تعهد و مسئولیت پذیری افراد در خانه و خانواده، همکاری و تلاش اعضا برای ارتقاء روابط بین فردی در خانواده و در نهایت تقویت مهارت ها و صفات شخصیتی تاب آوری شکل و ساختار می یابد.
لذا خانه تاب آوری و خانواده تاب آور امری است که در مدار رشد شخصیتی از سویی و از طرف دیگر در مرحله کنش های متقابل اجتماعی قوام می یابد. نکته بسیار مهم در حوزه شکل گیری خانه تاب آوری و خانواده تاب آور، در مقوله نظام باورها نهفته است. این مسئله را می توان مهمترین رُکن روانی مسئله تاب آوری خانواده دانست.
در کنار فعل و انفعالات درون خانوادگی، تاب آوری وابسته به عوامل خارجی نیز می باشد. این عوامل شامل، حمایت های اجتماعی، امنیت شغلی و مالی اعضای خانواده خواهد بود.
ساخت نظام باورهای مثبت اندیش و امیدوار در کنار درک تغییرات و ناملایمات احتمالی پیش رو، ظرفیت های همکاری و تلاش افراد را در این بستر افزایش می دهد. اما مسائل فوق را باید بر محور توانایی های درونی خانوادگی برای افزایش تاب آوری در نظر داشت.
در حقیقت، دیالکتیک بین عوامل بیرونی و درونی خانه و خانواده، قوام بخش خانه تاب آوری و خانواده تاب آور است.

 

این ویدئوی آموزشی در کانال رسمی پایگاه خبری مددکارنیوز در آپارات انتشار یافته است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسانه تاب آوری در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید